Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، پروژه موسیقایی – نمایشی «سیمرغ نامه» بر اساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری اثری از مریم شریف زاده شیرازی و کارگردانی میترا کریم‌خانی است که روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود. 

«سیمرغ نامه» عنوان یکی از تازه‌ترین پروژه‌های موسیقایی – نمایشی بر اساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری است که روز جمعه شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با موسیقی مریم شریف‌زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم‌خانی در تالار وحدت تهران به صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امیر عابدی و مریم شریف‌زاده شیرازی تهیه‌کنندگان، خشایار حاجی سیدجوادی مجری طرح،  پگاه نیایی طراح حرکات فرم، نگار اعزازی سرپرست سازهای کوبه‌ای برخی از اعضای گروه اجرایی این پروژه نمایشی – موسیقایی را تشکیل می‌دهند. 

در توضیحات تکمیلی این پروژه ملی که با همراهی گروهی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در پاسداشت عطار نیشابوری و قالبی متفاوت روی صحنه می‌رود، آمده است:
«این اثر بر اساس داستان منطق الطیر اثر ارزشمند عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام شده است. در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی، اثر متفاوتی  با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود. البته با توجه به اینکه سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ توسط کمیسیون ملی یونسکو «سال تجلیل از عطار نیشابوری»  نامگذاری شده، بنابراین زمان مناسبی است تا این اثر فاخر در قالبی موثرتر در سطح ملی و بین‌المللی روایت و معرفی شود.

این اثر نه تنها توجه مخاطب را به ادبیات کلاسیک و موسیقی بدیع ایرانی جلب می‌کند، بلکه با ایجاد نقش برای پرندگان بومی ایران، آنها را به توجه به محیط زیست می‌طلبد . بنابراین داستان منطق الطیر بهانه‌ای است برای معرفی بخشی از میراث طبیعی این سرزمین و طبیعتی که بخشی از آن پرندگان بی همتایی هستند.»

طی روزهای آینده توضیحات تکمیلی دیگری از این پروژه ملی در دسترس مخاطبان و اهالی رسانه قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیمرغ نامه پروژه پروژه موسیقایی نمایش عطار نیشابوری منطق الطیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر

باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، خواهان بازنگری در برنامه هفته آخر لیگ برتر شد تا استقلال ناچار نباشد بدون تماشاگران خود بازی کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، پس از اعلام برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر، باشگاه استقلال طی نامه‌ای رسمی نسبت به تعیین مکان برگزاری دیدار تیم فوتبال این باشگاه مقابل پیکان در هفته پایانی اعتراض کرد.

اعلام برنامه 4 هفته پایانی لیگ برتر/ 11 خرداد پایان مسابقات

 

باشگاه استقلال در این نامه با اشاره به این موضوع که تیم فوتبال استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است، خواهان تغییر مکان این دیدار شد تا بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود.

باشگاه استقلال از کلیه مسئولان مربوطه خواسته است در این امر مساعدت لازم را انجام دهند تا حق هواداران استقلال ضایع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • ذوب آهن یک بازی تماشایی ارائه کرد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی