Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر روایتی از پیامبر(ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند و همچنین در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که بهترین ماه‌، رمضان است و قلب ماه رمضان، شب قدر است.

مومنان و عاشقان امشب در سراسر کشور با قرآن‌های بر سر افراشته دست‌های خود را به آسمان بلند کردند و با سردادن ندای «العفو» بندگی و تواضع را به درگاه ابدیت عرضه کردند.

مردم مؤمن و روزه‌دار همچنین با نوای الغوث الغوث دست‌های نیاز خود را بالا بردند و در این شب قدر که از هزار شب برتر است، از خدای بزرگ طلب مغفرت کردند.

آیین احیای سومین شب قدر در بارگاه منور رضوی برگزار شد

 مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر در آستان ملک پاسبان رضوی برگزار شد.

زائران و مجاوران امام رضا(ع) یکشنبه شب و در آخرین شب قدر در صحن پیامبراعظم(ص) گرد هم آمدند تا با نوای " الغوث، الغوث خلصنا من النار یا رب و الهی العفو" از چشمه جوشان رحمت الهی بهره‌ای ببرند.

این مراسم با ترتیل خوانی کلام وحی و سوره‌های روم، دخان و عنکبوت توسط قاریان قرآن کریم آغاز شد و با قرائت دعای جوشن کبیر و نیایش و روضه‌خوانی ویژه شهادت حضرت علی (ع) ادامه یافت.

استاد حوزه و سخنران مذهبی نیز در این مراسم اظهار کرد: شب قدر قله ماه رمضان و شب بیست و سوم خاص‌ترین شب بین سه شب قدر است.

حجت‌الاسلام  مسعود عالی افزود: شب قدر برتر از یک عمر بندگی بدون معصیت است، هر عمل خیر در شب قدر معدل مداومت آن عمل در یک عمر است و در هیچ زمان دیگری اعمال مانند شب قدر جهشی بالا نمی‌رود.

وی اضافه کرد: درک شب قدر فقط به شب زنده داری نیست، باید عظمت این شب درک شود، شب قدر متعلق به کسانی است که در محیط ولایت معصوم هستند.

حجت‌الاسلام مسعود عالی ادامه داد: اوج روحی ولی خدا و معصوم نیز در شب قدر اتفاق می‌افتد و در این شب تمام ملائکه به عالم پایین می‌آیند و بر روح و قلب پیامبر اکرم (ص) و امام هر زمانی وارد می‌شوند.

این استاد حوزه اضافه کرد: نزول ملائکه در شب قدر در طول تاریح استمرار دارد و در زمان ما نیز بر ولی و حجت خدا حضرت بقیه‌الله نازل می‌شوند، در شب قدر اگر کسی به قرآن و ولی خدا متصل شود شامل رحمت این شب

می‌شود، هیچ فردی از مراسم شب قدر بی‌نصیب نمی‌ماند اما مهم اتصال به قرآن و عترت است.

مراسم آخرین شب قدر سال ۱۴۰۱، با مراسم قرآن به سرگرفتن و توسل به کلام وحی پایان یافت.

قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی شب شهادت امام علی(ع) از دیگر برنامه‌های دیشب حرم مطهر رضوی بود.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با محوریت صحن پیامبر اعظم (ص) حرم رضوی و مراسم شب بیست و یکم به دلیل هوای بارانی با محوریت رواق امام خمینی (ره) برگزار شده بود.

برچسب‌ها شب قدر قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شب قدر قرآن کریم شب قدر قرآن کریم آخرین شب قدر شب قدر شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد