Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، وحید کمالی مدیرکل صدای استان‌های سازمان صداوسیما در رابطه با شبکه‌های رادیویی صدای استان‌ها اظهار کرد: صدای استان‌ها با ٤٤ شبکه رادیویی مختلف شامل ۲۹ شبکه استانی، ۳ رادیوی محلی، ۷ شبکه شهری و یک رادیوی سراسری، نوایی ماندگار برای مردم شهرها و استان‌های مختلف کشور رقم زده و مخاطبانی به وسعت همه ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رادیو رسانه‌ای فراگیر، قدیمی و در عین حال به روز شده است؛ ترکیبی از فناوری و هنر که در دو سوی خود، فرستنده و گیرنده را دارد اما در این بین، دنیایی رنگارنگ از مهندسان، تهیه‌کنندگان، هنرمندان، صداپیشگان، گویندگان و برنامه‌سازان را دارد. مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه دهه‌هاست مردم در اقصی نقاط کره خاکی از رادیو استفاده می‌کنند گفت: مردم از طریق رادیو خبرهای تلخ و شیرین می‌شنوند، نمایش‌های رادیویی را گوش می‌دهند و در ذهن خود تصاویر مختلف برایش می‌سازند، با صدای شبکه‌های گوناگون رادیویی به سفرهای دور و دراز می‌روند و این ابزار کوچک اما مفید را حالا روی گوشی‌های تلفن همراهشان هم دارند، همان صدای آشنایی که به روز شده و در میان خیل عظیم رسانه‌های دیداری و مجازی، جایگاه خود را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: شبکه‌های سراسری رادیو در ایران از دیرباز مخاطبان خود را داشته‌اند و طی سال‌های اخیر بر تعداد آنها نیز افزوده شده اما طیف وسیعی از مردم ایران هم هستند که صدای آشنای دیگری را به خاطر دارند، صدایی برآمده از خرده فرهنگ‌ها و آیین‌ها و سنت‌های بومی هر خطه از این کشور پهناور یعنی همان رادیوهای استانی و شهری، شبکه‌هایی که به تدریج به تعداد استان‌ها راه‌اندازی شدند و پس از آن برخی شهرها نیز صاحب رادیویی مخصوص به خود شدند تا همه این صداها در کنار شبکه‌های سراسری، خانواده رادیوی ایران را تشکیل دهند.
کمالی با اشاره به فعالیت ٤٤ شبکه صدای استانی و شهری در اقصی نقاط کشور فعال عنوان کرد: در مراکز و شهرهایی که آمادگی راه‌اندازی استودیو و فرستنده‌های رادیویی را داشته‌اند و محتوای غنی برای پخش از شبکه‌های شهری دارند.
کیفی‌سازی این شبکه‌ها در کنار افزایش کمی، بدانجا رسیده که برخی از صداهای استانی، مخاطبانی به فراخور، بیش از شبکه‌های سراسری برای یک برنامه دارند.
مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه دستاورد دیگری هم نصیب این شبکه‌ها شده است خاطرنشان کرد: افتخارآفرینی تولیدات رادیویی استانی در جشنواره‌های داخلی و خارجی، چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت چرا که نشان‌دهنده توانمندی بالای مدیریتی، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و اجرای برنامه‌هایی است که در رقابت با تولیدات شبکه‌های سراسری ایرانی و بین‌المللی، توانسته‌اند گوی سبقت را بربایند و بر صدر بنشینند. 
وی بیان کرد: دریافت جوایز برتر توسط برنامه‌های رادیویی استانی در جشنواره‌های معتبری همچون ABU و دیگر فستیوال‌های جهانی، برگزیده شدن در جشنواره‌های مهم داخلی و شنیده شدن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، گویای حرکت رو به جلو و دستیابی به افق‌های بلندی است که از ابتدا، در ذهن ایده‌پردازان راه‌اندازی شبکه‌های استانی بوده است.
کمالی با بیان اینکه بسیاری از شبکه‌های رادیویی استانی و شهری، به صورت ۲۴ ساعته به پخش برنامه می‌پردازند گفت: این امر موجب فراگیری بیشتر، جذب و نگهداشت بهتر مخاطب و اعتمادپذیری افزون‌تر به آنها شده و مرجعیت خبری، فرهنگی و رسانه‌ای آنها را نیز ارتقا داده است چه اینکه در شهرها و روستاهای مختلف کشور، این صدای استان‌هاست که بیشتر شنیده می‌شود و مخاطبان در هر دیار، به رادیوی استان خود دلبسته‌تر شده‌اند.
وی افزود: شاهد این مدعا، سیل پیامک‌هایی است که در پویش‌ها و فراخوانی‌های رادیوهای استانی و شهری دریافت می‌شود و تماس‌های تلفنی بی شماری که به دنبال ارتباط با برنامه‌سازان و هنرمندان بومی هستند.
مدیرکل صدای استان‌ها خاطرنشان کرد: در این بین رادیونمای استان‌ها هم با پیشرفتی سریع و چشمگیر مواجه بوده به طوری که حالا بسیاری از محتوای مورد نیاز این بخش، توسط مخاطبان تامین می‌شود و در هر مناسبتی، حجم انبوهی از عکس، دل نوشته و صوت توسط شنوندگان دریافت می‌شود به نحوی که انتخاب از بین همه آنها، جزو دشواری‌های گردانندگان رادیونمای استان‌ها شده است.
وی تصریح کرد: رادیو رسانه‌ای است صمیمی و خودمانی، استفاده از آن آسان است و با کمترین ابزار فنی، می‌توان هر شبکه‌ای را دریافت کرد و به صدای مجریان آن گوش فرا داد؛ همین مسئله سبب شده با توجه به نوع فرهنگ مردمان ایران زمین، رادیوهای استانی هم جایگاه خود را بین شنوندگان به دست بیاورند و در مسیر نوسازی و به روزرسانی فنی و محتوایی، نقش موثری در جریان‌سازی‌های اجتماعی ایفا کنند که نمونه بارز آن را می‌توان در پویش‌های مناسبتی نوروز، ماه رمضان، محرم و صفر و دیگر روزهای مهم ملی و مذهبی مشاهده کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صدای استان ها صداوسیما مدیرکل صدای استان ها صدای استان ها شبکه های سراسری استانی و شهری شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • پمپ هیدرولیک
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است