Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@03:01:59 GMT

اردیبهشت، فصل خوب اجرا | تئاترها می‌فروشند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۵۹۰۲

اردیبهشت، فصل خوب اجرا | تئاترها می‌فروشند

همشهری آنلاین، فهیمه پناه آذر:  نکته قابل توجه حضور بازیگران سینما و تئاتر و کارگردانان سینما در مقام تهیه‌کنندگی تئاتر است. اما بلیت‌ها هم مانند هر کالای فرهنگی یا معیشتی افزایش قیمت داشته‌اند؛ بلیت نمایش‌ها از کف ۶۰ هزارتومان آغاز می‌شود و به ۱۵۰هزار تومان می‌رسد. جز اینها در ماه اردیبهشت اجرای نمایشنامه‌خوانی را هم سالن‌های مختلف تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشنامه‌خوانی‌هایی که باید برای حضور در سالن بهار ۳۰تا ۵۰هزار تومان بپردازیم و این اجراها نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. تماشاخانه‌های خصوصی تمام تلاش خود را برای جبران شکست ۲سال گذشته می‌کنند و جدول برنامه‌ها را با اجراهای صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی پر کرده‌اند. در تالار وحدت علی سرابی تئاتر موفق و پرفروش «آن سوی آینه» را روی صحنه دارد؛ نمایشی که کف قیمت آن ۱۰۰و سقف قیمتش ۲۰۰هزار تومان است؛ نمایشی که با بازی علی سرابی، پژمان جمشیدی، الناز حبیبی و مارال بنی‌آدم روی صحنه است. این نمایش هم تا ۲۳اردیبهشت قرار بود روی صحنه باشد که البته شب گذشته توقیف شد.

در کنار تالاروحدت، تئاترشهر هم میزبان چند نمایش است. هادی مرزبان «دکتر نون» را در تالار اصلی دارد. «هملت پشت کوهی» ابراهیم پشت‌کوهی تا ۱۴اردیبهشت در چهارسو اجرا می‌شود و «خماری» هم در قشقایی تا ۲هفته دیگر روی صحنه است. همینطور «فریاد خاموش» محمدهادی عطایی هم در تئاترشهر اجرایش را تا ۲۲اردیبهشت دارد.

ترافیک در شهرزاد

بعد از تئاترشهر، یکی از تماشاخانه‌های خصوصی که روزهای بهاری پرکاری را می‌گذراند، شهرزاد است، شهرزاد اردیبهشت خود را با اجرای ۷نمایش سپری می کند؛ نمایش‌هایی که البته با قیمت کف ۷۰هزار تومان و سقف ۱۵۰هزار تومانی فروش دارند.

افشاری با یک جوجه تیغی دیگر

محمد رحمانیان، بهرام افشاری، آرش عباسی، سجاد افشاریان، بهاره رهنما و کامران شهلایی از کارگردانانی هستند که در ۳سالن این تماشاخانه اجرا خواهند داشت. بهرام افشاری، بازیگر بعد از اجرای موفق «جوجه تیغی» نمایش جدید خود را از ۱۴اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌برد. نمایش «چه‌کسی جوجه تیغی را کشت؟» با طراحی، نویسندگی و بازی بهرام افشاری و همراهی تینو صالحی روی صحنه می‌رود. محمد رحمانیان، کارگردان تئاتر تصمیم دارد نمایش تازه خود به اسم «اولد سانگر: عشق روزهای کرونا» را به تهیه‌کنندگی علی اوجی از ۱۴اردیبهشت روی صحنه ببرد .احترام برومند، مهتاب نصیرپور، مهدی ساکی، میترا حجار، اندیشه فولادوند، نرگس محمدی، علی اوجی، شکیب شجره و... در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و رضا یزدانی، خواننده این اجراست.

تولستوی و آرش عباسی

«آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از ۱۵اردیبهشت روی صحنه می‌رود. این نمایش با اقتباس از «آناکارنینا» رمان مشهور تولستوی ساخته شده و به اجرا درآمده است. معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگران این نمایش هستند.

پرستویی و محمدزاده تهیه‌کننده

«فصل فراموشی» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بهاره رهنما، از ۵اردیبهشت اجرا می‌شود. «اول شخص مفرد» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی از ۵اردیبهشت روی صحنه می‌رود .امید نیاز و مونس پورفاتحیان، بازیگران این اثر نمایشی با همراهی لیلا بامنیری هستند. نمایش کمدی «نصف شبی» به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی از نیمه اردیبهشت در سالن شماره ۳روی صحنه می‌رود .در این نمایش رامین ناصرنصیر و مهسا ایرانیان ایفای نقش می‌کنند. نمایش کودک «دزد لالایی‌ها» نوشته فائزه فیض و بهرام جلالی‌پور با طراحی و کارگردانی آرش شریف‌زاده از اواسط اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

 تمدید ۴نمایش

۴نمایش نیز در اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهرزاد تمدید شدند و روی صحنه می‌مانند. «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان با بیش از ۳۷هزار مخاطب همچنان به‌عنوان انتخاب اول مخاطبان تئاتر در این پردیس کارش را ادامه می‌دهد و «کریم لوژی» که روایتی متفاوت از نمایش ایرانی و «کریم‌ شیره‌ای» به قلم مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی است تا اواسط اردیبهشت در تئاتر شهرزاد تمدید شد.«شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده ازجمله آثار موفق جشنواره تئاتر دانشگاهی است که تندیس بازیگر نقش اول و تندیس کارگردانی بیست‌وسومین جشنواره تئاتر دانشگاهی را دریافت کرده است.

این نمایش که از ۱۴فروردین در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته تا اوسط اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. «هاری یا مردی که..» به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی دومین بخش از یک سه‌گانه است که نخستین بخش آن «شازده احتجاب» بود که سال ۹۸ اجرا شد. این نمایش نیز تا نیمه اردیبهشت روی صحنه می‌ماند. اصغر خلیلی هم نمایش «مده آ در قندهار» را تا هفته دوم اردیبهشت در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌کند. تماشاخانه ایرانشهر هم میزبان چند نمایش است. سالن ناظرزاده کرمانی میزبان «بودن» مرتضی جلیلی‌دوست است. تهیه‌کنندگی این نمایش را هم نوید محمدزاده برعهده دارد. در سالن سمندریان هم نمایش امیر بهاور اکبرپور به تهیه‌کنندگی محمدزاده روی صحنه است؛ نمایشی که بلیتش برای دانشجویان با تخفیف اختصاص داده شده است. سعید روستایی هم تهیه‌کنندگی نمایش «داغ ننگ» فرهاد شنتیایی را برعهده دارد. این نمایش هم همراه ۳نمایش ایرانشهر تا ۲۳اردیبهشت اجرا دارند.

مکبث در مولوی

نمایش «مکبث» از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در سالن اصلی تالار مولوی ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود. این نخستین تجربه کارگردانی کوزه‌گر است و محمدهادی غضنفری، ناعمه علمی‌نژاد و دنیز خاطری در نمایش «مکبث» به ایفای نقش می‌پردازند. در تالار اصلی مولوی همچنین نمایش «ساختن» به نویسندگی ارژنگ طالبی‌نژاد به کارگردانی مصطفی ذره‌پرور ساعت  ۲۰  اجرا می‌شود.

مکث

شب تعزیه در سنگلج

ویژه برنامه «شب تعزیه سنگلج» طی روزهای اول، سوم و پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری به میزبانی تماشاخانه سنگلج و همکاری شهرداری منطقه ۱۲تهران، شورای اسلامی شهر تهران و انجمن هنرهای نمایشی ایران میزبان شهروندان تهرانی است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این برنامه‌ها که به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) و ایام گرامی شب‌های قدر اجرا می‌شود گروه‌ها و هنرمندان شناخته شده عرصه تعزیه به اجرای برنامه‌های مختلف در این زمینه می‌پردازند. سومین و آخرین برنامه از ویژه برنامه «شب تعزیه سنگلج» روز پنجم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در خیابان بهشت تهران مقابل تماشاخانه سنگلج میزبان شهروندان تهران است.

کد خبر 672198 برچسب‌ها نمایش سالن نمایش تئاتر سنگلج تالار وحدت مجموعه فرهنگی تئاتر شهر تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمایش سالن نمایش تئاتر سنگلج تالار وحدت مجموعه فرهنگی تئاتر شهر تئاتر نویسندگی و کارگردانی اردیبهشت روی صحنه روی صحنه می رود اردیبهشت ماه تئاتر شهرزاد تهیه کنندگی اجرا می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت