Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:19:20 GMT

ضرورت مقابله با حقوق‌های نجومی و توصیه‌های فرا قانونی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۳۷۳

ضرورت مقابله با حقوق‌های نجومی و توصیه‌های فرا قانونی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با اشاره به اینکه عوامل ذلالت و گمراهی به خود انسان بر می‌گردد اظهار داشت: گمراهی به کفر، فسق، فجور، دروغ، ناسپاسی، ظلم و… بر می‌گردد.

وی با اشاره به مصادیق ظلم در سوره «لقمان» عنوان کرد: توحید و یگانگی خداوند کانون و مرکز هر حرکت و فعالیت سازنده است، از طرف دیگر ظلم عامل مخرب و مانع هر گونه رشد و کمال مادی و معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: وقتی خدا را در دعای جوشن کبیر با صفات پر معنا یاد می‌کنیم، به جای آن خدا جسمی را قرار دهیم، ظلم عظیم است، هواپرستی، جاه پرستی، مقام پرستی، پول پرستی و… نیز موجب ایجاد مشکل در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مقابله هوا پرستان و جاه طلبان با امام علی (ع) بیان داشت: البته گاهی در گوشه و کنار جامعه ما نیز با چنین وضعیتی روبرو هستیم، به یک باره مطلع می‌شوییم در یک جایی سفره‌ای پهن شده و به عنوان حقوق‌های نجومی بر سر آن نشسته اند، هنوز برخی بر سفره حرام حقوق‌های نجومی نشسته اند، کسی که می‌خواهد عدالت را برپا کند می بیند با چه موانعی روبرو است، با تبعیض، توصیه‌های فرا قانونی، جذب نیروی بدون ضابطه و… روبرو است.

وی با اشاره به سوره «لقمان» و ذکر دو بار نام «لقمان» در این سوره گفت: گاهی انسان به جهت رشد و کمال به آنجا می‌رسد که خداوند هم نامش را در قرآن ذکر می‌کند و هم سخنش را در قرآن ذکر می‌کند، «لقمان» به آن مقام و منزلت رسیده که خداوند سخنان «لقمان» را به عنوان توصیه به فرزندش ذکر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: در قرآن دلیل روشنی بر اینکه «لقمان» پیامبر بوده یا حکیم، پیدا نمی‌کنیم، ما می‌دانیم که پیامبران رسالت دعوت به توحید، مبارزه با شرک و انحرافات محیطی و… بر عهده داشته اند و اجر و پاداش نمی خواسته اند، در مورد «لقمان» ما چنین وظایفی را مشاهده نمی‌کنیم، یک سری توصیه‌هایی است که به فرزندش دارد، بنا بر این نمی‌توان گفت که «لقمان» جز پیامبران بوده است، احادیثی از پیامبر اسلام در مورد «لقمان» نقل شده که فرموده اند: حق این است که لقمان نبی نبود، بنده‌ای بود که زیاد اندیشه می‌کرد، یقینش عالی بود، خدا را دوست می‌داشت و خداوند هم او را دوست داشت، خداوند هم به او حکمت داد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه خداوند در لابلای سخنان خودش، سخنان «لقمان» را ذکر می‌کند گفت: این برای ما آموزنده است که انسان می‌تواند با رعایت دستور العمل هایی که خیلی هم پیچیده نیست به رشد و کمال معنوی نائل شود.

وی با بیان اینکه هر کس به آدرسی که پیامبران نشان داده اند، عمل کرد، هدایت پاداشی شامل حالش می‌شود تصریح کرد: هر کس بر حسب تنظیم زندگی که دارد مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرد، اگر انسان بر مسیر توحید و ایمان حرکت کرد، هم نفعش به خودش می‌رسد و هم به دیگران، اگر مفسد و فاسد شد ابتدا به خودش ضرر می‌زند، اگر کسی کار خیر و عمل صالحی انجام دهد، خداوند پاداشش را می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه خداوند به لقمان حکمت داده است، بیان داشت: این حکمت می‌تواند شناخت اسرار جهان باشد، می‌تواند شناخت حقایق قرآن باشد، می‌تواند رسیدن به حرف و عمل حق باشد، همه اینها هدایت پاداشی و فضل پروردگار است، اگر ما یک قدم به هوای نفس پشت کنیم، خداوند ۱۰۰ صد به سوی ما می‌آید.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید از خدا بخواهیم که دل ما را به نور علم و ایمان صفا بدهد تا بتوانیم بر مسیر هدایت حرکت کنیم گفت: امام علی (ع) در اجرای عدالت و مبارزه با مفسد و فاسدان و فساد سختی‌های زیادی کشید، درونش پر از راز و اسرار و دردهایی بود که در دعای کمیل گوشه‌ای از آنها را ذکر می‌کند، نگرانی امام علی (ع) از وضعیت جامعه و مردم، بقای دین نوپای اسلام با وجود جاهلان، دنیا پرستان و مفسدان بود.

کد خبر 5474477

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان تفسیر قرآن ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی شهادت حضرت علی مشهد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت قورمه سبزی نجومی شد

tags # غذای سنتی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران