Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور اسبق آمریکا نسبت به تهدیدات فضای مجازی و خطراتی که برای مردم آمریکا به همراه دارد اظهار نگرانی کرد.

 

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه استنفورد نسبت به انتشار مطالب نادرست در فضای مجازی و تهدید جان شهروندان آمریکایی به شدت اظهار نگرانی کرد و از شرکت‌های فناوری خواست تا هر چه سریعتر راه حلی عملی برای آن بیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از پایگاه خبری سی نت، باراک اوباما در این سخنرانی نسبت به انتشار موج عظیمی از اطلاعات نادرست در فضای مجازی هشدار داد و آن را تهدیدی جدی علیه دموکراسی در آمریکا دانست.

وی همچنین در شرکت‌های فناوری خواست تا پلتفرم‌های پرکاربر را مدیریت کنند و بر انتشار اطلاعات در این پلتفرم‌ها نظارت داشته باشند. اوباما تاکید کرد: به نظر می‌رسد امروز پلتفرم‌های مجازی ما را به سمت اشتباهی هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار اطلاعات نادرست در سال‌های اخیر در مورد بیماری کرونا و واکسن‌های ساخته شده برای مبارزه با این همه گیری عنوان کرد: ما هیچ مشکلی نداریم که دانشمندان ما واکسن‌هایی منحصر به فرد در جهان برای مبارزه با کرونا ساخته اند و تا به امروز آزمایش بالینی این واکسن‌ها روی میلیون‌ها نفر آزمایش شده است. اما به دلیل انتشار اطلاعات و داده‌های اشتباه از این واکسن‌ها هنوز از هر ۵ آمریکایی یک نفر هیچ تمایلی برای دریافت واکسن کرونا ندارد و از این طریق هم خود و هم تمامی اطرافیان خود و در نتیجه جامعه را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد.

رییس جمهور پیشین آمریکا در ادامه این سخنرانی افزود: در چند سال اخیر به ویژه بسیاری از مردم آمریکا تنها به دلیل انتشار همین اطلاعات نادرست کشته شده اند.

اظهارات اوباما در حالی مطرح شد که قانونگذاران آمریکایی در هفته‌های اخیر بار‌ها بر روی مهار قدرت و نفوذ فناوری‌های بزرگ تمرکز کرده اند. آن‌ها معتقدند شرکت‌های بزرگ فناوری در حال آسیب زدن به مخاطبان خود در جامعه آمریکا هستند. پیشتر اطلاعات غلط درباره مصرف سفید کننده ها (وایتکس) برای کشتن ویروس کرونا در بدن انسان باعث مسمومیت ده ها نفر در ایالات متحده شده بود. این اطلاعات اشتباه آنچنان در میان محافل محافظه کار رایج است که حتی دونالد ترامپ، رییس جمهور جمهوری خواه قبلی آمریکا در یک کنفرانس خبری از نوشیدن سفید کننده برای درمان کرونا حمایت کرده بود!

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتشار اطلاعات رییس جمهور فضای مجازی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!