Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@04:21:25 GMT

چاقوکشی در فرانسه در یک کلیسا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۰۰۲

چاقوکشی در فرانسه در یک کلیسا

منابع رسانه‌ای از حمله با سلاح سرد به حاضران کلیسای «سنت-پیر د آرن» شهر نیس فرانسه و جراحت دو نفر خبر دادند.

در حالی که از صبح امروز یکشنبه رای گیری برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با رقابت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور کنونی و «مارین لوپن» رهبر «جبهه ملی» این کشور آغاز شده است، حمله با چاقو در یک کلیسا خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی فرانسوی از قبیل «لوپاریزین» خبر دادند که یک مرد «سی و اندی ساله» روز یکشنبه بعد از چاقوکشی در کلیسای شهر نیس این کشور بازداشت شد.

طبق این گزارش‌ها، یک مرد در کلیسای «سنت-پیر د آرن» شهر نیس فرانسه به دو نفر با چاقو حمله و آنها را زخمی کرد. به روایت رسانه‌های فرانسوی، ضارب یک کشیش ۵۷ ساله را ۲۰ بار هدف ضربات چاقو قرار داد.

روزنامه «لوپوینت» فرانسه هم در گزارشی درباره این حمله با ضربات چاقو نوشت: «حداقل ۱۰ نفر در زمان حمله در کلیسا حضور داشتند و ضارب وقتی وارد کلیسا شد فریاد می‌زد: "ما باید ماکرون را بکشیم"».

رسانه‌های فرانسوی خبر دادند، جان مجروحان حمله به کلیسای شهر نیس در معرض خطر نیست و یک جوان 31 ساله به نام «فرجوس» به اتهام دست داشتن در این چاقوکشی دستگیر شد.

گفته می‌شود که مظنون حمله به کلیسای نیس که متولد همین شهر فرانسه است، هیچ سابقه کیفری ندارد اما از اختلال «دو قطبی» رنج می برد.

«کریستین استروسی» شهردار نیس اعلام کرد که مقام‌ها هنوز چاقوکشی امروز در کلیسای این شهر را «اقدام تروریستی» نمی‌دانند.

حمله به کلیسای فرانسوی در حالی انجام شده که از صبح امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای تعیین تکلیف ساکن بعدی کاخ الیزه بین امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور و مارین لوپن رهبر جبهه ملی این کشور آغاز شده است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: چاقوکشی فرانسه شهر نیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین

معترضان و دانشجویان فرانسوی با شعار «فلسطین آزاد»، در دانشگاه «سوربن» پاریس اردو زدند تا همبستگی خودشان را با ملت فلسطین اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، معترضان خشمگین از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به دانشگاه سوربن پاریس رفتند و در مقابل دروازه دانشگاه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند و برخی از دانشجویان در حیاط چادر برپا کردند.

به نقل از رسانه عبری «تایمز اسرائیل»، چند روز پس از اعتراضات مشابه در دانشگاه سیانس پو پاریس، گردهمایی در دانشگاه سوربن جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد تظاهرات ضد جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده، به اروپا هم سرایت کرده است.

جنگ ویرانگر غزه در هفتمین ماه خود به سر می‌برد و فعلا چشم‌اندازی برای برقراری آتش‌بس دیده نمی‌شود. در جریان حملات صهیونیست‌ها بیش از ۳۴ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

این اعتراضات در سوربن که باعث شد دانشگاه برای یک روز تعطیل شود، صلح‌آمیز گزارش شده است. دانشجویان از این موسسه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است، خواستند تا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

چندین سیاستمدار فرانسوی، از جمله «ماتیلد پانو» که ریاست گروه قانونگذاران چپ‌گرای فرانسه تسلیم‌ناپذیر در مجلس ملی را بر عهده دارد، در رسانه‌های اجتماعی از حامیان خود خواسته بودند تا به اعتراضات سوربن بپیوندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند