Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@09:05:06 GMT

اعلام زمان معامله سهام استقلال و پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۵۶۹۲

اعلام زمان معامله سهام استقلال و پرسپولیس

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی جزئیات واریز پول به حساب سرخابی‌ها و زمان معامله سهام دو باشگاه را اعلام کرد

به گزارش مشرق، حسین امیررحیمی، با بیان اینکه فرایند پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۲۸ اسفندماه سال گذشته به پایان رسید، اظهار کرد: درواقع در این تاریخ مبلغی که باید از طریق پذیره نویسی جذب میشد و افزایش سرمایه صورت میگرفت تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   پس از آن پول افزایش سرمایه از محل صرف سهام پس از کسر هزینه های قانونی سازمان بورس و فرابورس که حدود نیم درصد بوده و کل مبلغ که بیش از دو میلیارد تومان برای هر باشگاه است به حساب دو باشگاه واریز شد. درواقع از آنجایی که باشگاه ها باید هزینه را راسا پرداخت میکردند اما نکردند این هزینه از حساب افزایش سرمایه برداشت شده است.

وی ادامه داد: پس از پذیره نویسی، باشگاه ها در نامه ای خطاب به فرابورس وجود مبلغ حاصل از افزایس سرمایه در حساب بانکی را تایید و فرابورس در نامه ای خطاب به سازمان ثبت، افزایش سرمایه دو باشگاه را ثبت کرد. در حال حاضر نیز هر دو باشگاه در این مرحله قرار دارند. ۷۲ ساعت بعد از اینکه سازمان ثبت تایید کرد، فرابورس گشایش نماد را انجام داده و گشایش نماد که انجام شد سهام قابل معامله می شود. پس از آن مبلغی که نزد بانک برای هر دو باشگاه مسدود شده قابل برداشت است.

تشکیل نهاد ناظر با هدف نظارت بر نحوه هزینه منابع حاصل از پذیره نویسی

سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر نحوه هزینه منابع حاصل از پذیره نویسی خبر داد و افزود: با هدف انضباط بخشی، قرار است ناظری برای نحوه هزینه کرد این منابع در دو باشگاه در نظر گرفته شود. این کار به چند دلیل صورت میگیرد. نخست آنکه هیات مدیره دو باشگاه کامل نیست. دوم آنکه دو باشگاه هزنیه ها و بدهی های زیادی دارند که قصد داریم با برنامه ریزی این هزینه ها پرداخت شود و اینطور نباشد که بدهی ها داده شود اما باشگاه در هزینه های روزمره و شرایط توسعه ای مشکل داشته باشد. سوم اینکه منابع از بازار سرمایه جذب شده است، به عبارتی سهام داران منابع را در اختیار هیات مدیره قرار دادند که شرایط باشگاه بهبود پیدا کند. به همین دلیل با همکاری وزارت ورزش و وزارت اقتصاد دنبال این هستیم که نهاد نظارتی برای کمک به باشگاه ها در زمینه نحوه هزینه کرد این منابع در نظر گرفته شود.

امیررحیمی به این سوال که میزان منابعی که حاصل از پذیره نویسی عاید باشگاه ها شد چقدر بود، پاسخ داد: ۳۵۰  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان نیز عاید باشگاه استقلال شد. از این میزان حدود دو میلیارد تومان برای هر باشگاه به طور قانونی و بر اساس مصوبات سازمان بورس برای مالیات، هزینه های کارگزاری و... اخذ شده است. سایر مبلغ در حساب بانکی باشگاه ها قرار دارد اما به صورت قانونی مسدود است. سه روز بعد از اینکه مجوز را از سازمان ثبت گرفتند، گشایش نماد صورت میگیرد و این مبلغ قابل برداشت است اما پس از تشکیل یک نهاد ناظر این مبلغ استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت فوتبال سهام فرابورس استقلال پرسپولیس بازار سهام بورس بازار بورس اخبار بورس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پذیره نویسی افزایش سرمایه نحوه هزینه باشگاه ها دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

 مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد تا مانع بزرگ برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در رقابت‌های آسیایی برداشته شود.

به گزارش تسنیم، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سخنگوی کمیسیون اصل نود: تخلفات عمده‌ای در بخش خصوصی سازی انجام می‌شود روحانی: واگذاری استقلال و پرسپولیس حتما انجام شود

دیگر خبرها

  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟