Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان اصنافی شهردار شیراز  در پنجاه‌ وهفتمین صحن علنی شورا گفت: آخرین تغییرات لوایح عوارضی تا ۱۵ بهمن هر سال باید اعلام شود، شورا و شهرداری این کار را انجام داد که به دلیل یک ایراد به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

اصنافی گفت: هزینه‌هایی که شهرداری در مراحل ساخت و ساز دریافت می‌کند بخشی ناشی از ارزش افزوده، بخشی درباره زمین و عرصه و بخشی مربوط به عوارض ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصنافی گفت: به روزرسانی این دفترچه‌ها در سالیان اخیر انجام و ضریب به واقعیت نزدیک نشده بود، این عدم به روزرسانی واقعی سبب شده که عوارض از ۳ درصد به یک درصد کاهش یابد و این حقوق عمومی شهر است.

به گفته او، در راستای ایفای حقوق مردم شهر بخش‌هایی به صورت پلکانی به روزرسانی شد، این امور مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری انجام گرفته است.

شهردار شیراز درباره عوارض ماده ۱۴ و شبهات مطرح شده درباره آن گفت: این ماده مربوط به باغات است که در طی سال گذشته فقط ۹ مورد و مربوط به منطقه برخوردار شهر نیز بوده است.

امید گشتاسبی‌، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز گفت: متوسط شهر ۳۰ درصد افزایش داشته و ملاک مصوبه تایید شده است، عوارض نوسازی استثنا است که سالانه محاسبه و توسط اداره دارایی ابلاغ می‌شود.

او گفت: در حوزه اعیان همچنان بیش از مصوبه هیچ افزایش عوارض نداشته‌ایم، امروز قیمت واقعی شده است و نمی‌توان از حقوق مردم گذشت.

ابراهیم حسینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در این جلسه ضمن قدردانی از پیگیری استاندار برای مطرح کردن این موضوع گفت: مطرح شدن این موضوع در فضای مجازی نشان از توجه و حمایت از اقشار ضعیف و زنده بودن جامعه است اما باید مطالبی برای روشن شدن موضوع مطرح شود.

او با تاکید بر اینکه همه بودجه عوارض نیست و تنها ۳۸ درصد بودجه عوارض است، گفت: هر چیزی که اسمش عوارض است مصوبه شورا ندارد باید این موارد را روشن کرد.

حسینی گفت:  شورا و شهرداری از مصوبه تایید شده فرمانداری عدول نکرده است، اظهارداشت: اگر موردی تخلفی صورت گرفته شهرداری و شورا برخورد خواهند کرد و اگر به عموم مردم در جایی فشار بیاید شورای شهر آمادگی بازنگری دارد اما باید مربوط به عموم مردم باشد نه ۲ درصد.

غلامعلی ترابی، عضو شورای شهر شیراز نیز در این باره با اشاره به صحبت رئیس‌جمهور که مسببان وضعیت کنونی مسئولیت داشته باشند از استاندار فارس درخواست کرد که این خواسته رئیس‌جمهور در استان اجرا شود.

او گفت: مظلوم‌ترین دستگاه در بین دستگاه‌های دولتی شهرداری شیراز است، برخی از دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند و می‌خواهند کار خود را از شهرداری طلب کنند.

ترابی گفت: بهتر بود که قبل از طرح در رسانه و فضای مجازی جلسات کارشناسی برگزار شود تا شورا و شهرداری فرصت دفاع داشته باشند، امروز به واسطه اینکه قیمت‌های زمین که باید به شهرداری واگذار شود منافع یک عده به خطر افتاده است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: دستگاه‌های قضایی و امنیتی ورود کنند چون سرمایه‌های مردم این شهر تبدیل به دلار و از کشور خارج می‌شود، شهرداری از ارزش افزوده سهم خود را می‌گیرد و از سهم مردم کم نمی‌شود و همه این عوارض هم در خدمت و برای مردم هزینه می‌شود.

ترابی گفت: در مواردی که احساس کنیم حقوقی از عامه مردم ضایع می‌شود ورود می‌کنیم و در صورت ضرورت مصوبه شورا اصلاح خواهد شد.

رضا محمدیان، عضو شورا شهر شیراز گفت: در باغات و پارکینگ‌ها موضع شورا مشترک است، تورم ناگهانی در مناطق محروم از عهده مردم خارج است و بنا بود که شهرداری باید ظرف ۳ ماه بازخورد مصوبات را بیاورد، در بحث سهم خدمات گزارش شهرداری می‌تواند ۲ ماهه مطرح شود.

او بر تشکیل تیم کارشناسی رسمی گفت: اگر قرار است که مجدد قیمت‌گذاری شود، کمیته‌ای از شهرداری و شورا نظارت کند تا سبب تورم نشود و با وضع موجود همخوانی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز تعیین عوارض کارشناسان رسمی دادگستری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش دولت این است که به شیوه‌های گوناگون در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و مسکن رضایت کارگران جلب شود.

به گزارش دانشجو، او گفت: همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.

او افزود: شورای عالی کار فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ این شورا یکی از وظایفی که دارد تعیین حداقل دستمزد کارگران است.

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم