Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، «سریدهارا پانیکر سومانات»، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، به شبکه خبری «هند نیوز ایکس» گفت که فرودگر ماه «چاندرایان ۳» در مرحله مونتاژ است، اما تیم‌ها هنوز در حال آزمایش سیستم‌های حیاتی هستند؛ به این معنی که پرتابی که پیش‌تر برای ماه آگوست برنامه‌ریزی شده بود، ممکن است تا سال آینده به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومانات در این خصوص گفت: «در حال حاضر، ما در حال آزمایش سیستم پیشرانه هستیم، زیرا می‌دانید، آخرین بار [ما] با آن مشکل داشتیم.» این نظر به مأموریت چاندرایان ۲ در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد که شامل یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ‌نورد بود. مدارگرد ماه بیش از دو سال است که با موفقیت کار می‌کند، اما فرودگر «ویکرام» به‌دنبال از دست دادن کنترل بر رانش فضاپیما، دچار فرود سختی شد.

برای جلوگیری از بروز حادثه مشابه «چاندرایان ۳»، ISRO تنظیماتی را در فرودگر انجام داده است.

سومانات در این خصوص گفت: «تغییری در سیستم پیشرانه وجود دارد. این در حال آزمایش در مرکز پیشران مایع در ماهندراگیری است. تیم‌ها در حال آزمایش یکپارچه‌سازی پیشرانه، رایانه و سیستم‌های حسگر هستند.»

در حالی که داده‌های آزمایش‌ها بسیار خوب بوده‌اند، ISRO با دقت تمام به پیش می‌رود. سومانات گفت: «ما می‌خواهیم این بار بسیار بسیار محتاطانه برویم، زیرا می‌دانیم چگونه به ماه برسیم. این به خوبی ثابت شده است. تنها چیزی که ما نیاز داریم این است که یاد بگیریم چگونه فرود می‌آید و باید تا حد توانایی‌های ما بدون خطا باشد.»

بیشتر بخوانید:

یک سال زمینی گذشت! | رکوردهایی که نبوغ در مریخ زده است

ماموریت «چاندرایان ۳» شامل یک کاوشگر جدید و یک مریخ‌نورد است، اما نه یک مدارگرد. مانند چاندرایان ۲، انتظار می‌رود این ماموریت یک منطقه فرود نزدیک به قطب را هدف قرار دهد و فقط برای یک روز قمری (۱۴ روز زمینی) روی سطح عمل کند. چراکه قادر به زنده ماندن در سرمای شدید یک شب قمری نخواهد بود.

کد خبر 672067 برچسب‌ها هند فضاپیما - کاوشگر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هند فضاپیما کاوشگر حال آزمایش چاندرایان ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت سنتی و جالب آبگوشت مرغ (فیلم) طرز پخت یک غذای خوشمزه با یک کیلوگرم سنگدان مرغ (فیلم) طرز پخت مرغ و اردک محلی در روستا (فیلم)

دیگر خبرها

  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟