Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای فرشکاران در جلسه رشد اقتصادی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با اشاره به سپرده گذاری‌های صنایع بزرگ در خارج از استان گفت: برای خروج سرمایه و ارزش افزوده صنعت از استان باید موانعی تعیین و ارزش افزوده صنایع در خود استان صرف شود.

تحقق رشد ۷.۸ درصدی اقتصاد استان اگر به صورت جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق صادرات اتفاق بیفتد منجر به ورود ارز و تاثیرات بیشتر در این رشد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 باید طرح جامع تولید تعریف شود و الگوی تولید منطبق با سند آمایش استان باشد.

 صنایع آلاینده با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان خروجی و ارزش افزوده مورد انتظار را برای استان ندارند و تنها به زخمی کردن چهره محیط زیست و طبیعت بکر آذربایجان می‌پردازند.

 به جای ارائه مجوز به احداث صنایع آلاینده فولادی باید به فکر تقویت صادرات در محصولات خاص استان مثل سیب مراغه، کشمش ملکان و نخود ممقان باشیم تا ضمن حفظ ارزش افزوده ایجادی از آسیب‌های زیست محیطی نیز در امان باشیم.

فرشکاران بر لزوم توجه به ارتقای بهره وری در بخش صنعت و معدن استان تاکید کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۴ درصد از رشد ۹.۳ درصدی مورد نظر صنعت و رشد ۱۵.۷ درصدی معدن استان باید از محل بهره وری حاصل شود.

مجموع نقش و سهم اقتصاد استان در اقتصاد ملی ۳.۲۲ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمان صمت ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی