Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:19:02 GMT

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کارساز نیست

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۵۴۹

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کارساز نیست

موسی خلیل الهی روز یکشنبه در نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، افزود: شهرداری ها به خصوص در کلانشهری مثل تبریز در این حوزه موفق عمل نکرده است و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه های کلان، به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی اظهار داشت: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد اما بیشترین آسیب ها در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می افتد و ساختمان های فاقد هرگونه کیفیت فنی ساخته شده و به فروش می رسد و سودهای کلانی به جیب افراد متخلف می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل اللهی باتاکید بر اینکه باید پذیرفت زمین به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است، یادآور شد: بر همین اساس زمین چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالاها دارد، ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می کند و افراد برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی خود به ترفند های مختلفی متوسل می شوند. 

وی طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی را اقدامی مفید در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیان و اضافه کرد: با اجرای این طرح در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود و می توان اقدامات لازم را انجام داد و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد.

خلیل اللهی بر احصای نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه های اجرایی و مرتبط پای کار باشند و  با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه ای است که قوه قضائیه پیگیر آن بوده و رئیس قوه بر آن تاکید دارد، اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می رود دستگاه ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.

احمد موقری با بیان اینکه برنامه قوه قضائیه به این سمت حرکت می کند و تاکید بر این است تا دستگاه ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، افزود: مجموعه های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده اند باید با برنامه ریزی های لازم  بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان شرقی شهرداری تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی شهرداری تبریز دادگستری آذربایجان شرقی شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اعلام خبر آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضائی چهارباغ گفت: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد و از آنجایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عوائد زیادی برای متخلفان در پی دارد یکی از شهرهای هدف برای این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در «رامجین» و روستاهای «قاسم گرجی» و «رمنده»، دستورات برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات انجام شده ۳۰۰ هکتار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: در این اقدام ۱۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، هشت مورد استخر و ۲۵ مورد محوطه سازی اعمال قانون شد.

کد خبر 6091836

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود