Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز کمک‌های نقدی و مومنانه را با حضور معاون این نمایندگی بین بازماندگان حوادث تروریستی اخیر در افغانستان توزیع کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که کمک‌های نقدی و مومنانه این نمایندگی را با حضور «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت بین بازماندگان حوادث تروریستی اخیر در کابل توزیع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمک های بشر دوستانه شامل کمک های نقدی و مواد غذایی است که بین خانوادهای شهدا و مجروحین حادثه انفجار مدارس غرب کابل توزیع شد.

هفته گذشته نیز «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران در کابل به همراه هئیتی از رایزنی فرهنگی در دیدار با خانواده‌های شهدای مدارس شیعیان، پیام تسلیت و همدردی مسئولان نظامی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

معاون سفیر ایران در کابل همچنین در دیدار با معاون وزارت شهدا و معلولین هیئت حاکمه افغانستان از آمادگی ایران برای کمک به بازماندگان شهدا و مجروحین حمله اخیر به دانش‌آموزان در کابل خبر داده بود.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به بازماندگان شهدا و مجروحین حمله به دانش‌آموزان در کابلادامه کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان در ولایت ننگرهار

حملات انتحاری سه شنبه به (30 فروردین) به دبیرستان مدرسه «عبدالرحیم شهید» و آموزشگاه ممتاز در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل بیش از 30 شهید برجا گذاشت.

همزمان با افزایش ناامنی‌ها در افغانستان و یک روز پس از حملات خونین به غرب کابل، اول اردیبهشت نیز چهار ولایت این کشور شاهد وقوع انفجارهای متعددی بود که شیعیان و غیرنظامیان هدف آن بودند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان ایران در کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان