Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-شمار مبتلایان به کووید-19 در جهان تاکنون به 509 میلیون و 223 هزار و 633 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 242 هزار و 243 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 461 میلیون و 675 هزار و 472 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از 82.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از 43 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.
همچنین آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 30.3 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل در عین حال با بیش از 662 هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید 19 در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از 522 هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از 28.2 میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار 374 هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.
همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و 215 هزار و 512 مورد ابتلا و 140 هزار و 952 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در حال حاضر در رتبه شانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ژاپن، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، استرالیا، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، رژیم صهیونیستی، بلژیک، جمهوری چک، پرتغال، آفریقای جنوبی، کانادا، فیلیپین، سوئیس، پرو، شیلی و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 226 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

غیرفعال شدن ویروس کرونا بدون نیاز به نور خورشید
به تازگی با استفاده از ترکیبی از نانوخوشه‌های دی اکسید تیتانیوم و اکسید مس نانوفتوکاتالیستی ساخته شده است که انواع مختلف ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند، بدون این که نیاز به نور خورشید داشته باشد.
 به تازگی با استفاده از ترکیبی از نانوخوشه‌های دی اکسید تیتانیوم (TiO 2) و اکسید مس (CuxO) نانوفتوکاتالیستی ساخته شده است که انواع مختلف ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند، بدون این که نیاز به نور خورشید داشته باشد.
دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی نارا، مؤسسه علوم و فناوری صنعتی کاناگاوا و مؤسسه فناوری توکیو این فتوکاتالیست ضد ویروسی را ساخته‌اند که ثابت شده هم در تاریکی و هم در نور فضای داخلی موثر است.
CuxO/TiO 2 انواع مختلف ویروس کرونا (آلفا، بتا، گاما و دلتا) را زیر حد تشخیص آنها، به مدت 2 ساعت تحت تابش نور مرئی غیرفعال می‌کند.
CuxO/TiO 2 همچنین فعالیت ضد ویروسی را حتی در شرایط تاریکی از خود نشان می‌دهد. فعالیت ضد ویروسی روی CuxO/TiO 2 به دلیل دناتوره شدن پروتئین‌های سنبله و تکه تکه شدن RNA ویروس ایجاد می‌شود.
مسیر اصلی انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات منتشر شده توسط افراد آلوده در هوا است. علاوه بر این، این قطرات در سطوح مختلف نیز وجود دارند. عفونت‌های ویروسی معمولا در محیط‌های داخلی رخ می‌دهند که افراد زیادی در آن جمع می‌شوند، مواد شیمیایی ضد ویروسی مانند الکل و پراکسید هیدروژن، اغلب برای ضدعفونی کردن سطوحی که مرتباً لمس می‌شوند، استفاده می‌شوند. این مواد شیمیایی ویروس را با تجزیه پروتئین‌های خود غیرفعال می‌کنند. با این حال، این مواد شیمیایی در طبیعت فرار هستند و بنابراین تبخیر می‌شوند. در نتیجه، فرآیند ضدعفونی باید به طور منظم انجام شود.
در مقاله‌ای که در Scientific Reports منتشر شده است، محققان این فوتوکاتالیست حالت جامد را به عنوان یک دفاع جایگزین در برابر ویروس معرفی کرده‌اند. برخلاف ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی، پوشش‌های حالت جامد برای مدت طولانی باقی می‌مانند و از زمان شیوع ویروس کرونا، موضوع تحقیقات در سراسر جهان بوده است. پوشش‌های ضد ویروسی حالت جامد این مزیت را دارند که غیر سمی، فراوان و از نظر شیمیایی و حرارتی پایدار هستند.
بسیاری از این پوشش‌های حالت جامد از فوتوکاتالیست‌های TiO 2 استفاده می‌کنند که وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار می‌گیرند، واکنش اکسیداسیونی ایجاد می‌کنند که می‌تواند مواد آلی مانند پروتئین‌های سنبله‌ای که روی سطوح کروناویروس‌ها یافت می‌شوند را از بین ببرد. با این حال، این پوشش‌ها تنها زمانی فعال می‌شوند که در معرض نور UV قرار گیرند، که در محیط‌های معمولی داخلی وجود ندارد. در بیشتر محیط‌های داخلی، نور‌ها معمولاً در شب خاموش می‌شوند، بنابراین مواد ضد ویروسی در شرایط تاریک فعالیت چندانی ندارند.
برای اینکه پوشش تحت نور مرئی و همچنین شرایط تاریک کار کند، تیم کامپوزیتی متشکل از نانوخوشه‌های TiO 2 و CuxO ساخته است. نانو خوشه‌های CuxO از یک اکسید عدد ظرفیتی مخلوط تشکیل شده‌اند که در آن گونه‌های Cu (I) و Cu (II) وجود دارند. گونه Cu (II) در CuxO به واکنش فوتوکاتالیز نور مرئی کمک می‌کند، در حالی که گونه Cu (I) نقش مهمی در دناتوره کردن پروتئین‌های ویروس ایفا می‌کند و در نتیجه باعث غیرفعال شدن آن‌ها در شرایط تاریک می‌شود.
با پوشاندن پودر CuxO/TiO 2 روی یک سطح، این تیم نشان داد که ترکیب مورد نظر می‌تواند حتی نوع بسیار خطرناک دلتا را غیرفعال کند. این تیم همچنین غیرفعال‌سازی آلفا، بتا و گاما را تأیید کرده است.
نور سفید در مطالعه حاضر از طریق یک دستگاه نور داخلی استفاده ایجاد می‌شود. با این کار فوتوکاتالیست CuxO/TiO 2 می‌تواند را در کاهش خطر عفونت در محیط‌های داخلی که معمولاً به طور دوره‌ای در معرض نور و تاریکی قرار می‌گیرند، بسیار مؤثر باشد.

افزایش آمار مبتلایان کرونا در هند
دولت هند اعلام کرد که مردم باید از امروز در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند و افرادی که این قانون را نقض کنند 500 روپیه جریمه خواهند شد.
دولت هند روز یکشنبه اعلام کرد که مردم باید از امروز در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند و افرادی که این قانون را نقض کنند 500 روپیه جریمه خواهند شد.
به گزارش تلویزیون دهلی نو، هند امروز دو هزار و 527 مورد جدید کووید-19 را گزارش کرده است که تعداد کل موارد مبتلا در این کشور تا کنون به 43 میلیون و 54 هزارو 952 نفر رسید.
دهلی دیروز نیز یکهزار و 94 مورد جدید کووید -19 را با نرخ مثبت 4.64 درصد گزارش کرد. بر اساس آمارهای رسمی روز جمعه، دو نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.
از همین رو دولت هند دیروز اعلام کرد که مردم باید از روزیکشنبه در اماکن عمومی ماسک بزنند و افرادی که این قانون را نقض کنند 500 روپیه جریمه خواهند شد.
به گفته وزارت بهداشت این کشور، تعداد موارد ابتلا ویروس کرونا در هند به 15 هزار و 79 رسیده است و 33 مورد جدید مرگ ناشی از کووید، تعداد کل فوتی ها را به 5 میلیون و 22 هزار و 149 نفر رساند.
 در 24 ساعت گذشته دو هزارو و 527 مورد جدید کووید-19 گذشته ثبت شده است.
بیش از یک میلیارد و 800 میلیون دوز واکسن تاکنون در هند تزریق شده است‌.

ثبت بیشترین میزان مرگ و میر کرونا در شانگهای چین
گزارش‌ها از ثبت بیشترین میزان مرگ و میر کرونا در شهر شانگهای چین، با وجود محدودیت‌های گسترده، حکایت دارند.
 شهر شانگهای چین، روز -یکشنبه- با وجود هفته‌ها قرنطینه، 39 کشته، که بیشترین تعداد مرگ‌ و میر روزانه کرونا است را ثبت کرده است.
دومین اقتصاد جهان، در تلاش است بدترین شیوع کرونا در دو سال گذشته را از طریق اعمال قرنطینه سفت و سخت و انجام تست‌های گسترده کنتریل کند. این محدودیت‌ها بر اساس سیاست‌های سختگیرانه جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری اعمال شده‌اند و هزینه سنگینی را بر کسب و کارها و روحیه مردم تحمیل کرده است.
شهر شانگهای که یکی از قطب‌های اقتصاد جهان است و به عنوان کانون شیوع موج جدید این بیماری، از آغاز ماه جاری تقریباً در تعطیلی کامل به سر برده است و بسیاری از ساکنان این شهر برای بیش از یک ماه در خانه‌های خود قرنطینه بوده‌اند.
بزرگ‌ترین شهر چین، اولین مرگ خود را در 18 آوریل گزارش داد، این در حالی است که در هفته‌های اخیر روزانه هزاران مورد از ابتلای به این بیماری گزارش شده است.
داده‌های کمیسیون ملی سلامت نشان‌دهنده این هستند  39 نفر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند و این آمار، تعداد کل کشته‌ها را به 89 نفر رسانده است.
موارد جدید ابتلا نیز نزدیک به 22 هزار نفر بوده است، این در حالی است که بالاترین میزان مرگ و میر در شانگهای از زمان اعمال محدودیت‌ها 12 نفر بوده است.

آمار ابتلا به کرونا در آمریکا افزایش یافت
پس از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، کلاس‌های درس حضوری به کلاس‌های آنلاین تغییر کرده‌اند و تجمعات بزرگ در پاسخ به افزایش عفونت‌های کرونا کاهش پیدا کرده است.
به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، هفته‌های پایانی سال تحصیلی ایالات متحده بار دیگر با شیوع کووید-19 مختل شده است و دانشگاه‌ها استفاده از ماسک صورت در کلاس درس را اجباری کرده‌اند همچنین پس از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در آمریکا،  کلاس‌های درس حضوری به کلاس‌های آنلاین تغییر کرده‌اند و تجمعات بزرگ در پاسخ به افزایش عفونت‌های کرونا کاهش پیدا کرده است.
آمریکا پس از دو ماه کاهش موارد ابتلا به کووید-19، بار دیگر با افزایش موارد این بیماری روبرو شده است.  کارشناسان هشدار داده‌اند که موج پیش رو که توسط نوع فرعی امیکرون موسوم به BA2 رخ داد و 30 درصد مسری‌تر از امیکرون اولیه است به زودی سراسر کشور را در بر خواهد گرفت.
کالج‌های واشنگتن، نیویورک، پنسیلوانیا، ماساچوست، کانکتیکات و تگزاس مجدداً مجموعه‌ای از اقدامات ضد ویروسی را اعمال کرده‌اند و دانشگاه هاروارد در بحبوحه افزایش موارد ابتلا در پایتخت به سمت آموزش آنلاین تغییر رویکرد داده است.
در حال حاضر، منطقه شمال شرقی آمریکا بیش از 90 درصد از موارد جدید ابتلا به شاخه فرعی امیکرون را تشکیل می‌دهد که این رقم در سطح کشوری، 86 درصد است.

بهبود کامل تنها 29 درصد بیماران کووید-19 در انگلیس
نتایج یک مطالعه در انگلیس نشان می‌دهد: فقط 29 درصد از بیماران کووید-19 بستری شده در بیمارستان طی یک سال به طور کامل بهبود یافته‌اند.
 نتایج بررسی انجام شده در انگلیس نشان می دهد که کووید طولانی مدت ممکن است به یک بیماری رایج تبدیل شود.
در این مطالعه که بیش از 2300 نفر حضور داشتند، مشخص شد احتمال بهبودی کامل زنان 33 درصد کمتر از مردان است. همچنین مشخص شد که احتمال بهبودی کامل افراد چاق نصف است، علاوه بر این، احتمال بهبودی کامل در افرادی که در مدت حضور در بیمارستان به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند 58 درصد کمتر بوده است.
در این بررسی سلامت افراد مبتلا به کووید که بین مارس 2020 تا آوریل 2021 از 39 بیمارستان در انگلیس مرخص شده بودند، مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس روند بهبود 807 نفر از آنها در مدت پنج ماه و یک سال بعد بررسی شد.
در این مطالعه آمده است تنها 26 درصد پس از پنج ماه، بهبودی کامل را گزارش کردند و این آمار پس از گذشت یک سال فقط کمی افزایش یافت و به 28.9 درصد رسید
به گزارش هندوستان تایمز، متخصصان با بیان اینکه شایع ترین علائم کووید طولانی شامل خستگی، درد عضلانی، کم خوابی، کند شدن سرعت حرکت بیمار و تنگی نفس بود، هشدار دادند: بدون درمان موثر، کووید طولانی مدت می تواند به یک بیماری بسیار شایع تبدیل شود.

شناسایی چند مبتلا به کرونا پکن را در حالت آماده‌باش قرار داد
با شناسایی چند مورد ابتلا به کووید-19 در یکی از مدارس پکن، این شهر در حالت آماده‌باش قرار گرفت.
 پس از مثبت شدن تست کروناویروس 10 دانش آموز دبیرستانی، شهر پکن در حالت آماده‌باش قرار گرفت.
پس از مثبت شدن نتایج تست کرونای این دانش آموزان، مقامات شهر پکن، کلاس‌های درس این مدرسه را به مدت یک هفته تعطیل کردند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، امروز (شنبه) 24 هزار و 326 مورد جدید ابتلا در چین شناسایی شده که بیشتر آنها مربوط به شهر شانگهای و از ناقلان خاموش بیماری هستند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن چین اروپا اومیکرون ابتلا به کرونا مرگ و میر کرونا میلیون مبتلا ویروس کرونا موارد ابتلا شهر شانگهای شانگهای چین بهبودی کامل کووید 19 کووید 19 قرار گرفت مورد جدید ضد ویروسی حالت جامد بر اساس پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد

به گزارش "ورزش سه"، میخائیل کوبیاک ستاره سی و شش ساله سابق تیم ملی والیبال لهستان که قرار بود فصل آینده و پس از سالها به لیگ کشور خود باز گردد، از این تصمیم منصرف شد.

کوبیاک که این فصل به راحتی با تیم شانگهای چین قهرمان لیگ این کشور شد، قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد، تا فصل آینده نیز در لیگ چین و باشگاه شانگهای توپ بزند.

او قبل از تیم شانگهای چین، سابقه بازی در تیم های پاناسونیک پنترز ژاپن، هالک بانک ترکیه و یاستربسکی لهستان را داشته و با آنها قهرمانی لیگ را کسب کرده است.

کوبیاک تا مدت ها ستاره و کاپیتان تیم ملی لهستان بود که پس از المپیک توکیو تصمیم به خداحافظی از تیم ملی کشورش گرفت. تنها افسوس او در دوران ملی اش قطعا عدم کسب مدال در المپیک است.

دیگر خبرها

  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟