Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی گزارش دادند گروه‌های تروریستی مسلح به پایگاه نظامی گاسکندی در منطقه سوم حمله کردند که ۱۰ کشته به جا گذاشت.

بر اساس این گزارش، در این حمله به غیر از نیروهای نظامی پنج غیرنظامی نیز کشته شدند و خسارت‌های مالی بسیاری به جا گذاشته است.

اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) نیز در حمله افراد مسلح در بورکینافاسو ۱۲ نیروی نظامی و چهار غیرنظامی کشته شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی خشونت گروه‌های تروریستی در بورکینافاسو طی حدود هفت سال گذشته بیش از دو هزار نفر کشته شده و ۱.۵ میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

بر اساس آمارها حدود ۶۰.۵ درصد جمعیت حدود ۲۱ میلیونی بورکینافاسو را مسلمانان تشکیل می‌دهند و زبان رسمی آن نیز در گذر از استعمار به استقلال به فرانسه تغییر کرده و باقی مانده است.

این کشور با وجود فقر گسترده، عضو سازمان‌های مهمی همچون اتحادیه آفریقا (AU)، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS)، سازمان هماهنگ سازی حقوق تجارت در آفریقا (OHADA) و سازمان همکاری اسلامی است.

بورکینافاسو هر چند با شاخص توسعه انسانی ۰.۴۰۲ در سال ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ کشور کمتر توسعه یافته جهان ارزیابی می‌شود، اما به دلیل جایگاه آن در تولید محصولات کشاورزی همچون پنبه که پس از مصر دومین کشور تولید کننده آفریقا رتبه بندی شده و منابع و معادن غنی همچون مس، آهن، روی و بیش از همه طلا دارد، می‌تواند برای هر کشوری مهم ارزیابی شود.

برچسب‌ها قاره آفریقا تروریسم بورکینافاسو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا تروریسم بورکینافاسو قاره آفریقا تروریسم بورکینافاسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شادی نیا گفت:به دنبال گزارش برخورد دنا با سوزوکی در محور صوفیان _شبستر پایگاه‌های اورژانس شرفخانه، شبستر، سیس، صوفیان و پایگاه هلال احمر سفید کمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت:کارشناسان اورژانس فوت سه نفر را در محل تایید کردند و چهار مصدوم را تحت مراقبت پیش بیمارستانی به بیمارستان فاطمیه شبستر انتقال دادند.

گفتنی است حال دو مصدوم وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • تصادف دنا و سوزوکی با ۷ کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت