Web Analytics Made Easy - Statcounter

نارندرا مودی امروز یکشنبه در میان تدابیر امنیتی شدید به منطقه کشمیر تحت کنترل کشورش رفت؛ بازدیدی که برای نخستین بار توسط این نخست وزیر هند از زمانی که دهلی نو در سال ۲۰۱۹ وضعیت نیمه خودمختار این منطقه را لغو کرده و کنترل مستقیم آن را به دست گرفت انجام می شود.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان این بازدید اقدام به افتتاح از راه دور یک تونل و دو پروژه برق آبی قبل از ایراد یک سخنرانی با محوریت دستاوردهای دولتش در حوزه توسعه، کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطر نشان کرد، این منطقه از سال ۲۰۱۹ در مسیر یک توسعه بی سابقه قرار گرفته است اما صحبتی از هیچ گونه تعهد سیاسی به مردم این منطقه که مدت چهار سال بدون یک دولت منتخب باقی مانده‌اند نکرد.

مودی با اشاره به منطقه دره کشمیر که به عنوان کانون احساسات ضد هند مطرح بوده عنوان کرد: اجازه دهید به جوانان این دره اطمینان دهم که آنها با مشکلات و مصائبی که والدین و پدربزرگها و مادربزرگهایشان با آنها مواجه بودند، مواجه نخواهند شد. سخنرانی او بخشی از یک مراسم سالانه در هند در بزرگداشت دموکراسی مردمی انجام شد.

یکی از پروژه‌های حوزه انرژی که او امروز یکشنبه پایه گذاری کرد، برای اولین بار توسط مانموهان سینگ نخست وزیر سابق در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد.

ده ها هزار نفر از مردم و مقامات منتخب شوراهای محلی سراسر آن منطقه به منظور استماع سخنرانی مودی در محل روستای پالی در نزدیکی شهر جامو تجمع کردند؛ سخنرانی که در ضمن اجرای تدابیر امنیتی شدید برگزار شد. این منطقه که مودی از آن بازدید کرد عمدتا سه سال قبال از تغییرات اعمال شده از سوی دولت هند در وضعیت کشمیر استقبال کرد.

در حالی که نیروهای دولتی در سراسر کشمیر توزیع شدند تا هر گونه خشونتی را دفع کنند، گزارش شد که روز جمعه دو شبه نظامی و یک افسر نیروهای امنیتی در یک درگیری مسلحانه در فاصله۱۵ کیلومتری از روستای پالی کشته شدند.

در سال ۲۰۱۹ دولت مودی وضعیت نیمه خودمختار این منطقه را به همراه قانون اساسی مجزای آنجا لغو و آنجا را تقسیم به دو منطقه فدرال شامل لداخ و جامو-کشمیر کرد.  مودی بعد از لغو این وضعیت دو بار دیگر نیز قبلا به کشمیر رفته بود که در جریان انها به سراغ بازدید از چند کمپ نظامی با هدف پاس داشتنیک فستیوال هندو با سربازان رفت.

کلیت منطقه کشمیر به دو قسمت که یکی تحت کنترل پاکستان و دیگری تحت کنترل هند است تقسیم شده است در حالی که هر دو کشور رقیب مدعی تعلق داشتن کلیت این منطقه به خودشان هستند.

شورشیان در منطقه کشمیر از سال ۱۹۸۹ تا کنون مشغول جنگ با حاکمیت هند بوده اند. اکثر کشمیری های مسلمان از هدف این شورشیان یعنی این که این منطقه یا تحت حاکمیت پاکستان قرار بگیرد یا تبدیل به یک کشور مستقل شود حمایت کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کشمیر ، پاکستان ، دولت هند ، دهلی‌نو ، پاکستان ، هند ، نارندرا مودی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشمیر پاکستان دولت هند دهلی نو پاکستان هند نارندرا مودی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند