Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:31:09 GMT

۲۰ تا ۳۵ سالگی بهترین زمان برای فرزند آوری است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۸۵۱

۲۰ تا ۳۵ سالگی بهترین زمان برای فرزند آوری است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی دکتر شهلا نوری افزود: حذف غربالگری ناهنجاری های جنین در سامانه های الکترونیک به معنای صدور اجازه برای تولد نوزادان معلول نیست.

وی اضافه کرد: حذف غربالگری ناهنجاری های جنین در سامانه های الکترونیک تنها از سطح شماره یک که ویژه افراد عام بوده به سطح ۲ منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در مرحله مراقبت سطح ۱ به جز آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات ویژه سلامت مادران و جنین به عموم جامعه، اقدام به معرفی تمام مادران باردار در سه ماهه نخست به مراکز ویژه انجام غربالگری و ارائه مشاوره های مربوطه بوده است.

دکتر نوری ادامه داد: این درحالی است که براساس تبصره ۳ ماده ۵۳ قانون ویژه جوانی جمعیت این اقدام از سطح ۱ که عموم جامعه را شامل می شد حذف و به سطح ۲ که افراد خاص را دربرمی گیرد منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در سطح ۲ تنها مادران بارداری که به واسطه بیماری یا سن نامناسب در گروه بارداری پرخطر قرار گرفته اند با تایید و صلاح پزشک متخصص برای غربالگری ناهنجاری جنین به مراکز مربوطه معرفی می شوند.

وی یادآوری کرد: در گذشته این غربالگری برای تمام مادران توصیه می شد اما اکنون این شرایط تنها به مادران پرخطر یا والدینی که خود درخواست انجام این مهم را داشته باشند اختصاص می یابد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شهر همدان بارداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شهر همدان بارداری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شهر همدان بارداری دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که فرزند سوم یا بیشترشان متولد سال ۱۳۹۶ به بعد باشد، تا پایان اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی roostaa.ir ثبت‌نام کنند.
هادی بهداد افزود: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
او ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری