Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۲۶ هزار هکتار اراضی کشور از ۶ فروردین تاکنون انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم سطح مبارزه با انواع ملخ‌های بومی به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار تا اوایل مرداد ماه برسد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۲۶ هزار هکتار اراضی کشور از ۶ فروردین تاکنون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سطح مبارزه با انواع ملخ‌های بومی به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار تا اوایل مرداد ماه برسد.

وی افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ‌های بومی در استان‌هایی همچون گلستان، گیلان، قزوین، زنجان، اردبیل، اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی و فارس صورت گرفته است.

متین با بیان این که بیشترین سطح مبارزه با ملخ‌های بومی مربوط به ملخ مراکشی است، اظهار داشت: ملخ مراکشی از گیاهان مرتعی و سپس از گیاهان زراعی و باغی تغذیه می‌کند و با توجه به ضعیف شدن پوشش گیاهی در مرتعی کشور در سال جاری و حرکت این آفت به سمت اراضی زراعی و باغی، حساسیت ما برای مبارزه با آن بیشتر از سال‌های قبل می‌باشد.

معین ادامه داد: ملخ‌های مراکشی می‌توانند در سال حدود ۵۰ کیلومتر جابجا شوند، ضمن آن که مانند ملخ‌های صحرایی به صورت دستجات حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سطح ۱۷۶ هزار هکتار با انواع ملخ‌های بومی در کشور مبارزه شد که ۸۰ درصد آن مربوط به ملخ مراکشی بود.

مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد؛ امسال نیز ۸۰ درصد سطوح مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور مربوط به ملخ مراکشی باشد.

وی با اشاره به این که ملخ‌های بومی جزو آفات عمومی هستند، گفت: مبارزه با آفات عمومی بر عهده دولت است، اما با این حال از کشاورزان می‌خواهیم در زمینه انجام سمپاشی در اراضی‌شان با کارشناسان سازمان‌های جهاد کشاورزی همکاری کنند.

معین اضافه کرد: هزینه‌های مبارزه با ملخ‌های بومی بر عهده استان‌ها است و سازمان حفظ نباتات وظیفه نظارت بر اجرا را دارد، اما به دلیل ضعیف شدن پوشش گیاهی مراتع در سال جاری، کمک‌های این سازمان از حد معمول بیشتر است و امکاناتی مانند سم و دستگاه‌های سمپاش را در اختیار قرار می‌دهد.

وی درباره ملخ صحرایی نیز اذعان داشت: هیچ‌گونه ورود ملخ صحرایی را به کشور در فروردین امسال نداشتیم از این رو مبارزه‌ای هم صورت نگرفت.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سازمان هواشناسی جهانی در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد در اسفند بارندگی‌ها زیر حد نرمال، برای فروردین نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد و برای اردیبهشت ۳۰ درصد زیر نرمال خواهد بود ضمن آن که افزایش دمای ۱.۵ تا ۲ درجه را تجربه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی در ایران و شبه جزیره عربستان و خشک شدن علف‌ها و همچنین نبود پدیده چرخندگی هوا از سوی اقیانوس به سمت خشکی و تغییر جریان‌های هوایی، ورود ملخ‌های صحرایی به کشور صورت نگرفت.       انتهای پیام/ برچسب ها: سازمان حفظ نباتات ملخ های بومی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات ملخ های بومی مبارزه با ملخ های بومی سطح مبارزه هزار هکتار ملخ مراکشی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان