Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:34:29 GMT

شکر ۶ نرخی شد/ افزایش ۲۷۰ درصدی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۵۴۵۰

شکر ۶ نرخی شد/ افزایش ۲۷۰ درصدی در سال گذشته

قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه شکر در سال گذشته 4 مرتبه افزایش نرخ را تجربه کرد، گفت: سال گذشته نرخ آزاد شکر 270 درصد نسبت به نرخ دولتی افزایش قیمت داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح رمضان در راستای کنترل و کاهش قیمت شکر، خاطر نشان کرد: دولت چند صد تن شکر با قیمت مصوب کیلویی 12 هزار و 535 تومان در اختیار بنکداران قرار داد و بنکداران شکر دولتی را از طریق حواله‌های 50 تا 100 تنی در اختیار واحدهای بسته‌بندی قرار دادند و واحدهای بسته‌ بندی شکر با قیمت کیلویی 16 هزار و 350 تومان دراختیار مصرف کنندگان قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فعال صنفی؛ توزیع شکر طرح ماه رمضان آغاز شده است.

دبیر اتحادیه بنکداران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نرخ شکر به دلیل افزایش تقاضا در ماه رمضان اتفاق افتاده است؟ تصریح کرد: افزایش نرخ شکر از سال گذشته آغاز شد؛ بعد از اینکه ارز ترجیحی برای واردات شکر حذف و واردات این کالای اساسی با ارز نیمایی صورت گرفت شاهد افزایش نرخ شکر در بازار بودیم؛ علاوه بر این سودجویی‌ها و گران‌ فروشی‌هایی برخی فعالان در این صنف نیز دست به دست هم داد تا شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت شکر در بازار داخلی باشیم.

حسنی با بیان اینکه شکر با 6 نرخ در بازار عرضه می‌شود، تاکید کرد: شکر در بازار از کیلویی 13 هزار تا کیلویی 25 هزار تومان وجود دارد،  شکر کیلویی 15 هزار تومان و 16 هزار و 300 تومان نرخ‌های دولتی شکر برای مصرف کنندگان است.

وی در پایان تصریح کرد: درست است که شکر در کشور تولید می‌شود اما حجم قابل توجهی از نیاز ما به این محصول از طریق واردات از کشورهای چون برزیل تامین می‌شود. در حال حاضر بازار شکر منتظر لغو تحریم‌هاست تا سرمایه‌ گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور وارد این بازار شوند و شاهد فرآوری کالا در کشور باشیم.

افزایش ثبت سفارش شکر

همچنین در رابطه تامین و تولید شکر در داخل کشور پیمان حصادی مجری طرح چغندرقند وزارت کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه خشکسالی کاهش تولید چغندرقند را محتمل کرده است، گفت: نمی‌توان در زمینه میزان تولید چغندرقند اظهار نظر قطعی کرد چراکه کم آبی‌ها باعث شده مجوز کشت به دشواری به ما بدهند. سال گذشته کم آبی‌ها در خوزستان باعث شد که عملکرد تولید چغندرقند از 90 تن به 66 تن برسد.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سایر محصولات تاثیر منفی گذاشته و استقبال برای کشت سایر محصولات کاهش پیدا کرده است؛ به عبارت دیگر کشاورزان بعد از اعلام نرخ تضمینی خرید گندم رغبت چندانی برای کشت چغندرقند ندارند.

همچنین در این رابطه مجید حسنی مقدم معاون دفتر تجاری داخلی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: روند واردات شکر در حال انجام بوده و ثبت سفارش این محصول شدت گرفته است؛ ما کمبودی در زمینه تامین شکر نداریم. از سوی دیگر تولید شکر نیز در داخل کشور در حال انجام و خللی در روند تولید شکر ایجاد نشده است.

منبع: الف

کلیدواژه: افزایش نرخ سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در نخستین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۹۹,۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵,۱۶۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷,۲۳۲ (چهل و هفت هزار و دویست و سی و دو ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۳.۳۲ درصدی، از ۸۰,۳۲۷ (هشتاد هزار و سیصد و بیست و هفت ) تومان به ۷۷,۷۵۰ (هفتاد و هفت هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله ای با افزایش ۰.۳۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲,۰۳۴ (دوازده هزار و سی و چهار ) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱,۹۱۵ (یک هزار و نهصد و پانزده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۱.۵۶ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۴.۱۴ درصدی، از ۴۷,۳۸۵ (چهل و هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج ) تومان به ۴۵,۵۰۰ (چهل و پنج هزار و پانصد ) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۱.۷۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۰,۶۵۰ (چهل هزار و ششصد و پنجاه ) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

همچنین دینار عراق با کاهش ۲.۱۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۷ (چهل و هفت ) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۷۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد