Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر رایزنی با کشورهای همسایه برای مدیریت ریزگردها تاکید کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، دکتر علی سلاجقه، رایزنی با کشورهای همسایه به ویژه عراق و سوریه برای مدیریت ریزگردها را ضروری دانست و گفت: کشور ما جدای از شرایط اقلیمی، همیشه در تراز آستانه ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح منابع آب و خاک در استان خوزستان، خواستار تشکیل کارگروه مدیریت جامع آب و خاک این استان در ستاد ملی مدیریت گرد و غبار شد و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را محور تشکیل این کارگروه دانست.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام برای تثبیت کانون های ریزگرد در استان خوزستان، گفت: می بایست بحث اعتبارات و زمانبندی تکمیل پروژه های بر زمین مانده به سرعت در ستاد ملی مدیریت گرد و غبار مصوب شود.
سلاجقه، کشاورزی حفاظتی را از راه های مقابله با پدیده گرد و غبار در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: حتما دوستان ما در وزارت جهاد کشاورزی می بایست گزارش اقدامات انجام شده در بحث کشاورزی حفاظتی را به ستاد گزارش کنند چراکه اعتبار آن هم تخصیص یافته است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم تامین آب برای کانون های تولید گرد و غبار در جنوب شرق خوزستان، اظهار کرد: اگرچه در شرایط کم آبی قرار داریم اما وزارت نیرو می بایست 3 سناریوی تامین حقابه ها در شرایط پرآبی، میان آبی و کم آبی را در نظر گرفته و به همان نسبت، آب را تخصیص دهد.
وی در عین حال مسوولیت اجتماعی وزارتخانه های مختلف به ویژه وزارت نفت و راه و شهرسازی در کمک به مدیریت پدیده گرد و غبار در کشور را یادآوری کرد.
سلاجقه در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام "سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: باید فناوری های نوین که می توانند برای مدیریت بهینه آب و خاک موثر باشند، مورد توجه قرار بگیرند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص استفاده از مالچ برای تثبیت ریزگردها نیز گفت: تا وقتی که مالچ های جایگزین که از نظر محیط زیستی مورد تایید سازمان استاندارد هستند، معرفی نشوند، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مجبور به استفاده از مالچ های نفتی است. بنابراین می بایست هرچه زودتر و با همکاری شرکت های دانش بنیان این کار عملیاتی شود.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست مدیریت ریزگرد سازمان حفاظت محیط زیست گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد