Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@11:01:33 GMT

ابوحسن الجابری از فرماندهان حشد الشعبی به شهادت رسید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۹۲۸

ابوحسن الجابری از فرماندهان حشد الشعبی به شهادت رسید

نبرد سنگین در استان الانبار در غرب عراق با گروه های تروریستی داعش به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای عراقی در الحشد الشعبی و نابودی تعدادی از مواضع و تسلیحات این گروه تروریستی منجر شد.

به گزارش مشرق، فرماندهی الحشد الشعبی در استان الانبار امروز در بیانیه ای اعلام کرد که «ابوحسن الجابری» از تیپ ۱۴ الحشد الشعبی (گروه مقاومت کتائب سید الشهداء) در جریان عملیات جاری در غرب الانبار شهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید ابوحسن الجابری

براساس این بیانیه، براثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل الجابری این فرمانده الحشد الشعبی به شهادت رسید.

همزمان «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در الحشد الشعبی در اظهاراتی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش از هر طرف در محاصره قرار گرفته است.

وی اضافه کرد که داعش هیچ تاکتیکی به جز استفاده از نیروهای انتحاری، بمب و یا درگیری رو در رو ندارد که تحت همه شرایط، نیروهای الحشد الشعبی آماده رویارویی هستند.

طبق گزارش های رسانه های عراقی، داعش مسیر بزرگراه را در نزدیکی گذرگاه «الولید» در بخش غربی شهرستان «الرطبه» در مرز عراق با سوریه بمبگذاری کرده است.

این گروه تروریستی همچنین در یک کمین در نزدیکی گذرگاه «طریبیل» (در جوار مرز اردن، یک خودرو شخصی را در این مسیر مورد حمله قرار داد که منجر به زخمی شدن دو نیروی پلیس و چهار شهروند شد و همه مجروحان به داخل خاک اردن انتقال داده شدند.

برخی گزارش ها حاکی است که شدیدترین درگیری ها در نزدیکی گذرگاه طریبیل بین نیروهای الحشد الشعبی و گروه تروریستی داعش درجریان است.

برخی از ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی و رسانه های عراقی، تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی را در یک مرکز درمانی در الانبار نشان می دهد که تحت درمان قرار دارند.

براساس این ویدئو، قاسم مصلح فرمانده عملیات الانبار در الحشد الشعبی از نزدیک بر روند درمان مجروحان الحشد الشعبی نظارت می کند.

نیروهای مسلح عراق با مشارکت الحشد الشعبی از دیروز شنبه مرحله دوم عملیات «اراده مستحکم» را در استان الانبار آغاز کرده اند.

هدف این عملیات تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در مناطق غربی عراق به ویژه در جوار مرزهای عراق و اردن و همچنین عراق و سوریه است.

محوری که به نیروهای الحشد الشعبی  واگذار شده یکی از مهمترین مناطق حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به شمار می رود که در مرز عراق با اردن واقع شده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت گروه تروریستی داعش سوریه عراق داعش گروه تروریستی داعش گذرگاه طریبیل نیروهای مسلح عراق استان الانبار خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروهای الحشد الشعبی تروریستی داعش گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند