Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سید احسان عسکری روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی پیرامون دلایل فسخ قرارداد این طرحها  گفت: در سال ۹۶ پروژه‌های گردشگری تنگ گنجه‌ای، تنگ تامرادی و باغ فردوس گچساران با اجرای قراردادهای BOT به مدت ۱۹ سال به سرمایه‌گذار واگذار شده بود که  برغم دریافت تسهیلات تاکنون هیچ کاری در این سه پروژه مهم حوزه گردشگری انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عسکری  همه آنچه در این پروژه‌ها کار شده از محل اعتبارات عمرانی و بودجه دولت بوده و سرمایه‌گذاران بدون اینکه کار خاصی انجام داده باشند از منافع طرح‌ها بهره می‌بردند.

وی با بیان اینکه واگذاری طی ۱۹ سال عدد کاملا غیر اقتصادی است عنوان کرد: به نظر می‌رسد در واگذاری این طرح‌ها به سرمایه‌گذار نگاه اقتصادی وجود نداشته و این مدت واگذاری جای اشکال دارد، اینکه سرمایه‌گذار هیچ کاری انجام نداده اشکال بزرگتری است، ضمن اینکه  تعیین تکلیف  نشدن وضعیت زمین پروژه‌ها با اشکال مواجه است.

عسکری همچنین به آخرین وضعیت پروژه تله‌کابین یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: خطوط انتقال و تجهیزات این پروژه توسط سرمایه‌گذار خریداری و وارد استان شده است اما در حال حاضر پرداخت تسهیلات بانکی برای این طرح با موانع حقوقی مواجه شده که در صورت رفع این مشکل کار ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فنداسیون تله‌کابین و فنداسیون رستوران انجام و طرح پیشرفت خوبی دارد، گفت: تیم کارشناسی از این طرح بازدید و بعد از اعلام دقیق پیشرفت فیزیکی و همچنین اقدامات صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار بازده زمانی برای انجام تعهدات سرمایه‌گذار مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به ایجاد اشتغال و رونق بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند، گفت: هر روش قانونی که به راه‌اندازی تله‌کابین یاسوج کمک کند را حمایت خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به اینکه طرح پارک آبی یاسوج و غار ده‌شیخ از جمله پروژه‌هایی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تحول در گردشگری منطقه شوند از دستگاه‌های مرتبط خواست  با سرمایه‌گذارانی که نیت کار دارند همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کسی با هدف اجرای طرح گردشگری زمین‌خواری کند، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاران واقعی نهایت همکاری را خواهیم داشت اما با کسی که به بهانه سرمایه‌گذاری قصد سوء استفاده از منابع دولت را دارد مماشات نخواهیم کرد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی گردشگری یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی گردشگری یاسوج خبرگزاری جمهوری اسلامی گردشگری یاسوج سرمایه گذار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد