Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@18:12:43 GMT

مجروح شدن ۵ نوجوان بر اثر تیراندازی در جورجیا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۳۳۷۱

مجروح شدن ۵ نوجوان بر اثر تیراندازی در جورجیا

نیویورک - ایرنا- در تداوم خشونت‌های مسلحانه در آمریکا که از کنترل دولت و پلیس خارج شده است، پلیس آتلانتا اعلام کرد که در اثر تیراندازی در نزدیکی پارک المپیک سنتنیال در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا پنج نوجوان مجروح شدند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش ها، "تیموتی پیک" معاون رییس پلیس آتلانتا  اعلام کرد بر اثر تیراندازی در نزدیکی این پارک، ۵ نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله  مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نوجوانان به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی آنها خوب اعلام شده است.

پیک توضیح داد پلیس شنبه شب پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر تیراندازی به سمت افراد در نزدیکی پارک المپیک سنتنیال واقع در جنوب آتلانتا به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: افسران پلیس پس از رسیدن به محل متوجه سه مجروح شدند که پس از یک دعوای خیابانی به سوی آنها تیراندازی شده بود. پلیس بعد از مدتی متوجه شد که دو نفر دیگر نیز که در این تیراندازی مجروح شده اند، خود را به بیمارستان رسانده اند.

وی گفت که  این دو نفر اقدام به دزدی مسلحانه یک خودرو کرده اند.

 هنوز انگیزه این تیراندازی مشخص نشده و پلیس توانسته است سه اسلحه و یک خودروی سرقتی را کشف  و ضبط کند.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

وقوع این تیراندازی در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را روز گذشته وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند.

 اسلحه های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقامات ارشد دولتی امریکا، کسانی که این کیت ها را خریداری می کنند می توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت سلاح گرم خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا آمریکا دولت آمریکا ایالت جورجیا نیویورک خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خشونت ها ثبت نشده سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک

پلیس فرانسه از دستگیری یک نوجوان به خاطر اقدام علنی برای ساخت کمربند انتحاری در المپیک خبر داد.

به گزارش فارس؛ پلیس ضد تروریسم در فرانسه پس از بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابراز تمایل یک نوجوان ۱۶ ساله مبنی بر اقدام انتحاری در بازی‌های المپیک امسال در پاریس، او را بازداشت کرد.

سخنگوی پلیس عنوان کرد که پس از اعلام علنی این نوجوان در شبکه‌های اجتماعی برای ساخت کمربند انفجاری را دستگیر کرده است. به گزارش BFMTV، این نوجوان روز سه‌شنبه در پی پست‌های ادعایی در تلگرام در منزل پدر و مادرش دستگیر شد. این رسانه فرانسوی همچنین اعلام کرد که در جریان بازرسی از محل سکونت این نوجوان در جنوب شرقی فرانسه، اسناد دست نویسی کشف شد که در آن او از داعش حمایت می‌کرد. 

این سخنگو خاطرنشان کرد که تحقیقات برای تعیین اینکه آیا او واقعاً قصد انجام یک اقدام تروریستی را داشته یا خیر ادامه دارد.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه همچنین از ۴۵ کشور خارجی برای استقرار چندین هزار نیروی نظامی، پلیس و غیرنظامی اضافی برای تضمین امنیت بازی‌ها درخواست کمک کرده است. اوایل این ماه مکرون رئیس‌جمهور فرانسه ابراز اطمینان کرد که مراسم افتتاحیه که قرار است در رودخانه سن برگزار شود، طبق برنامه پیش خواهد رفت. با این حال، او خاطرنشان کرد که فرانسه برنامه‌های اضطراری، از جمله پشتیبان‌ها و گزینه‌های جایگزین هم دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین