Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار نیلفروشان گفت: امروز ما دارای بزرگ‌ترین قدرت برتر موشکی و پهپادی در منطقه غرب آسیا هستیم و از این جهت که تولید تمام مایحتاج ما در این حوزه با استفاده از دانش بومی و ظرفیت های داخلی است، این قدرت موشکی پایان ناپذیر است.

براساس آخرین بروزرسانی مرکز تحقیقاتی آمریکایی گلوبال فایر پاور Globalfirepower از لیست قدرت های نظامی جهان، ایران در رده چهاردهمین قدرت نظامی دنیا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مرکز تحقیقاتی برآورد کرده،  ایران ۱۶۳۴ تانک، ۲۳۴۵ خودروی نظامی و ۱۹۰۰ فروند موشک دارد که از مجموع ۳۹۸ شناور نیروی دریایی ایران نیز ۳۴ فروند زیردریایی‌ هستند.

​نشریه نیویورکر هم بهمن پارسال در گزارشی با اشاره به توان موشکی ایران اذعان کرد که ایران به مرحله‌ای رسیده است که عملا بازداشتن آن غیرممکن است.

چندی پیش« کنستانیتن سیوکوف» معاون آکادمی دانش موشکی و توپخانه‌ای روسیه در مصاحبه با شبکه راشا تودی روسیه عنوان کرد: «ایران چهارمین کشور برتر دنیا در زمینه تسلیحات موشکی است و می‌تواند اسرائیل را به سرزمینی غیر قابل سکونت تبدیل کند.»

درباره توان پهپادی ایران نیز نشریه آمریکایی«نشنال اینترست»، در گزارشی اعتراف کرد علی‌رغم بودجه نظامی سالیانه ایران که معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار متغیر است، ایران از بسیاری از کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، مانند آلمان،انگلیس و روسیه، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح (پهپاد) بیشتری تولید می‌کند.

این نشریه نوشت، ایران می‌تواند پیشرفته ترین هواپیمای بدون سرنشین را با پشتیبانی پدافند هوایی و انواع موشک های کروز در نیروهای مسلح خود مستقر کند.

به گفته معاون عملیات سپاه پاسداران، قدرت‌سازی دفاعی سپاه محدود به داخل کشور نشده و سپاه با هوشمندی،کمک به ایجاد قدرت های مورد نیاز برای دفاع از اسلام و کشور را فراتر از مرزهای جغرافیایی دنبال کرده و امروز دنیا شاهد دست برتر جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در معادلات سیاسی، نظامی و ژئوپلیتیک منطقه و جهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قدرت پهپادی ایران قدرت موشکی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

فرمانده سپاه تهران بزرگ با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز 9 اردیبهشت ماه، نشست هم اندیشی امیر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

در این نشست که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، سردار حسن زاده ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش اجمالی پیرامون گنگره ملی 24000 شهید پایتخت ارائه و در این خصوص بین فرماندهان سپاه تهران بزرگ و ارتش تبادل نظر بعمل آمد.

در ادامه، امیر موسوی زحمات و تلاش‌های سپاه تهران بزرگ را در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای شهر تهران ارج نهاد.

در پایان، سردار حسن زاده تابلوی منقّش به تمثال فرماندهان شاخص و شهید ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سید عبدالرحیم موسوی اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید