Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@23:46:10 GMT

شگرد جدید بازار خودرو برای گرانی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۹۶۰

شگرد جدید بازار خودرو برای گرانی

 کمبود عرضه خودرو به بازار، از مشکلات همیشگی خودروسازان است. البته وعده‌هایی نیز در رابطه با افزایش تولید در سال جدید از طرف مسئولین و خودروسازان داده شد. اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

برخی افراد ادعا می‌کنند در شرایط کمبود عرضه خودرو به بازار و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، خودروهای صفر در نمایشگاه‌ها به سختی پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هنگام مراجعه به دفاتر نمایندگی خودروی صفر موجود است و به قیمت بالایی به فروش می‌رسد. این عامل نیز بازار را از وضعیت تعادلی خارج می‌سازد و افزایش قیمت را در پیش دارد.

علت چیست؟

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: دفاتر و نمایندگی‌ها خودروهای صفر را نگه می‌دارند و نمی‌فروشند. هنگامی که زمزمه کمبود خودرو و افزایش قیمت به گوش رسید، آنها را به قیمت بالاتری می‌فروشند.

او افزود: این اقدام را برخی نمایشگاه‌داران، دفاتر و حتی خودروسازان نیز انجام می‌دهند. این اقدامات بدین شکل است که ایران‌خودرو و سایپا عرضه را کم می‌کنند، دفاتر نیز خودروهای صفر خود را در پارکینگ‌ها نگه می‌دارند. این دسته افراد در نهایت نیز با بهانه کمبود آن محصول در بازار خودروها را به قیمت بسیار بالا به مشتری می‌فروشند.

این کارشناس در ادامه توضیح داد: در طرح‌های فروش خودروسازان، نمایندگی‌ها و شرکت‌های فروش خودرو، خودروها را به صورت سبدی خریداری می‌کنند. در این نوع خرید انواع خودروها در رنگ‌های مختلف خریداری می‌شود. ممکن است این افراد عرضه محصولات به بازار را حتی به صورت قطره‌چکانی حذف کنند. در این شرایط شوکی به بازار وارد و باعث افزایش قیمت خودروها در کشور می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: گرانی بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.

نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

گفتنی است، چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X۵۵ پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

کد خبر 850362 برچسب‌ها استاندارد خبر مهم بازار خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • آرامش در بازار خودرو
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳