Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «هوش هیجانی و روانشناسی تاریک» اثر کوین کوپر با ترجمه سامان جلالی فراهانی در انتشارات علم منتشر شد.

هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود و دیگران را دربرمی‌گیرد.

به عبارت دیگر فعالان علم مدیریت بر این باور هستند که رهبران و مدیران با هوش‌های هیجانی بالاتر، توان بیشتری برای هدایت سازمان تحت کنترلشان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های جدید نشان می‌دهد کارکنانی که وجدان کاری و احساس وظیفه شناسی بالایی دارند، اما هوش هیجانی ندارند در مقایسه با کارکنان مشابهی که هوش هیجانی بالایی دارند عملکردشان ضعیف‌تر است. از این رو آشنایی با هوش هیجانی اهمیت دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«سال‌های متمادی تصور بر این بود که آی کیو یا ضریب هوشی بیانگر میزان موفقیت افراد است. اما امروزه محققان دریافته اند که آی کیو تنها شاخص موفقیت یک فرد نیست و برای کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی، برخورداری از هوش هیجانی نقش بسزایی ایفا می‌کند. هوش هیجانی، توانایی مدیریت اضطراب و کنترل تنش‌ها و انگیزه، امیدواری و خوش بینی در مواجهه با موانع را در راه رسیدن به اهداف، در اختیارمان قرار می‌دهد. در حقیقت برخورداری از این هوش راهی است برای زیرک بودن. با ایجاد و افزایش این هوش قادر خواهیم بود با دیگران همدلی کنیم و احساسات شان را درک کنیم. در واقع مهارتی است اجتماعی که با کسب آن می‌توانیم با مردم همراهی کنیم، عواطف و احساسات مان را مهار و کنترل کنیم و دیگران را ترغیب و هدایت نماییم.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب کتاب روانشناسی هوش هیجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با استاد شعله

 

 استاد اسماعیل آشتیانی که از شاعران و نقاشان بزرگ ایران و با تخلص شعله، از شاگردان کمال الملک بوده است.

آشتیانی در مدرسه مستظرفیه تحصیل کرد و سپس معلم و مدیر آنجا شد و در سال‌های مدیریت او آموزش درس‌های تازه‌ای، چون مینیاتورسازی، تذهیب، کالبدشناسی، تاریخ هنر و ریاضیات به درس‌های مدرسه افزوده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی در سال ۱۳۲۶ ش، به استادی دانشکده فنی برگزیده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی آثار بسیاری دارد که بخشی از آنها به وسیلهٔ خود وی به کتابخانه مجلس شورای ملی واگذار گردیده‌است و شماری در موز‌ها و مجموعه‌های خصوصی و نزد خانوادهٔ او نگاهداری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است