Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: با توجه به اینکه پس از بازگشایی زاینده‌رود آب با چهار روز تاخیر به شرق اصفهان رسید کشاورزان درخواست دارند دریچه‌های سد زاینده‌رود تا ۹ اردیبهشت باز بماند.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آب رودخانه زاینده‌رود به شرق اصفهان رسید و کشاورزان در حال آبیاری زمین‌های خود هستند اما نارضایتی‌های بسیاری نیز در این بین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بازگشایی، آب رودخانه زاینده‌رود با چهار روز تأخیر به زمین‌های کشاورزان شرق رسید بنابراین کشاورزان درخواستی مبنی بر بسته نشدن دریچه‌های سد زاینده‌رود حداقل تا سه روز را دارند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: عملاً در ۱۰ روزی که آب رودخانه بازگشایی شده فقط شش روز آب به شرق اصفهان رسیده است. در ابتدای بازگشایی دبی آب کم بوده و آب با تأخیر به شرق رسید.

وحیدا اضافه کرد: همچنین برخی مشکلات مدیریتی در آب منطقه‌ای و میراب منجر به نارضایتی کشاورزان شده است. در این نوبت بازگشایی آب زاینده‌رود در بالادست میزان برداشت‌های غیر مجاز قابل توجه نبود.

نبود مدیریت در بالادست منجر به هدر رفت آب شد

وی ادامه داد: بی سامانی و نظام گسیختگی رودخانه در بالادست و پایین دست چم آسمان منجر شد آب در صحرای اطراف این سد جاری شود، بندهای این منطقه اصلاح نشده بود و اکنون که خروجی سد به ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید، آب صحرای اطراف را فراگرفت. لازم بود پیش از بازگشایی رودخانه پایش شده و پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد.

کشت شرق آسیب بسیاری دیده است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: کشت کشاورزان نیز آسیب بسیاری دیده است و شاید بتوان با کوددهی و آبیاری بخش حداقلی از این گشت را نجات داد. علف گندم باید حداقل ۷۰ سانتی متر رشد کرده و سپس خوشه دهد، اما گندم‌های فعلی شرق اصفهان در ارتفاع ۱۵ سانتی متری خوشه کرده و کیفیت گندم آن بسیار کم است.

وحیدا اضافه کرد: گندم‌های فعلی شرق اصفهان پوک بوده و کیفیت لازم برای تحویل به سیلوها را ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشاورزان درخواست دارند دریچه‌های سد زاینده‌رود حداقل تا سه روز آینده بسته نشود تا فرصت ۱۰ روزه برای آبیاری داشته باشند.

کد خبر 570724

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود سد زاینده رود رودخانه زاینده رود حوضه آبریز زاینده رود خشکی زاینده رود احیای زاینده رود بازگشایی زاینده رود حوضه زاینده رود جاری با زاینده رود امام جمعه زاینده رود زاینده رود اصفهان رهاسازی آب زاینده رود رهاسازی آب زاینده رود 1400 کاهش خروجی سد زاینده رود ساماندهی زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود وضعیت آب زاینده رود حاشیه رودخانه زاینده رود کاهش آب مخزن سد زاینده رود زمان رهاسازی اب زاینده رود رهاسازی اب زاینده رود برای کشاورزان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دریچه های سد زاینده رود شرق اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت