Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:54:16 GMT

معتقد بودن به فلسفه انتظار با علم مناقاتی ندارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۳۰۱

معتقد بودن به فلسفه انتظار با علم مناقاتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری رئیس بنیاد مهدویت مازندران در سخرانی  مراسم شب قدر در مسجد مهدیه ساری با اشاره به اینکه امام زمان ۱۲ قرن است که غایب است، اظهار کرد:  طولانی شدن انتظار یعنی اینکه رفتار ما انسان‌ها مانع ظهور است. 

وی با تاکید بر اینکه ظهور قطعا اتفاق خواهد افتاد،گفت:  باید شناخت خودمان از امام زمان (عج) را زیاد کنیم، اینکه چقدر امام زمان را می‌شناسیم و‌ چقدر در زمان شبهات از امام‌زمان (عج) دفاع کردیم؛نشان دهنده میزان درک ما از مسئله ظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مهدویت مازندران با بیان اینکه باید از عشق امام‌ شهید به عشق به امام حی رسید، اضافه کرد: فقط بیان زبانی کافی نیست، بلکه باید عشق عملی باشد.

این مسؤول با اعلام اینکه جهل موجب واقعه کربلا شد، افزود: این جهل و نادانی تا مدت‌ها برقرار بود و عاملان شهادت امام حسین این مسیله را افتخار خود می‌دانستند. 

نصوری با تاکید بر اینکه شناخت امام (عج) باید به عنوان حجت عملی تبدیل شود، اظهار کرد: اهمیت ولایت در شرط مسلمان واقعی دیده شده است. 

وی با بیان اینکه مطیع بودن و آماده بودن در برابر امر امام زمان ویژگی انسان منتظر است، دارند، گفت: آماده بودن برای ظهور باید در رفتار و گفتار ما دیده شود.

رئیس بنیاد مهدویت مازندران با بیان اینکه انتظار با علم مناقاتی ندارد، خاطرنشان کرد: باید توجهات خود را به امام زمان بیشتر کنیم و اظهار ارادات خود به امام زمان (عج) را به صورت زبانی و عملی نشان دهیم.

این مسوول  با اشاره به اینکه آیا امام زمان (عج) در مسیر زندگی ما قرار دارد یا نه مساله است که باید به آن توجه کنیم،گفت: باید پیوند خودمان را با  امام زمان (عج) عمیق کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام نصوری عصر انتظار فلسفه ظهور دوران غیبت امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات سروش، جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین برگزار می‌شود.

سخنرانان این جلسه عبارتند از سید حسن حسینی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، مسعود طوسی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا رحیمی مدیرعامل انتشارات سروش.

همچنین در این جلسه، گروه مترجمان این مجموعه ۹ جلدی زهرا زرگر، صبا فریدونی، جواد درویش، نیما نریمانی، محمد ابراهیم مقصودی و طه عبداللهی حضور دارند.

جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقمندان در این جلسه آزاد و رایگان است.

کد خبر 6090444

دیگر خبرها

  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • فلسفه نام‌گذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟