Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:08:18 GMT

پویش مقلوبه در حمایت از مردم فلسطین در قشم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۱۶۵۹

پویش مقلوبه در حمایت از مردم فلسطین در قشم برگزار می شود

خدیجه غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این پویش مردمی ساعت ۱۸ عصر پنجشنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ در صحن امامزاده سید مظفر(ع) قشم برگزار خواهد شد که در اجرای این آیین بانوان قشمی با تاسی به زنان مبارز فلسطینی پیام سرنگونی و متلاشی شدن رژیم جعلی صهیونیستی را به گوش جهانیان خواهند رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بانوان قشمی با شرکت در این پویش مردمی مانند زنان مسلمان فلسطینی آرزوی واژگونی و نابودی این رژیم غاصب را از خداوند متعال تقاضا می‌کنند، تا همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، پیام همبستگی و اخوت با مردم مظلوم را به گوش آنان برسانند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم توضیح داد: مقلوبه غذایی است که نماد مبارزات زنان فلسطین بوده و با پخت و واژگون کردن مقلوبه، پیام سرنگونی و متلاشی شدن را به حکومت جعلی و اشغالگر صهیونیستی می‌دهند.

غلامی با بیان اینکه مقلوبه یک غذای عادی نیست، بلکه این غذایی است که سربازان رژیم کودک کش صهیونیستی از آن می‌ترسند، گفت: شاید سربازان نژادپرست رژیم صهیونیستی این شب‌ها وقتی که به خواب می‌روند کابوس غذای مقلوبه را می‌بینند که زنان مسلمان فلسطینی، لبنانی و ایرانی هر شب در مسجدالاقصی، اماکن مقدس مذهبی و بقاع متبرکه سرزمین های اسلامی سفره‌اش را پهن می‌کنند.  

مسوول هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی قشم افزود: نکته جالب در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی مقلوبه پخته می‌شود، برای استفاده از آن غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ بر می‌گردانند. حالا همین اتفاق، یعنی برگرداندن غذا روی ظرفی دیگر، باعث شده این غذا در فلسطین اشغالی تبدیل به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس شود.

وی اظهار داشت: برگرداندن قابلمه‌ها (به عنوان بخشی از فرآیند طبخ این غذا) برای این رژیم غاصب پیامی مهم دارد و به آنها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم با بیان اینکه پخت این غذا در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی و سایر زنان مسلمان کشورهای اسلامی هر سال آن را با جدیت بیشتر انجام می‌دهند، گفت: غذایی که پیش از این تنها یک غذای معمولی بود، این روزها به یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگری رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شده است.

«دونالد ترامپ» رییس‌ جمهور سابق آمریکا روز ۱۵ آذر ۱۳۹۶ در اقدامی قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و به دولتش دستور داد فرآیند انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به آن شهر را آغاز کند.

 همان روز مرابطات، یعنی زنانی که خودشان را خادم قدس و آرمان های فلسطین می‌ دانند، با قابلمه‌ های مقلوبه به محوطه مسجدالاقصی آمدند و با برگداندن غذا جواب ترامپ را دادند.

از آن تاریخ تا کنون صهیونیست‌ها هم روی برگرداندن قابلمه مقلوبه حساسیت نشان می‌دهند و به خوبی پیام و فلسفه این کار را درک کرده‌اند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها تل آویو دونالد ترامپ مسجدالاقصی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو دونالد ترامپ مسجدالاقصی تل آویو دونالد ترامپ مسجدالاقصی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ با تداوم جنایات رژیم کودکش اسرائیل در غزه و کشتار زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی، خروش اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان، استادان و نخبگان امریکا و اروپا برای حمایت از مردم مظلوم غزه، شدت گرفته است.

معترضان از سازمان‌های بین المللی پایان این جنایات وحشیانه از سوی رژیم جعلی اسرائیل و نسل کشی در غزه را خواستار شدند.

دیگر خبرها

  • پویش پخت و برگرداندن «مقلوبه» در دانشگاه هاروارد
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن