Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با دستور کار آخرین وضعیت اجرا و تعیین قراردادهای BoT تنگ‌تامرادی، تنگ گنجه‌ای و باغ فردوس گچساران برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی شهابی‌نسب با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌ها گفت: برای مدیران هم نامه فرستادیم و هم پیامک زدیم که جلسه امروز برگزار می شود اما تعداد کمی از مدیران در جلسه حاضر شدند که اگر شرایط به همین منوال پیش برود جلسه تشکیل ندهیم بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اقتصاد مقاومتی فرمان مقام معظم رهبری است دستگاه‌های اقتصادی باید در این جلسات حاضر شوند اما می‌بینیم که به جلسه نیامده‌اند.

 

وی بیان کرد: در کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال و سرمایه‌گذاری قرار است مباحث مهمی پیرامون اقتصاد و اشتغال را بررسی و راهکار ارائه دهیم اما می‌بینیم که مدیران در جلسه نیستند.

بعد از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت در خصوص عدم حضور مدیران‌ دستگاه‌ها در جلسه با استاندار صحبت می‌کنم و در این زمینه تصمیم خواهیم گرفت.

در ادامه وضعیت واگذاری تنگ تامرادی، تنگ گنجه ای و باغ فردوس گچساران بررسی شد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی ادامه داد این طرح‌ها در سال ۹۶ به روش BoT به سرمایه‌گذار واگذار شده اما هیچ‌گونه اقدامی توسط سرمایه گذار صورت نگرفته و کارهایی که در این سه طرح گردشگری شاهد هستیم از اعتبارات عمرانی و از بودجه دولت بوده و تاکنون سرمایه‌گذاری یک ریال هزینه نکرده است.

وی ادامه داد: در واقع باید گفت سرمایه‌گذاران دولت را فریب دادند این همه امکانات واگذار شده اما کاری صورت نگرفته آنها باید احضار شوند و از آنها توضیح خواسته شود چرا کاری انجام ندادند یا اینکه قرارداد حق بهره برداری آن‌ها لغو شود.

 

در ادامه سعید طالبی پور سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نحوه واگذاری این طرح ها را زیر سوال برد و گفت: قبل از واگذاری طرح به سرمایه گذار باید مالکیت آنها محرز شود زمین‌های این طرح‌ها هنوز تحت اختیار گردشگری قرار نگرفته چطور پروژه‌ها واگذار شده‌اند؟

وی ادامه داد: روزانه اعتراضات مردمی را به خصوص در این سه پروژه شاهدیم چرا که سرمایه گذاران خودسر و خودرای عمل می‌کنند و صدای مردم را هم در آوردند به آنها پروژه تحویل دادیم که کار انجام دهند اما هیچ کاری انجام ندادند، پروژه‌ها مستهلک شده‌اند عزم و اراده‌ای در سرمایه‌گذار نمی‌بینیم که بخواهند کار انجام دهد.

وی عنوان کرد: چندین بار هم مکاتبه کردیم اما سرمایه‌گذاران توجهی نکرده بنابراین نباید اجازه دهیم حقوق دولت تضعیف شود.

 

در ادامه آخرین وضعیت پروژه تله‌کابین یاسوج مورد بررسی قرار گرفت، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این خصوص گفت: سرمایه‌گذار برای ادامه این طرح با مشکل مواجه شده است اما نباید فرصت را از دست دهیم، سال گذشته ۸۰۰ میلیون برای این پروژه در نظر گرفته شده بود که برگشت خورد امسال هم از محل جهش تولید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون به پروژه اختصاص داده شده اما جذب نشد لذا برای ادامه کار سرمایه‌گذار باید بازده زمانی مشخص شود.

در پایان این نشست سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به واگذاری ۳ پروژه مهم تنگ تامرادی، تنگ گنجه‌ای و باغ فردوس گچساران واگذاری ۱۹ ساله این طرح‌ها رامورد  انتقاد قرار داد و گفت؛ دلیلی ندارد وقتی سرمایه‌گذار قصد انجام کاری ندارد با او مماشات کنیم.

 

وی عنوان کرد: مگر فساد چگونه به وجود می آید همین که یکی می‌آید و می‌گوید می‌خواهد کاری انجام دهد و زمین به او واگذار می‌شود و مدیران ما فقط دست روی دست تماشایش می‌کنند فساد ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: قرارداد این سه پروژه فسخ و بعد از پیگیری حقوقی نوَوع به سرمایه‌گذاران اعلام شود.

عسکری همچنین از حمایت سرمایه‌گذار تله کابین یاسوج خبر داده بود هر روش قانونی که منجر به ادامه کار پروژه تله کابین یاسوج شود را حمایت خواهیم کرد استاندار هم بر راه‌اندازی این پروژه تاکید دارد.

وی بیان کرد: تیم کارشناسی بعد از بررسی این طرح بازده زمانی برای آغاز فعالیت مجدد سرمایه‌گذار را مشخص کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس ستاد اقتصاد مقاومتی پروژه تله کابین یاسوج کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذار سرمایه گذاران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901330

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا