Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@20:54:50 GMT

نقش کارآفرینان در رشد اقتصادی کشور

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۲۲۹

نقش کارآفرینان در رشد اقتصادی کشور

ابوالفضل پایداری گفت: حاج ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن، جسم و روح این گروه صنعتی را با کارآفرینی و ارزش های آن در آمیخته است.

روز تولد شیخ بهائی که سوم اردیبهشت ماه است از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی کارآفرینی نامگذاری شده است. به بهانه روز ملی کارآفرینی با مدیرعامل گروه صنعتی میهن به گفت و گو نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس ابوالفضل پایداری با تاکید بر اینکه چرخ‌ های توسعه اقتصادی هر کشور با توسعه کار آفرینی به حرکت در می آیند، اظهار داشت: کارآفرینان امروز با نوآوری و تلاش، به نیروی محرکه و موتور توسعه اقتصادی تبدیل شده اند.

وی از حاج ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن به عنوان یک کارآفرین پیشکسوت که موجب خلق بینشی ارزشمند و نتایجی بزرگ در عرصه تولید  شده است نام برد و افزود: خانواده بزرگ میهن با  ۳۰ هزار عضو حاصل پشتکار یک نوجوان با اراده ۱۵ ساله کارآفرین است که مسیر تولید و عرضه محصولات محبوب و با کیفیت در میهن عزیزمان را تا موفقیت در عرصه های جهانی طی بیش از ۵۰ سال پشت سر نهاده است.

پایداری، در ادامه متذکر شد: براساس مطالعات صورت گرفته از سوی برخی صاحب نظران و دانشمندان مدیریت، کارآفرینان موتور حرکت و رشد اقتصاد جامعه هستند، و آنان در محیطی رقابتی و نوآورانه، این عرصه مهم را توسعه می بخشند.

مدیرعامل گروه صنعتی میهن، تاکید کرد: کلید موفقیت کارآفرینی، یافتن روش های خلاقانه ای است که با به کارگیری فناوری های روز و خلق خدمات و کالاهای جدید، به همراه بازاریابی پیشرو و سرعت و دقت توامان در تصمیم گیری و اجرا خواسته های مصرف کنندگان را به بهترین نحو برآورده کند.

به گفته وی؛ کارآفرینان به دلیل رهبری، مدیریت، نوآوری، ایجاد شغل، رقابت، بهره وری و ایجاد صنایع و کسب و کارهای جدید سهم مهمی در رشد اقتصادی کشور دارند و توسعه کارآفرینی یکی از نیازهای جدی اقتصادی و اجتماعی هر کشوری از جمله میهن عزیز ماست.

مهندس پایداری در پایان با تاکید بر اینکه گروه صنعتی میهن که امسال وارد قرن دوم فعالیت های خود شده است حرکت در مسیر کارآفرینی را با تکیه بر این همه سال تجربه حتی قوی تر از قبل ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: توجه به توسعه، ترویج و آموزش کارآفرینی در کشور، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چرا که اقتصاد ما برای انجام نقش و وظیفه خود در رشد و توسعه کلان کشور به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نیاز دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رشد رشد اقتصادی رشد نقدینگی رشد تولید گروه صنعتی میهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو