Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@03:46:34 GMT

اشتغالزایی پارک پلی‌پروپیلن برای ۱۴ هزار نفر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۵۵۵۱

اشتغالزایی پارک پلی‌پروپیلن برای ۱۴ هزار نفر

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا؛ حسن بهرام‌نیا در نشست با مدیران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان ایلام افزود: با راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن در ایلام با توجه به وجود پتروشیمی و ذخایر غنی نفت و گاز، زنجیره ارزش این صنعت در استان تکمیل می‌شود.   وی با تاکید بر تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری و انتخاب سرمایه‌گذار و آغاز عملیات اجرایی این پروژه، تاکید کرد: این پروژه برای پنج هزار نفر بصورت مستقیم و ۹ هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
استاندار ایلام سیستم مدیریتی پتروشیمی ایلام را ضعیف دانست و گفت: به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و خام فروشی، عملکرد مجموعه مدیریت این واحد رضایت‌بخش نیست.
بهرام‌نیا تصریح کرد: پتروشیمی ایلام باید مبنای اشتغال باشد و بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال استان را برطرف کند.
وی ادامه داد: ایلام، استانی در کلاس ملی از نظر منابع نفت و گاز است که  از مصادیق آن بهره‌مندی از ۱۱ درصد منابع گاز و ۶ درصد منابع نفتی کشور است.   بهره‌مندی از مزایای منابع نفت و گاز ایلام  مهم‌ترین مطالبه مردم ایلام
استاندار ایلام، بهره‌مندی از مزایای منابع نفت و گاز ایلام را مهم‌ترین مطالبه مردم استان ذکر کرد و گفت: در این بخش بسیار غنی هستیم اما در حد مطلوب این حوزه در توسعه استان سهیم نبوده و زنجیره ارزش آن تکمیل نشده است.
بهرام‌نیا تاکید کرد: منابع نفت و گاز یک موهبت الهی به مردم استان است که باید برای توسعه و پیشرفت ایلام در این حوزه بیش از گذشته سرمایه‌گذاری شود.
وی با اشاره به عدم حضور برخی مدیران حوزه نفت و گاز استان در نشست پیگیری مصوبات سفری رییس جمهور در حوزه نفت و گاز استان، یادآور شد: به دلیل اهمیت بسیار بالای موضوع، حضور تمامی مدیران این حوزه در نشست بعدی الزامی است.
استاندار ایلام اضافه کرد: برنامه داریم در جلسات با زمانبندی مشخص در هر بخش ورود کنیم و با فعالان تولید و بهره‌وری و با مدیران واحدهایی که هنوز به بهره‌وری نرسیدند، نشستی‌هایی را برگزار کنیم.
بهرام‌نیا اظهار داشت: نماینده سیاسی دولت در هر شهرستان فرماندار است و باید با همه توان از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و صنایع شهرستان استفاده کند.
وی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست: برای ساماندهی و بکارگیری استفاده از نیروهای بومی و متخصص در صنایع نفت و گاز استان طبق قانون بصورت جدی تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
پیمانکاران فعال حوزه نفت و گاز باید در استان افتتاح حساب کنند    پیمانکاران حوزه نفت و گاز باید در استان افتتاح حساب کنند
استاندار ایلام گفت: پیمانکاران حوزه نفت و گاز باید در استان افتتاح حساب کنند و مسئولیت رصد این مهم با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان است و در غیر اینصورت فرمانداران می‌توانند از ارائه خدمت به آنان خودداری کنند.
بهرام‌نیا ادامه داد: مواد مصرفی شرکت‌های پیمانکاری حوزه انرژی ایلام با رعایت استانداردها باید از استان تهیه شود و این مهم نیز بصورت دقیق رصد خواهد شد.
وی با اشاره به آلایندگی صنایع استان، تاکید کرد: علاوه بر گرد و خاک، آلایندگی‌ها موضوع دیگری است که مردم استان را آزار می‌دهد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار ایلام حسن بهرام نیا پارک پروپیلن منابع نفت و گاز استاندار ایلام حوزه نفت و گاز نفت و گاز بهرام نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است