Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت کرمانشاهی کشتی ایران با بیان اینکه این رشته از مشکلات جامعه تاثیرپذیر است گفت: با وجود مشکلات زیاد و کاهش جامع آماری در هر وزن تیم ملی چند مدعی وجود دارد که نشان از توسعه و پویایی کشتی در ایران دارد.

«محمدحسین محبی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایران اکونومیست با اشاره به سال سخت کشتی ایران اظهار داشت: نتایج ملی‌پوشان در سال ۱۴۰۰ نشان داد که راه کشتی درست و مسیر که برای آن تعیین شده به سمت  قهرمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ یکی از نتایج خوب و تاریخی کشتی ایران بود و امید است این نتایج در سال ۱۴۰۱ نیز تکرار شود.

وی اظهار داشت: البته امسال کشتی سال شلوغی را پیش رو دارد و امیدوارم فدراسیون و کادر فنی با یک راهبرد موفقیت‌آمیز بتوانند از فشردگی مسابقات عبور کنند. مربی با دانشی در راس کشتی آزاد قرار دارد و می‌تواند با کمک علیرضا دبیر از ظرفیت‌های کشتی آزاد به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

نایب قهرمان پیکارهای جهانی کشتی آزاد سال ۱۹۷۸ مکزیکوسیتی ادامه داد: درست است که شمار کشتی‌گیران کشور نسبت به گذشته اُفت داشته اما به لحاظ کیفی شاهد رشد این رشته در کشور هستیم. اکنون در هر وزن چند کشتی‌گیر با کیفیت حضور دارد و این نوید روزهای طلایی کشتی ایران را خواهد داد. شواهد نیز نشان از آن دارد که فدراسیون و کادر فنی به خوبی از این چهره‌ها استفاده خواهند کرد و حضور نفرات در اردوی تیم ملی کشتی آزاد می‌تواند به انگیزه‌ای برای جوانان تبدیل شود.

افتخارات خانواده محبی و آینده یدالله و ارشک از دیگر موضوعات مورد نظر قهرمان اسبق کشتی آسیا بود. وی در این زمینه گفت: این ۲ جوان انگیزه زیادی برای کسب افتخار دارند و امیدوارم هر چه زودتر بتوانند در سطح آسیا و جهان درخشان ظاهر شوند. ما نیز مانند سایر دوستداران رشته مشتاق کسب افتخار توسط کشتی‌گیران خانواده محبی هستیم. یدالله به مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان اعزام شد و خوشبختانه عملکرد خوبی داشت و توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

کرمانشاه در گذشته یکی از قطب‌های کشتی ایران بود و اکنون به نسبت دهه‌های پیش چهره‌های مطرح مانند برادران محبی ندارد. دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول در این خصوص گفت: اینکه بگوییم کشتی این استان اُفت کرده را قبول ندارم ما اکنون هشت کشتی‌گیر در سطح ملی داریم و سه کشتی‌گیر نیز به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده است. این نشان می‌دهد که کرمانشاه هنوز در کشتی حرف برای گفتن دارد.

دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی آسیا ادامه داد: البته کشتی مانند سایر رشته‌ها از شرایط اقتصادی نیز تاثیر می‌پذیرد. اگر حمایت لازم از سوی مردم و حامیان مالی انجام شود، بدون شک شمار زیادی کشتی‌گیر در سطح کشور خواهیم داشت. کشتی از جمله رشته‌های مورد علاقه مردم استان است. در گذشته نیز قهرمانان نامداری از این خطه به ایران و جهان معرفی شدند. یکی از رازهای موفقیت مازندران در کشتی حمایت مردم و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است. 

محبی در پایان با اشاره به ناکامی چندین ساله استان در کسب عنوان پهلوانی کشور گفت: پهلوانی را نه فقط در مقام بلکه باید در مرام نیز تعریف کنیم. در گذشته استان‌های مختلف پهلوانان نامداری داشته و در کرمانشاه نیز پهلوان به معنای واقعی وجود داشته است. روحیه و خلق و خوی مردمان ساکن در استان کرمانشاه پهلوانی است و فارغ از مقام و بازوبند آنان علاقه ویژه‌ای به منش و مرام پهلوانی دارند. البته در ایران  بزرگانی زیادی هستند که هم مقام و هم مرام پهلوانی دارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کشتی آزاد ، ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ، مصاحبه اختصاصی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشتی آزاد ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی مصاحبه اختصاصی کشتی ایران کشتی آزاد کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس هیات ورزش پهلوانی و کشتی زورخانه‌ای شهرضا گفت: به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، ورزشکاران این رشته در زورخانه پوریای ولی شهرضا به انجام حرکات ورزش باستانی پرداختند.
محمدرضا حیدرپور افزود: قدمت ورزش زورخانه‌ای در شهرضا به سال ۱۲۲۰ برمی گردد و در حال حاضر ۲۲۰ ورزشکار در این رشته فعالیت می‌کنند که ۷۰ نفر از آنان نوجوانان و جوانان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حیدرپور گفت: کمبود زورخانه و فضای زورخانه‌ای مشکل اصلی ترویج و گسترش این ورزش در این شهرستان است که ساخت زورخانه‌های جدید به رفع آن کمک می‌کند.
محمدحسن رحیمی، رییس کانون بسیج ورزشکاران شهرستان شهرضا هم گفت: پهلوانان اصلی شهدا هستند و شهرستان شهرضا ۵۶ شهید ورزشکار تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • قهرمانی محبی در روسیه از دست رفت
  • کنایه عجیب خیابانی به چهار تیم مدعی!
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • حضور محبی در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن لیگ برتر روسیه
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • بازداشت ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا