Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

سرانجام سرمربی الاهلی امارات به زبان آمد و حرفی را که همه مدت‌هاست در مورد مهدی قائدی می‌زنند، صراحتا بیان کرد. مهدی علی که ریشه ایرانی هم دارد، هفته‌هاست قید قائدی را زده و او را حتی در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم قرار نمی‌دهد. هر از گاهی خبر انتقاد رسانه‌های اماراتی از او بابت این مسئله را می‌شنویم، اما حالا آقای سرمربی کار را تمام کرده است: «بازیکنی که صبح تا شب به فکر تفریح و گردش باشد به درد من نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این تیر خلاص به باقی‌مانده امیدها در مورد احیای مهاجم بوشهری بود. از زمان حضور قائدی در امارات، انبوهی از تصاویر فردی و خانوادگی از او به ایران مخابره شد؛ عکس‌هایی که ۹۵ درصدشان غیرفوتبالی بودند. اگر کسی نداند ماجرا چیست، احساس می‌کند قائدی یک جهانگرد جوان و متمول است که برای لذت و سرخوشی راهی دوبی شده. در حقیقت اما او فوتبالیستی بود که الاهلی با قیمت بالا و اهداف جدی جذبش کرد، هرچند بعید است مدیران باشگاه حالا از چنین خریدی خوشحال باشند.

نقطه برعکس کریمی

مهدی قائدی در ایران با علی کریمی مقایسه می‌شد و زمانی که او به الاهلی پیوست، این مقایسه برای اماراتی‌ها هم جذاب شد، چرا که جادوگر نیز در یک برهه به عضویت این تیم درآمده و نمایش‌های درخشانی ارائه داده بود. آن زمان از کریمی انتقاد می‌شد که چرا به جای قبول پیشنهادهای اروپایی، بهترین سال‌های جوانی‌اش را خرج فوتبال ساده‌گیر اماراتی‌ها کرده. شاید این نقدها درست هم بودند. کریمی اما یک روز تصمیم گرفت برود و رفت. کجا؟ بایرن‌مونیخ؟ با چه کیفیتی؟ به‌عنوان بازیکن فیکس! نگاه نکنید به خزعبلاتی که بعضی کانال‌های فیک هواداری می‌نویسند و کریمی را در زمره بدترین خریدهای بایرن جا می‌زنند. حقیقت آن است که جادوگر به سرعت در جمع باواریایی‌ها به ترکیب اصلی رسید و قرارداد فصل دوم او هم به‌خاطر اینکه ۲۵ بازی برای بایرن انجام داده بود، به‌طور خودکار تمدید شد. بعد اما آن مصدومیت شدید لعنتی از راه رسید. کریمی در همان لیگ امارات و البته تیم ملی آنقدر خوب بازی کرده بود که بایرنی‌ها بیایند سراغش. این یعنی از الاهلی هم می‌شود رفت اروپا، اما نه با پاساژگردی و پرسه زدن در خیابان‌ها.

غایب بزرگ جام‌جهانی

مهدی قائدی جوری از کف رفته که این اواخر به تیم ملی هم دعوت نمی‌شود و البته کسی اعتراضی نسبت به این موضوع ندارد. این در حالی است که چند ماه پیش گروهی از هواداران استقلال دست روی خرخره دراگان اسکوچیچ گذاشته بودند و از سرمربی تیم ملی می‌خواستند مهدی را در ترکیب اصلی بازی بدهد! قائدی امروز اما جای دفاع ندارد. کسی که در فهرست ۱۸ نفره تیم میانه جدولی لیگ امارات قرار نمی‌گیرد، چه سهمی می‌تواند از تیم ملی ایران داشته باشد؟ با این دست فرمان، مهدی در مسیر از دست دادن جام‌جهانی قرار دارد. تنها حدود ۲۰۰ روز تا آغاز این رقابت‌ها باقی است و ستاره سابق استقلال در ترافیک خط حمله کار دشواری برای بازپس‌گیری جایگاهش دارد؛ چه در الاهلی و چه بیرون از آن.

نوسان عجیب

به‌طور کلی اما مهدی قائدی نوسان عجیبی بین متن و حاشیه داشته است. او اوایل فوتبالش به‌عنوان یک استعداد ناب مطرح شد، بعد به حواشی گرایش پیدا کرد و با آن داستان تصادف تا مرز وداع با فوتبال پیش رفت، در ادامه ازدواج کرد و بهترین روزهای فوتبالش از راه رسید و حالا انگار دوباره روی این خط سینوسی، هوس نزول به سرش زده است. قائدی نشان داده اگر دل به‌کار بدهد، پتانسیل خوبی برای رشد دارد، با فرم فعلی اما امید زیادی به او نیست.

کد خبر 672158 برچسب‌ها مهدى قايدى خبر مهم نقل و انتقال بازیکنان داخلی باشگاه استقلال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم باشگاه استقلال مهدی قائدی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند

آفتاب‌‌نیوز :

 شاید فکر کنیم شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران مانع از سفر توریست سلامت به ایران می‌شود، ولی واقعیت تلخ این است که حتی افراد مقید و مذهبی عراقی هم در حال کج کردن مسیرشان از مشهد و تهران به سمت مسقط هستند. چرایی این اتفاق درحالی‌که مسئولان وزارت بهداشت دائما بر جذب توریست سلامت تاکید می‌کنند قابل تامل است.

واقعیت این است که متاسفانه بعضی انجمن‌های پزشکی تخصصی با پوشیدن قبای مردم‌دوستی و دلواپسی برای سلامت مردم قصد دارند انحصار خاصی در فعالیت‌های پزشکی به‌خصوص حوزه زیبایی ایجاد کنند. بخواهیم یا نخواهیم هزاران پزشک عمومی و متخصص در ایران وارد حوزه زیبایی شده‌اند که به‌شدت مورد توجه توریست‌های سلامت است. اما متاسفانه شاهد هستیم گروه‌های خاص بعضا با لابی و فشار و نفوذ بر وزارت بهداشت می‌خواهند محدودیت‌های بیش از پیش برای پزشکان شاغل ایجاد کنند. درواقع می‌توان گفت انجام کار‌های زیبایی غیرعلمی و غیرقانونی برای آرایشگران به‌غایت راحت‌تر است تا یک پزشک عمومی یا متخصص!

«هرکس این شرایط را قبول ندارد بگوید بلیت هواپیمایش را هم می‌گیرم برود.» این واکنش یکی از استانداران کشور به گلایه‌های پزشکان است. از قضا استاندار مورد نظر پزشک هم هست! کج‌سلیقگی‌های مسئولان و رسانه‌ها در قبال کادر درمان و پزشکان و پرستاران شاید یکی از دلایلی باشد که توریسم سلامت را تحدید و تهدید می‌کند.

طبق بررسی‌های آماری، پرستاران که یکی از ستون‌های مهم امر توریسم سلامت هستند، طی چند سال گذشته در کنار پزشکان به صدرنشین‌های خروج از کشور تبدیل شده‌اند. آیا پزشکان متبحر در حوزه زیبایی و پوست و مو وقتی با موج رسانه‌ای انبوه علیه عمل‌های زیبایی در رسانه‌ها مواجه می‌شوند باید امیدوار به بقای این صنعت در کشور باشند؟ محدودیت برای کلینیک‌های زیبایی در شهر‌های توریستی و حتی زیارتی از سوی افراد خارج از حوزه سلامت باعث جذب توریست سلامت می‌شود یا دفع آن؟

چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم اقتصاد سلامت و درمان‌محور یکی از راه‌های کسب درآمد و رونق و جهش اقتصادی است. این جهش و رونق بدون شک با جذب سرمایه امکان‌پذیر است. سرمایه‌هایی که حتی محدودیت‌های مالی و تحریمی وضع‌شده بر ایران نمی‌تواند مانع واردات آن شود. عایدی سرمایه وارداتی برای انجام فعالیت‌های درمانی تنها به رونق حوزه سلامت منجر نمی‌شود. یک توریست سلامت می‌تواند همراه داشته باشد و از صنعت‌های هتل‌داری و گردشگری و... ایران هم بهره‌مند شود.

برنامه‌ریزی فوری و عاجل برای امر توریسم و گردشگری سلامت باید در اولویت قرار بگیرد تا ایران از توانایی تبدیل شدن به هاب حوزه سلامت عقب نماند! یادمان نرفته چند سال پیش صف‌های ایرانی‌هایی که برای تزریق واکسن در مرز‌های شمال‌غربی و شمالی کشور ایجاد شده بود. این صف‌ها باید معکوس شود؛ و صد البته اگر خودمان را با آمار‌های درمان اتباع افغانستانی در ایران به‌عنوان گردشگر سلامت گول نزنیم!

دیگر خبرها

  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • گل اول فوتسال ایران به تایلند +فیلم
  • گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو
  • دو غایب بزرگ سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس
  • گل زیبای "مهدی قایدی" در لیگ امارات (فیلم)
  • ببینید | درخشش خیره کننده مهدی قائدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی