Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جلال‌الدین بطحایی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به سُرخک در استان همدان ثبت، گزارش و مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهد مواردی از سرخک در قسمت جنوب و جنوب شرقی کشور، با تمامی شهرستان ها و فرمانداری ها برای واکسینه کردن اتباع خارجی زیر ۳۰ سال مکاتبات لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه کنترل بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: واکسیناسیون کودکان واجد شرایط در طول سال از ماموریت های این مجموعه است که در زمان های تعیین شده در دفترچه کودک صورت می پذیرد.

بطحائی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۱ هزار نفر علیه سرخک واکسینه شدند از مردم خواست در صورت مواجهه با افراد مشکوک به سرخک از ملاقات و نزدیک شدن به او پرهیز کرده و علاوه بر جداسازی و قرنطینه، نسبت به تزریق واکسن فرد بیمار اقدام کنند.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایط برای واکسینه شدن علیه سرخک می توانند به مطب ها، کلینیک ها و مراکز جامع سلامت نزدیک محل سکونت مراجعه کنند تا اقدام های درمانی لازم انجام شود.

رییس گروه کنترل بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: در صورت مراجعه به مراکز جامع سلامت تنها هزینه ویزیت از فرد دریافت شده و هزینه آزمایش رایگان است.

بطحائی تصریح کرد: در صورت مشاهده علائمی از بیماری سرخک، سه نوع آزمایش و نمونه شامل نمونه از خون و حلق بیمار دریافت شده و این نمونه ها برای آزمایش و دریافت نتیجه به آزمایشگاهی در تهران ارسال می شود.

سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد، از علائم این بیماری می توان بثورات پوستی، تب، سرفه خشک، گلودرد و آبریزش بینی را نام برد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان سرخک واکسن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان سرخک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان سرخک واکسن استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان