Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شادی مالکی معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند گفت: هدف از مدیریت پسماند خطرناک عادی و جمع آوری مجزا و دفع آن ها، جلوگیری از پراکندگی آلودگی و بهینه سازی مدیریت پسماند در راستای توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه است.

وی افزود: این جعبه های ایمن مخصوص منازل، آرایشگاه ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تولید شده اند که در خلال اجرای طرح در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

مالکی تصریح کرد: افزایش سلامت شهروندان، پیشگیری از انتقال بیماری و ایجاد جراحت برای افراد جمع آوری کننده پسماند، بهبود فرایند بازیافت به دلیل جدا شدن پسماند خطرناک خانگی، افزایش کیفیت کود کمپوست به علت خالص شدن پسماند آلی و حذف اجزای خطرناک و کمک به حفاظت از محیط زیست از جمله اهدافی است که در بدو طراحی و اجرای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ روزانه میزان قابل توجهی پسماند ویژه در شهر تهران تولید میشود که با مدیریت صحیح این پسماندها و پیشگیری از ورود آن ها به پسماندهای تر و خشک میتوان به اهداف محیط زیستی مد نظر دست یافت. 

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: پسماندهای خطرناک خانگی شامل انواع تیغ ژیلت، سرسرنگ، باطری و لانست قند خون است. این اجزا به دلیل کوچک بودن و همچنین آلودگی به عوامل بیماری زا میتوانند در کیفیت و مرغوبیت کود آلی خلل ایجاد کنند، اما در حال حاضر با زیرساخت های ایجاد شده و اقدامات گسترده فرهنگی و آموزشی انتظار میرود به تدریج شاهد کاهش تولید و مدیریت صحیح آن ها در منازل و اصناف تولید کننده باشیم.

مالکی بیان کرد: این جعبه ها پس از پر شدن و تحویل شهروندان به غرف، در شرایط استاندارد جمع آوری و در محل دفن پسماندهای پزشکی دفن میشوند. این لندفیل ها در کف با عایق ژئوممبران وژئوتکتستایل پوشیده شده و طی هر مرحله عملیات دفع با لایه ای از آهک پوشانده میشود. این اقدامات از نفوذ مواد آلاینده به منابع آبی و خاکی جلوگیری می کند.

وی اشاره کرد: اگر شهروندان تلاش خود را برای تفکیک حداکثری دسته های مختلف پسماند به کار گیرند، تا حد زیادی می توان از آسیب ها و تخریب های ناشی از دفن پسماندها کاست. 

مالکی افزود: این طرح از خرداد ماه سال جاری در سطح شهر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خداحافظی پسماندهای خطرناک مناطق مدیریت مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند