Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:10:31 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در چهارم اردیبهشت‌ماه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۶۲۰

عصرانه خبری شهرهای ایران در چهارم اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در ایلام تا صدور الکترونیک مجوز پروانه ساختمانی در قرچک و شناسایی ۱۴نقطه برای استقرار دستفروشان مراغه را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ هفته گذشته شهرهای ایران در در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در ایلام

بابک محمدی آوندی، شهردار ایلام گفت: طرح جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد خیابانی در دستور کار شهرداری ایلام قرار گرفته و در طی روزهای آینده اجرایی می‌شود.

صدور الکترونیکی مجوز پروانه تراکم ساختمانی در قرچک

محسن خرمی، شهردار قرچک گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب و شفاف سازی در امورات شهرسازی، صدور مجوز پروانه تراکم ساختمانی در قرچک الکترونیکی شد.

شناسایی ۱۴ نقطه برای استقرار دست‌فروشان مراغه

محمد محمدی، معاون خدمات شهری شهرداری مراغه نیز معتقد است که ساماندهی دست فروشان در سال‌های اخیر چالش بزرگی برای مدیران شهری بوده است.

پرداخت بدهی معوقه کارکنان شهرداری مهاباد

شهردار مهاباد گفت: تمام حقوق معوقه و مطالبات کارگران فضای سبز، خدمات، پرسنل و کارکنان شهری تا پایان سال ۱۴۰۰ همراه با پاداش و عیدی پرداخت شد.

راه‌اندازی مرکز ایده‌پردازی مدیریت شهری ساوه

رضا یزدی، مسئول هسته ایده‌پردازی مدیریت شهری ساوه با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز حرکتی نوین و علمی در شهرداری این شهر است، گفت: یکی از راهکارهای مهم در توسعه پایدار شهری، بهره‌گیری از نظر و ایده اندیشمندان و نخبگان است.

پاکبان پاکدست ۲۲ میلیارد ریال را به صاحبش بازگرداند

حجت اسکندری پاکبان زنجانی ۲۲ میلیارد ریال را به صاحبش بازگرداند.

پذیرش بیش از ۵ هزار فوتی در آرامستان‌های قزوین

سعید عظیمی‌صدر، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین از پذیرش و خاکسپاری ۵۸۷۲ فوتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴۲۵ نفر آقا و ۲۴۴۷ نفر خانم بوده‌اند.

۲۷ پروژه عمرانی در سطح شهر فعال است

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری با توجه به منابع درآمدی اندک، اقدامات خوبی در دستور کار دارد، به نحوی که در حال حاضر ۲۷ پروژه در سطح شهر خرم‌آباد فعال است.

نظارت بر عملکرد سرویس مدارس در قزوین

محمدرضا وثوق‌نیا، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از بازرسی و نظارت دقیق بر عملکرد خودروهای سرویس مدارس دانش‌آموزی در ایام پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

کد خبر 570615

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عصرانه خبری شهرهاي ايران جمع آوری سگ بلاصاحب دستفروشان پروژه هاي عمراني پروژه های شهری افتتاح پروژه های عمرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند