Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:24:33 GMT

رودخانه‌های قوری‌چای و قره‌سو سنددار شدند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۳۵۹۶

رودخانه‌های قوری‌چای و قره‌سو سنددار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فضایلی عصر یکشنبه در جلسه ساماندهی رودخانه‌های اردبیل اظهار کرد: رودخانه‌های اردبیل در سال‌جاری هم به لحاظ لایروبی و هم به لحاظ اخذ سند مالکیت ساماندهی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول برای ۲۴۸ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های این شهرستان سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر کارشناسان حقوقی و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اردبیل، برای رودخانه‌های قوری‌چای و قره‌سو به طول ۴۰ کیلومتر و مساحت ۲۴۸ هکتار سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضایلی افزود: با توجه به اینکه اخذ سند مالکیت برای رودخانه‌ها گام مهمی در حفاظت و صیانت از آن خواهد بود، اخذ سند تک برگی برای سایر رودخانه‌های شهرستان هم از برنامه‌های جدی و اولویت‌دار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: لایروبی بخش قابل توجهی از رودخانه‌های شهرستان اردبیل نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار آب منطقه‌ای است که در سال‌جاری اجرا خواهد شد.

فضایلی با اشاره به ساماندهی رودخانه بالیقلو اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۰ کیلومتر از رودخانه بالیقلوچای در داخل محدوده شهری اردبیل واقع شده، باید شهرداری اردبیل موضوع تنظیف و لایروبی این رودخانه را در محدوده شهری به صورت مستمر در دستور کار قرار دهد.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل لازمه هدایت آب‌های سطحی و اضافی به خارج از شهر را یادآور شد و بیان کرد: برای هدایت آب‌های سطحی و اضافی موجود در داخل شهر باید شهرداری‌ها اقدامات مناسبی انجام دهند تا در این باره مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

کد خبر 5474390

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع آبی رودخانه سند مالکیت لایروبی مدیریت آب های سطحی ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی شهادت حضرت علی مشهد سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم