Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:37:38 GMT

۳۰ میلیارد تومان منابع مالی خرید گندم در لرستان تامین شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۱۸۶۳

۳۰ میلیارد تومان منابع مالی خرید گندم در لرستان تامین شد

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الله بیرانوند روز یکشنبه در جلسه شورای آرد و نان شهرستان سلسله افزود: ماهانه ۲۴ هزار تن آرد در سه بخش نانوایی ها، خانه پزها(عشایری) و صنوف و صنعت استان مصرف می شود.

وی اظهار داشت: در بخش خانه پز و عشایری ماهانه سه هزار تن آرد در قالب روستایی و عشایری توزیع می شود اما بیشترین قاچاق آرد نیز مربوط به همین بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی روستاهای اطراف شهر که فاقد نانوایی هستند نان مورد نیاز خود را از نانوایی های شهری تهیه می کنند اما با این حال سهمیه آرد دارند که در حق روستاهای دورافتاده اجحاف و لازم است در سهمیه آرد این مناطق بازنگری شود.

بیرانوند با بیان اینکه سرانه مصرف آرد در لرستان ۱۲.۵ کیلوگرم است بیان کرد: این در حالی است که سرانه مصرف در استان های دیگر هشت کیلوگرم است و متاسفانه در بخش آرد انحراف داریم.

فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه نان در غرب کشور و استان لرستان قوت غالب محسوب می شود تاکید کرد: در تنگنا قرار گرفتن جمعیت روستایی در این خصوص قابل قبول نیست.

مسلم مرادی افزود: سهمیه آرد روستایی شهرستان سلسله ماهانه ۱۶۲ تن است که پاسخگوی جمعیت ۳۸ هزار نفری جامعه هدف نیست.

وی گفت: در حال حاضر سه سیلوی ذخیره گندم در شهرستان داریم که یکی از آنها هنوز آماده نیست و کارخانه آرد شهرستان نیز نیمه کاره رها شده است در حالی که اگر به این ظرفیت ها توجه و اعتبارات مورد نیاز این طرح ها تامین شود سلسله می تواند تولیدکننده بهترین آرد استان باشد.

مرادی افزود: شهرستان سلسله تولید کننده بهترین و مرغوب ترین گندم کشور است در حالیکه مردم این منطقه بی کیفیت ترین آرد را دریافت می کنند.

برچسب‌ها گندم لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم لرستان سلسله گندم لرستان سلسله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود

تین نیوز

با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه آهن تلاش هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان بر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های مهم و راهبردی لرستان است اظهار داشت : این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به ویژه مردم خرم آباد است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه آهن تلاش هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می تواند به مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است