Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@16:57:24 GMT

پیدا شدن ۱۱ کوهنورد و طبیعت گرد گمشده در ارتفاعات گیلان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۶۳۱

پیدا شدن ۱۱ کوهنورد و طبیعت گرد گمشده در ارتفاعات گیلان

آفتاب‌‌نیوز :

سیاوش غلامی در گفت وگو با خبرنگاران، از پیدا شدن ۱۱ کوهنورد و طبیعت گرد گمشده توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در ارتفاعات استان گیلان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: دوم اردیبهشت ماه سال جاری و در ساعت ۲۳:۰۳، گزارشی مبنی بر گم شدن پنج کوهنورد در قله کله قندی ماسوله شهرستان فومن به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعزام عوامل امدادی به محل وقوع حادثه افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، با دستور رئیس هلال احمر شهرستان فومن دو تیم از شعبه این شهرستان به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به پیدا شدن پنج گمشده عنوان کرد: پس از ۹ ساعت عملیات جستجو در ارتفاعات، هر پنج کوهنورد توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر پیدا شدند.

غلامی به گمشدگان غار رشی رحمت آباد رودبار اشاره کرد و گفت: گمشدگان غار رشی رحمت آباد و بلوکات بعد از تلاش شش ساعته گروه امدادی در پسطالکوه خورگام پیدا شدند.

وی با اشاره به گم شدن تعدادی از گردشگران در منطقه رحمت آباد بلوکات رودبار، اظهار کرد: محض دریافت مفقود شدن تعدادی از مسافران و گردشگران در منطقه غار رشی رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار، یک تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه تلاش شش ساعته گروه امدادی پایگاه شهید آقایی رودبار نتیجه بخش بود، افزود: تیم امداد و نجات هلال احمر با کمک اهالی و بومیان منطقه گردشگران و مسافران گم شده را پیدا کردند.

غلامی با اشاره به صعب العبور بودن مناطق مختلف شهرستان، گفت: گردشگران مفقود شده حوالی غار تاریخی رشی رحمت آباد، در روستای پسطالکوه خورگام پیدا شدند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان همچنین به پیدا شدن یک طبیعت گرد در حوالی آبشار لاتون آستارا اشاره کرد و متذکر شد: با دریافت این گزارش دو تیم امدادی از پایگاه صیادلر آستارا و تیم واکنش سریع اردیبل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از چندین ساعت عملیات جستجو فرد مورد نظر توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر پیدا و به مکان امن منتقل شد.

غلامی اضافه کرد: مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گیلان کوهنوردی مفقودی جمعیت هلال احمر عوامل امدادی پیدا شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا

متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور برای تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی  به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست‌وجوی نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیرو‌های انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

احمد وحیدی، وزیر کشور

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

نهایتا مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • یسنا سالم پیدا شد
  • این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان