Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:21:30 GMT

مسئولین همدان با شاخصه های حکومت علوی آشنا شوند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۰۲۸

مسئولین همدان با شاخصه های حکومت علوی آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر امروز در مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان، با تاکید بر اینکه طولانی شدن جلسات، ضرورتی ندارد، اظهار کرد: لازم است که در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان جلسات اداری انجام شود و البته در این بین نیز نیازمند خروجی مناسب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت امیر (ع) خاطر نشان کرد: امروز لازم است تا مسئولان نسبت به شاخصه‌های حکومت علوی آشنایی داشته باشند، چرا که تک تک من و شما در قیامت با این شاخصه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت.

امام جمعه همدان افزود: مسئولان در کنار وظایف عمومی که به عنوان یک انسان در پیشگاه الهی دارند، به جهت داشتن مسئولیت در این دنیا، ضروری است که پاسخگویی بیشتری در محضر الهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در کنار نماز و انجام واجبات، ممکن است مسئولیت‌ها به لغزش‌گاهی و دردسری ابدی برای انسان تبدیل شود، گفت: در حکومت غیر اسلامی، قدرت طلبی، منفعت طلبی، ظلم و خودکامگی وجود دارد، اما حکومت اسلامی، در مقابل تمام این موارد قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان، فریادرسی مظلومان و اصلاح بلاد را از شاخصه‌های کلی در حکومت امام علی (ع) برشمرد و یادآور شد: اولین توصیه حضرت امیر (ع) به کارگزاران، مهار نفس سرکش است.

وی تصریح کرد: نفس انسان، همانند اسب سرکشی است که هر لحظه می‌تواند انسان را زمین بزند، حال اگر این نفس، در بستر قدرت نیز قرار گیرد، سرکشی بیشتری خواهد داشت و کنترل آن نیز سخت‌تر خواهد بود.

رئیس شورای حوزه استان با بیان اینکه دومین توصیه امام علی (ع) به مسئولان این است که رابطه خود با مردم را مبتنی بر رأفت، محبت و مودت قرار دهند، گفت: ویژگی مسئول در جامعه اسلامی این است که از گرفتاری مردم، خوابش نبرد و لحظه به لحظه برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

وی ادامه داد: صرف اینکه در کنار مردم باشیم، کافی نیست و مهم حل دغدغه و مشکل مردم توسط مسئولان است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه سومین توصیه به کارگزاران، توسعه عدالت در جامعه است، مطرح کرد: عدالت برای علی (ع)، یک اصلی اساسی است که هیچ‌گاه نمی‌توان از کنار آن گذشت.

وی با بیان اینکه در حکومت علوی، در برابر عدالت، تسامح و اغماض قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: کدام مکتبی در دنیا، همانند امیرالمومنین را می‌توان نام برد که بگوید، اگر همه عالم را در دستان علی (ع) قرار دهند و از او بخواهند یک دانه را از مورچه به زور بگیرد، حضرت (ع) حاضر به این معامله نیست.

امام جمعه همدان سیاست ورزی عاقلانه را توصیه بعدی حضرت معرفی کرد و اظهار داشت: زمانی که برخی از افراد به حضرت امیر (ع) اعتراض کردند و گفتند که حضرت امیر (ع) سیاست را از معاویه یاد بگیرند، ایشان فرمودند: "این سیاست مداری غیر خردمندانه است و تقوا دست مرا بسته است."

وی با اشاره به اینکه مسئولی که تقوا داشته باشد، نمی‌تواند هر حرف و عملی را به زبان بیاورد و انجام دهد، مطرح کرد: امیرالمومنین (ع) با هیچ‌کس تعارف ندارد و بر سر منافع مردم و در مقابل کوتاهی در تحقق عدالت کوتاه، نمی‌آمدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه مسئولان سخنان امام علی (ع) را بشنوند و شاخص‌ها را ببینند، گفت: لازم است که به یاد داشته باشیم همه ما در قیامت بر اساس این شاخص‌ها باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه در سنجش عملکرد مسئولان، یک طرف ترازو، امام علی (ع) خواهد بود، یادآور شد: لازم است که مسئولان عملکردهای خود را ارزیابی کنند و ببینند که به چه میزان نزدیک به عملکرد حضرت امیر (ع) است، چرا که میزان علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در همدان، خاطر نشان کرد: در دوره نزدیک به ۵ ساله حکومت امیرالمومنین (ع) در کوفه، با وجود جنگ‌ها و درگیری‌های اجتماعی که ماه‌ها حضرت (ع) را درگیر می‌کرد، اما ایشان نسبت به وعده‌هایی که داده بودند، گزارش اقتصادی را به مردم ارائه کردند.

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های اصلی حضرت (ع) ایجاد رفاه عمومی در جامعه بود، گفت: امیرالمومنین (ع) هم وعده دادند و هم گزارش تحقق این وعده‌ها را در آخر برای مردم ارائه کردند.

امام جمعه همدان افزود: در این گزارش اقتصادی، حضرت (ع) فرمودند که همه مردم، حتی کم درآمدترین و کم برخوردارترین افراد آن روز، دسترسی به آب شرب دارند، از نان گندم استفاده می‌کنند و هیچ خانواری نیست که خانه‌ای نداشته باشد و همه سقفی بالای سر خود دارند.

وی با بیان اینکه در دیدگاه امیرالمومنین (ع)، رفاه عمومی مقدمه رسیدن به تعالی جامعه بود، گفت: امروز ما به عنوان یک شیعه علی (ع) و یک ایرانی، موظفیم برای شکوه و عظمت این کشور با تمام وجود تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه امروز نیاز است تا همه در کنار هم باشیم، یادآور شد: همه ما در برابر خون‌های شهدا، موظفیم تا با تلاش بیشتر، وحدت و انسجام، تا توان داریم برای دستیابی به موفقیت و عظمت این کشور تلاش کنیم.

کد خبر 5474396

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان همدان حبیب الله شعبانی موثقی ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی شهادت حضرت علی مشهد حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی حضرت امیر امام علی شاخصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: باید نگاه قوی‌تری نسبت به ورزش زورخانه‌ای صورت بگیرد، مردم و مسئولین به این ورزش، ورزش کاران و مشکلاتی که دارند، توجه داشته باشند.

وی درباره روز ایمنی حمل و نقل بیان داشت: ضایعات انسانی و اقتصادی که در این زمینه مواجه هستیم، باید تلاش مسئولین بیشتر شود و ایمنی را در این جهت تدارک ببینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل مهم درون نظام اسلامی می‌باشد، امسال مسئله جهش تولید با مشارکت مردم و حضور همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها می‌باشد؛ شوراها نیازمند حمایت هستند.

وی به گلایه شوراها اشاره و یادآور شد: توجه لازم به شوراها نمی‌شود، مطالبات را شوراها درست بیان کنند و آنچه در صحنه می‌باشد را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین اظهار کرد: مسئولین توجه لازم را به شوراها داشته باشند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی درباره روز معلم و شهادت شهید مطهری اذعان داشت: آینده سازان مملکت در اختیار آموزش و پرورش می‌باشند، تربیت و جهت دهی فکری، اخلاقی، ایمانی، علمی و … جوانان و نوجوان توسط معلمین صورت می‌گیرد، معلمین انگیزه در خود ایجاد کنند و پرتوان به سمت تربیت نسل مفید پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه، پایگاه مردمی و حامی دولت است، خاطرنشان کرد: افتخار نماز جمعه و تریبون نماز جمعه آن است که ضرورت مردم را بیان کند و مردم با رعایت موازین مطالبات خود را بیان کنند؛ مسئولینی که حضور مستمر در نماز جمعه دارند باید شنوای مطالبات مردم باشند.

وی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و مطالبات آنان افزود: عمده حرف کارگران آن است که توسط مسئولین حرف‌هایشان شنیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین در زمینه مشکلات کارگران گفت: مسئولین فرصت ایجاد کنند تا حرف‌ها رو در رو گفته شود یا خود مسئولین خلع را پرکنند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند، اگر موفق نشدند؛ در نماز جمعه با رعایت موازین مشکلات بیان تا مشکلات مرتفع شود.

وی خطاب به رسانه‌ها بیان داشت: مطالبات مردم را رسانه‌ها منعکس کنند؛ با رعایت اخلاق رسانه‌ای به ویژه در این دولت با حضور فعال میدانی به آنها پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالبات مردم در زمینه مسکن، راه آهن، پرداخت طلب‌های مردم، مصوبات سفر دوم ریس جمهور و… همه باید سالم هم افزایی صورت بگیرد؛ رسانه‌ها، مسئولین، همه کمک کنند تا بتوان جایگاه عملی را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه بین الملل بعد از وقایع طوفان الاقصی، قدرت نمایی یمن و عملیات وعده صادق شاهد سرعت تغییر هستیم، خاطر نشان کرد: افکار جهانی تغییر یافته؛ در دل آمریکا دانشگاه‌های معتبر آمریکا علیه حکومت خودشان به نفع فلسطین و غزه شعار می‌دهند؛ آمریکا به شدت از آن در حراس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اقتدار را ایجاد کرده و این حرکت به جایگاه خود و مقصد خود می‌رسد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:
یک سری مسائل که مرتبط با کلان جامعه در جهت سیرت، آگاهی و دانش جامعه است باید در اختیار مردم باشد؛ نباید همه چیز شفاف باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل اخلاقی تغافل تصریح کرد: از اشکالات یکدیگر چشم پوشی کنید زیرا آشکاری بسیاری از ایرادات ناامیدی و یاس در جامعه ایجاد و روند جامعه را کند می‌شود.

کد خبر 6089158

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم