Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@09:56:56 GMT

◄ ۵۲ میلیون تن کالا پارسال در اصفهان جابه جا شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۵۵۱۷

◄ ۵۲ میلیون تن کالا پارسال در اصفهان جابه جا شد

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان  گفت:  این استان سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل کالا کشور را به خود اختصاص داده است و براین اساس۵۲ میلیون تن انواع کالا سال گذشته از طریق ناوگان حمل و نقل این استان جابه جا شد.

 به گزارش تین نیوز، محمدعلی صلواتی افزود:  سال گذشته سه میلیون و ۱۷۰ هزار سفر در حوزه حمل و نقل کالا در این استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت:این استان سال گذشته رتبه اول کشور را در مجموع تناژ حمل شده، رتبه اول تناژ درون استانی و رتبه اول تناژ برون استانی را کسب کرد.

وی با اشاره اینکه استان اصفهان سال گذشته رتبه اول سفر درون استانی کشور را بدست آورد اضافه کرد: همچنین رتبه دوم کشور را در زمینه تناژ بار وارد شده به استان، رتبه دوم مجموع سفر ناوگان باری کشور، رتبه دوم سفر برون استانی و رتبه دوم سفر وارد شده به استان را در سال ۱۴۰۰ بدست آورده است.

صلواتی خاطر نشان کرد: شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، شاهین شهر و میمه، نایین و کاشان به ترتیب جایگاه اول تا ششم استان اصفهان را در زمینه تناژ بار به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: اصفهان با ۱۵ میلیون و ۷۴۷ هزار تن بارنامه و سهم ۳۰ درصدی از حمل بار، بیشترین مبدأ تناژ در استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: پس از اصفهان، شهرستان مبارکه با ۹ میلیون و ۲۷ هزار تن و سهم ۱۷ درصدی، شهرستان لنجان با پنج میلیون و ۵۶ هزار تن و سهم ۱۰ درصدی، شاهین شهر و میمه با چهار میلیون و ۶۶۰ هزار تن و سهم ۹ درصدی، نایین با ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن و سهم پنج درصدی و کاشان با ۲ میلیون و یک هزار تن و سهم چهار درصدی از بار این استان را حمل کرده اند.

 صلواتی افزود: ناوگان باری استان اصفهان دارای  ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک است.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال است.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل ناوگان حمل و نقل معاینه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان استان اصفهان هزار تن و سهم سال گذشته حمل و نقل رتبه اول رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی