Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:47:43 GMT

غلظت گرد و خاک در خوزستان به ۲۲ برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۲۲۱

غلظت گرد و خاک در خوزستان به ۲۲ برابر حد مجاز رسید

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای صبح امروز تا ساعت ۱۰ صبح در شهرهای مختلف خوزستان اعلام شد و بر این است میزان غلظت گرد و خاک موجود در هوای اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز رسیده است.


بر پایه این گزارش، تا ساعت ۱۰ صبح هوای میزان PM۱۰ گرد و غبار (میکرو گرم بر متر مکعب) موجود در هوای اهواز ۳۳۷۲، بندرامام ۸۸۹، حمیدیه: ۴۹۶، سوسنگرد ۷۳۳، رامشیر ۵۰۵، شادگان ۱۵۲۹ و در ماهشهر ۱۳۳۱ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

قرار گرفتن وضعیت جوی در این شاخص کیفی به منزله خطرناک بودن هوا است.

از روز گذشته نیز نقشه‌های اداره کل هواشناسی خوزستان برای امروز و فردا، قرار گرفتن جو استان به ویژه در مناطق جنوبی در این شرایط را پیش یابی کرده بودند.

بنا بر اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان و بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، سامانه بارشی نیز در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه (دوشنبه و سه‌شنبه) فعال خواهد شد.

تداخل خاک و باران در سال‌های اخیر، آسیب‌های زیادی به مردم استان به ویژه بیماران تنفسی وارد کرده است و امروز همین شرایط در استان خوزستان حاکم شد.

کد خبر 5474626

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان گرد و غبار گرد و خاک شب قدر ماه رمضان 1401 بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از سه برابر شدن سرمایه‌گذاری محقق شده در مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: فردا ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

حجت‌اله عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به ابتکار ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اولین بار، اظهار کرد: سال گذشته بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عرضه کردیم و اولین بسته سرمایه‌گذاری در اکسپو ۲۰۲۳ ارائه شد و تا آخر سال نیز سه دوره دیگر بسته در ۱۲ رویداد داخلی و خارجی به ارزش ۲۰ میلیارد یورو رونمایی شد.

به گفته وی، نتایج ارائه این بسته‌ها این بود که تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال گذشته نسبت به سال قبلش(۱۴۰۱) چهار برابر شد. همچنین میزان طرح‌هایی که شروع به ساخت و ساز کردند در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۷.۵ برابر رشد کرد.

عبدالملکی میزان سرمایه‌گذاری محقق شده یعنی سرمایه‌گذاری که روی زمین نشسته و به ماشین آلات، ساختمان و کارخانه تبدیل شده است را ۱۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری سه برابر سال ۱۴۰۱ بود. از سوی دیگر تعداد زیادی از این واحدها که سرمایه‌گذاری شان را پارسال شروع کرده اند، در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری برداری می‌رسد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: امسال در برنامه داریم هزار بسته جدید سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را رونمایی کنیم که فردا ( ۹ اریبهشت) در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ با حضور مسئولان ۲۰۰ بسته جدید به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی می‌شود.

به گفته او، با احتساب ارائه این بسته‌های سرمایه‌گذاری، تعداد بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ۱۲۰۰ مورد افزایش می‌یابد. همچنین بسته‌های ارائه شده تکرارپذیر هستند و چنانچه متقاضی مشترک داشته باشد در صورت نداشتن محدودیت بازار، تکرار می‌شوند.

عبدالملکی اعلام کرد: پارسال ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد مشتری پیدا کرد که فعالیت‌شان آغاز شد. امسال به غیر از این بسته ها تمرکز بیشتری روی صادرات خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باتوجه به اینکه یک سوم صادرات غیرنفتی کشور معادل حدود ۱۸ میلیارد دلار از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود؛ لذا در برنامه داریم صادرات را متنوع‌تر کنیم و حجم صادرات که اکنون بیشتر شامل محصولات پتروشیمی و مشتقات پایین دستی نفت و گاز است، متنوع‌تر می‌شود و به سمت محصولات حوزه‌های دانش بنیان و با ارزش افزوده بیشتر خواهیم رفت که قابل صادرات به کشورهای اروپایی پیشرفته هم هستند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه