Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:54:56 GMT

تیراندازی دلیل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۱۵۸۹

تیراندازی دلیل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد مرگ با سلاح گرم اصلی ترین دلیل مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، براساس آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، مرگ با سلاح گرم و بر اثر شلیک گلوله، اصلی ترین دلیل مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال 2020 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، بیش از 4300 کودک و نوجوان در سال 2020 به طور مستقیم بر اثر شلیک گلوله و یا بر اثر جراحات ناشی از آن جان خود را از دست داده‌اند و این رقم بیشتر از آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی است. در همین زمان 3900 آمریکایی زیر 19 سال جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست داده‌اند.

براساس این گزارش که در مجله پزشکی جدید انگلیس منتشر شده، افزایش آمار مرگ و میر با سلاح گرم در بین افراد 1 تا 19 ساله، بخشی از افزایش 33/4 درصدی قتل با سلاح گرم در سراسر آمریکاست.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی بی‌بی‌سی، نرخ کلی مرگ با سلاح گرم بر اثر دلایل مختلف همچون قتل، خودکشی، و شلیک غیرعمدی در بین کودکان و نوجوانان آمریکایی 29/5 درصد افزایش یافته است.

همچنین نرخ مرگ با سلاح گرم دربین مردان و زنان و قومیت های مختلف طی سال های 2019 تا 2020 افزایش داشته و بیشترین افزایش آن، مربوط به سیاه پوستان آمریکایی است.

در این گزارش آمده است: استفاده بیش از حد از مواد مخدر و مسمومیت ها و مرگ های ناشی از آن با 83/6 درصد جایگاه سوم مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال 2020 را به خود اختصاص داده است.

براساس آمارها آمریکایی ها، بیش از 390 میلیون قبضه اسلحه در دست دارند و میزان خشونت های مربوط به استفاده از اسلحه در جریان شیوع گسترده کووید 19 در ابتدای سال 2020 افزایش چشمگیری یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان آمریکایی مرگ با سلاح گرم مرگ و میر سال 2020 بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان به شرح زیر است: ۱- امیر جوهری‌خو از تهران ۲- حسین ظفرجعفرزاده از خراسان رضوی ۳- سیداحمد میرجهانبخش موسوی از البرز   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعود کلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند