Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، چندی پیش شهروندان مهریزی در این استان کمپین «توقف اجرای طرح فاضلاب شهری مهریز» را در سامانه فارس من ثبت و پیگیری این مهم را از خبرگزاری فارس درخواست کردند.

در این کمپین آمده: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی اجرای این طرح باعث خشک شدن قنوات و باغات باغشهر مهریز خواهد شد و آسیب هایی نظیر فرونشست زمین بر اثر افت سطح ایستابی، از بین رفتن قدرت لایه آبخوان جهت حفظ و نگهداری آب را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهروندان در ادامه مطالبه خود اظهار کردند: پساب حاصل از این پروژه فاضلاب صرف صنعت آب بر و آلوده کننده فولاد خواهد شد و هیچ حقابه‌ای برای فضای سبز و تزریق در آبخوان شهر در نظر گرفته نشده و قرارداد واگذاری پروژه فاضلاب روشن نیست.

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح فاضلاب شهرستان مهریز

محمد فاتحی، قائم مقام آب و فاضلاب استان یزد در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: در بودجه سال جاری وزارت نیرو بیشترین ردیف بودجه را با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داد که باید طرح‌های مناسبی در استان را اجرایی کنیم.

وی افزود: باید برای اتمام طرح‌های در دست اقدام با همکاری بخش‌خصوصی و همراهی مردم در شهرستان مهریز اقدام لازم صورت گیرد و طرح‌های آبرسانی به خصوص در روستاها نیز پیگیری شود.

فاتحی مهم‌ترین مسئله در شهرستان مهریز را کمبود آب دانست و گفت: با وجود خشکسالی‌های متعدد باید ارزیابی و پیگیری لازم  با ارائه راه حل‌های کارشناسی برای رفع مشکلات این منطقه تعیین شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان یزد در ادامه با بیان این‌که باغشهر تاریخی مهریز با وجود روستاهای ییلاقی فراوان بیشترین تنش آبی در کشور را دارد، تصریح کرد: به دلیل ضعف سفره‌های ذخیره آبی در شهرستان مهریز منابع آب مناسبی در روستاهای این شهرستان وجود ندارد.

خطوط لوله آب روستاهای مهریز بازسازی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: اجرای بزرگ‌ترین طرح محرومیت‌زدایی در روستاها کشور با همکاری سپاه پاسداران و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان یزد انجام می‌شود که دو روستای محروم تنگ چنار و میان کوه در شهرستان مهریز هم در لیست بازسازی خط لوله‌های آب در این طرح قرار دارد.

فاتحی با اشاره به اهمیت اجرای ۵۰ درصدی طرح فاضلاب شهری در شهرستان مهریز گفت: این پروژه با بررسی‌های کارشناسان متخصص هیچ‌گونه آلودگی شربی و زیست‌محیطی برای شهروندان ایجاد نخواهد کرد.

محمد دهقان بنادکی، فرماندار مهریز هم در این خصوص با بیان این‌که مهم‌ترین مسئله در شهرستان مهریز کمبود آب است، اظهار کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری و اصلاح شبکه آبرسانی موثرترین راهکار برای جلوگیری از به هدر رفتن آب در مناطق شهری و روستایی است.

وی حاشیه سازی برای طرح‌های عام‌والمنفعه را مانعی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر دانست و تأکید کرد: شهرستان مهریز از ظرفیت‌های خوب آبی برخورد دارد است اما باید آنها را به درستی مدیریت کرد تا افراد به سوی حفر چاه‌های غیرمجاز گرایش پیدا نکنند.

محمدرضا موحد رئیس سابق آب و فاضلاب شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: در روستای میان کوه شبکه آبرسانی به طول چهار کیلومتر اصلاح شده و با مجوز اداره راه و شهرسازی دو کیلومتر خط انتقال روستای بهادران نیز تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ذخیره مخازن آبی روستای تنگ چنار ۶۰ درصد افزایش یافته که از مهم‌ترین مطالبه روستایان بوده است.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من استان یزد طرح فاضلاب شهری فاتحی آب و فاضلاب شهری فرماندار مهریز شهرستان مهریز طرح فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اینکه از مجموع ۷۰ شهر آذربایجان شرقی تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع مدیریت پسماند باشند، جای تأمل و البته نگرانی دارد، چون در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی آینده بهداشت محیط و فضای عمومی شهرها با مخاطرات بسیار عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی هر گونه توسعه پایدار بدون توجه به موازین و ضوابط زیست محیطی را بی نتیجه و منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: هر گونه توسعه باید با مد نظر قرار دادن مسائل زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماندها به انجام برسد.

اشتری از شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی خواست تا با نگرشی خاص به مساله حیاتی مدیریت پسماندها توجه و با اقدام به موقع و فوری خود زمینه‌های لازم و کافی برای تصویب این طرح‌ها را در ۵۸ را ایجاد کنند.

وی دفع پسماندهای غیر بهداشتی در کلانشهر تبریز در ۲ سال اخیر را مناسب توصیف و اظهار کرد: در این دوره زمانی شهرداری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای دفع بهداشتی پسماندهای شهری هزینه کرده است که این امر نشان دهنده توجه و اهتمام خاص این مجموعه به مسائل زیست محیطی است، اما انتظار داریم این اقدامات متوقف نشده و با قدرت و حدت بیشتری ادامه یافته و تقویت شود.

اشتری یکی از چالش‌های بسیار مهم و محوری در مدیریت پسماندها در آذربایجان شرقی به خصوص تبریز را عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح باید در دهه ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که بنا دلایلی هنوز شاهد اجرای آن در این کلانشهر ۲ میلیون نفری نیستیم.

وی موضوع دفع و جمع آوری بهداشتی زباله‌ها را مهم‌ترین چالش کنونی زمین و محیط زیست عنوان و اضافه کرد: مدیریت نادرست پسماندها امروز یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی در جهان است که خسارت ناشی از آن ارقام بسیار بالا و هنگفتی را در بر می‌گیرد و باید توجه داشت که تفکیک زباله از مبدا به احترام زمین پاک می‌تواند ثمربخش باشد.

کد خبر 6090987

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره