Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خانواده در شهر چرام استان کهگیلویه و بویراحمد با بردباری که در طی  ۱۳ سال داشتند با پیوستن به پویش به حرمت علی می‌بخشم چشم از قصاص فروبستند و رضایت خود را اعلام کردند. خبرگزاری میزان- در آیینی که در مصلای نماز جمعه حضرت ابوطالب شهر چرام از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد، خانواده‌ای بعد از ۱۳ سال با پیوستن به پویش «به حرمت علی می‌بخشم» از قصاص اعلام رضایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، گفت: اولین قانون طبیعی که در نظام خلقت در خصوص نظام دادرسی ایجاد شد، حل و فصل دعاوی از طریق سازش بود و ریش سفیدان و بزرگان، به صورت کد خدا منشی موضوعات را حل می‌کردند و به لحاظ آثار مثبتی که این روش نه تنها در نظام قضایی ایران، بلکه در تمامی نظام‌های قضایی دنیا دارد، حرکت به سمت نهاد‌های سازشی شکل گرفته است.

نگین تاجی با بیان اینکه، در دوره‌ای از نظام قضایی ایران یا دوره‌ی فترت در مقطعی، دوری از این صلح سازش شکل گرفته است، افزود: خوشبختانه در سند تحول دستگاه قضایی مجدداً رویکرد به نهاد‌های سازشی و امر به سازش دوباره مورد تأکید قرار گرفته است و نظام داوری و میانجیگری و ستاد صبر قرار است در استان، رسیدگی به مباحث صلح و سازش را در مساجد اجرا کنند که در این طرح، دعاوی مربوط به هر منطقه و مساجد محله‌ها ارجاع می‌شود.

وی گفت: صلح و سازش  آثار مثبتی که دارد، تمام نظام‌های حقوقی دنیا به سمت سازش حرکت می‌کنند.   نگین تاجی گفت: در یک پرونده که در دادگستری رأی آن صادر می‌شود، ممکن است چند پرونده دیگر تشکیل شود، اما در یک پرونده بزرگی مثل قصاص که حق مسلم و پذیرفته شده در قانون است، با تلاش بزرگان و ریش سفیدان، ائمه جمعه و متنفذان باعث می‌شود که تمام اختلافات بعدی از بین برود و یک نقش پیشگیرانه است که بزرگان و متنفذین باید داشته باشند.

وی با اظهار تأسف از این دیدگاه که برخی معتقدند همه مشکلات را باید دستگاه قضایی و نیروی انتظامی حل و فصل کند پاسخ داد و افزود: سایر نهاد‌های دولتی و اجتماعی هم در حل و فصل اختلافات موثر هستند

 نگین تاجی در ادامه از خانواده، ولی دم  به خاطر اصل موضوع رضایت دادن و دوم به خاطر شیوه گذشت که از خود گذشت آن‌ها بالاتر است تشکر کرد و اظهار کرد: در پرونده‌های قصاص که طرف بخواهد ۱۰ میلیارد پول بگیرد، مثل این است که می‌خواهد معامله کند.

 نگین تاجی در ادامه تصریح کرد:گذشتی گذشت است که معامله با خدا و جهت کسب رضایت الهی باشد، مثل گذشت خانواده مرحوم همتی که می‌توانیم بگوییم یک الگو از گذشت است که از بزرگان توصیه شده است.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توصیه‌های را هم به دادستان جوان شهرستان چرام داشت و گفت: در هر حال دستگاه قضا نمی‌تواند منتظر باشد که نهاد‌های دیگر به وظایفشان بخواهند عمل کند یا خیر، بنابراین دستگاه قضایی وظیفه دارد که با اقتدار با مظاهر ناامنی و خشونت مبارزه کند.

وی افزود: در برخورد با جرایم خشن، سرقت‌ها اراذل و اوباش و کسانی که امنیت مردم را نشانه گرفته اند، هیچ تعارفی نداریم و در آمار بیشترین بازداشت‌های موقت در کشور متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به دادستان چرام در خصوص اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان توصیه کرد و گفت: لازم است دادستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در شهر اجرا کند و شایسته است پلیس هم حضور میدانی داشته تا برای مردم ملموس‌تر  و دادستان هم پا به پای پلیس در میدان باشد تا نقاطی را که آسیب دارند شناسایی کند و تمام کسانی که دستگیر می‌شود از تمام نهاد‌های ارفاقی محروم می‌شوند.

نگین تاجی با اشاره به امر نیکوی گذشت گفت:  صلح و سازش در آیینه آیات شکل گرفته و کسانی که در این امر تلاش می‌کنند مقربان درگاه الهی هستند و خدمات آن‌ها از هزاران نماز و روزه مستحبی اجر و ارزش بیشتری دارند.

 نگین تاجی اظهار کرد: این حرکت خیرخواهانه محصول تلاش عزیزان در شورا‌های حل اختلاف صلح یاران و سفیران صلح بوده و با همکاری که امام جمعه شهر و مسئولان شهرستان داشتند خوشبختانه زمینه‌سازی صلح و سازش در این پرونده فراهم شد.

وی افزود: با اینکه قصاص حق مسلم اولیای دم اجرای قصاص بود، اما جهت رضای خداوند بسیار بزرگ منشی کردند و رضایت خودشان را بیان کردند که شیوه رضایت هم بسیار مهم است و بدون اینکه انگیزه‌های شخصی داشته باشند و بدون هیچ خواسته‌ای جهت رضای خداوند متعال اعلام رضایت کردند.

 وی با بیان اینکه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان چرام تا پایان سال اجرا شود، گفت: دستگاه قضایی هیچ گونه اغماض و مماشاتی با کسانی که بخواهند نظم و امنیت این شهر را بر هم بزنند ندارد و با قدرت، با این افراد برخورد خواهد کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: قصاص نگین تاجی کهگیلویه و بویر احمد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قصاص نگین تاجی کهگیلویه و بویر احمد استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه قضایی صلح و سازش نگین تاجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد

علیرضا حسین بیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش سید محمود میرابوالقاسمی عضو شورای حل اختلاف شهرستان بهاباد این پرونده مهریه در کنار مزرعه کشاورزی به سازش ختم شد.

وی با بیان اینکه ۷ میلیارد ریال وجه رایج کشور، ۱۵۰ عدد سکه تمام بهار آزادی و ۱۱۴ عدد گل رز میزان مهریه این پرونده بود، اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه حل اختلاف بر این است تا پرونده‌های مختلف اعم از نفقه، مهریه و.... را به صورت فوق العاده رسیدگی و در خارج از محیط دادگاه به صورت سازشی حل و فصل کنند.

کد خبر 6097936

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی