Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی که در چند روز گذشته تصویری از تفاهم نامه مربوط به جلسه تاریخ 30 / 01 / 1401 ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش نرخ خدمات بخش حمل و نقل در فضای مجازی منتشر شده است، یک فعال صنفی در این مورد گفت: مفاد صورتجلسه مذکور تا ابلاغ رسمی اجرایی نمی شود.

به گزارش تین نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کشور افزود: پیرو پیگیری های چند ماه اخیر تشکل های مسافری  به خصوص تشکل های بخش سواری کرایه،  کانون رانندگان و دارندگان ناوگان عمومی مسافر (اتوبوس) و اتحادیه  مینی بوسرانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و وعده  قبلی معاون حمل و نقل وزارت راه مبنی بر تعیین تکلیف میزان افزایش نرخ خدمات بخش حمل و نقل تا اردیهشت ماه  ۱۴۰۱ ،  در روز 31 فروردین ماه متعاقب جلسه معاونت حمل و نقل عمومی وزارت راه با دیگر مسئولان ذیربط،  توافقات مندرج در صورتجلسه حاصل و صادر شد.

حمید حسین زاده در خصوص زمان اجرایی شدن مفاد صورتجلسه مذکور به خبرنگار ما گفت:  مفاد این صورتجلسه فعلا اجرایی نمی شود چرا که این صورتجلسه  باید طی نامه ای به  سازمان راهداری ابلاغ شود.

وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز پس از  وصول ابلاغیه رسمی با مشارکت  تشکل های مسافری و لحاظ نمودن نظر آنها  که حاصل تجمیع نظرات شرکت ها  و فعالان بخش مسافر است  و با در نظر گرفتن  جمیع جهات، میزان دقیق افزایش نرخ را به طور  رسمی مصوب خواهد نمود.

حسین زاده عنوان کرد: پس از آن نرخ های جدید از طریق اتحادیه های هر بخش جهت اعمال و اجرا  از تاریخ مشخصی ، به همه شرکت های  تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

تصویر مربوط به تفاهم نامه افزایش نرخ کرایه ها

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تنظیم بازار بخش حمل و نقل فضای مجازی تین حمل و نقل حمل و نقل عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل عمومی حمید حسین زاده ستاد تنظیم بازار معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی کرایه حمل و نقل کرایه حمل و نقل عمومی مسافر نرخ خدمات حمل و نقل حمل و نقل جاده ای افزایش نرخ حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد