Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی وارد شصت و یکمین روز خود شده است که درگیری‌ها در شرق این کشور به شدت ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،نیروهای روسی همچنان در تلاش برای تصرف مجتمع فولاد آزوفستال، آخرین پایگاه نیروهای اوکراین در شهر بندری ماریوپل، هستند هرچند هنوز نتوانسته‌اند کنترل کامل آن را در اختیار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دونتسک نیز نیروهای جدایی‌طلب تحت حمایت روسیه مواضع نیروهای ارتش اوکراین را گلوله‌باران کردند.
همزمان تماس‌ها و دیدار‌های دیپلماتیک در حاشیه جنگ ادامه داشته و برای نخستین بار آنتونی بلینکن و لوید آستین دو عضو ارشد کابینه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وارد کی‌یف شدند.
این در شرایطی است که بحران انسانی همچنان در اوکراین ادامه دارد و به گفته سازمان ملل بیش از 5.2 میلیون پناهجو خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

بورل: در اتحادیه اروپا توافق نظری برای تحریم نفت و گاز روسیه وجود ندارد
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه گفت حمایت کافی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم کامل یا وضع تعرفه‌های تنبیهی بر واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.
آقای بورل به روزنامه دی‌ولت آلمان گفته است در حال حاضر اتحادیه اروپا موضع واحدی درباره این موضوع ندارد.
صادرات انرژی منبع اصلی درآمد ارزی کرملین است و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا پیشتر خواستار پایان دادن به پرداخت‌های نفتی شده‌ بودند. با این حال شماری از کشورهای عضو اتحادیه، که بیشتر به منابع انرژی روسیه متکی هستند، با این درخواست‌ها مخالفت کرده‌اند.
بر اساس داده‌های دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، روسیه بزرگترین تامین‌کننده نفت اروپا به شمار می‌رود و به تنهایی یک چهارم واردات نفت اتحادیه اروپا در سال 2020 را تامین کرده است.

سفر وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین
مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه به کی‌یف پایتخت اوکراین رفته‌اند.
در این سفر مقامات آمریکایی جلسه‌ای 90 دقیقه‌ای را با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برگزار کرده‌اند و با اعلام کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم اضافی به مبلغ 700 میلیون دلار، از بازگشت تدریجی دیپلمات‌های آمریکایی به اوکراین از این هفته خبر داده‌اند. مطابق جدول زمان‌بندی، روند بازگشت از شهر لویو آغاز شده و دیپلمات‌ها پس از یک وقفه به محل سفارت آمریکا در کی‌یف بازمی‌گردند.
این نخستین سفر مقامات عالی‌رتبه ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز حمله نظامی روسیه در 24 فوریه به شمار می‌رود.
خبر سفر محرمانه این دو وزیر کابینه جو بایدن روز دوشنبه زمانی به صورت رسمی اعلام شد که آقای بلینکن و آستین هر دو به خاک لهستان بازگشته بودند.
مقامات آمریکایی گفته‌اند افشای عمومی و ناگهانی این سفر توسط زلنسکی، درست یک روز قبل از برنامه مسافرت، باعث بروز تردید‌هایی در انجام آن شده است.
سفر مقامات ایالات متحده به مناطق جنگی معمولا به دلیل مسائل امنیتی و حفاظتی از قبل اعلام نمی‌شود.

زلنسکی:  دوستی و همکاری بین اوکراین و آمریکا قوی‌تر از همیشه است
رئیس جمهور اوکراین شامگاه یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کی‌یف دیدار کرد.
به گزارش روسیا الیوم، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا یکشنبه برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند.
مشاور زلنسکی اواخر یکشنبه گفت که آنتونی بلینکن و لوید آستین با زلنسکی دیدار کردند.
وی افزود: آمریکایی ها امروز در کی‌یف هستند.همین حالا آنها با رئیس جمهور صحبت می‌کنند.
وی بدون اشاره به جزئیات دیدار مذکور گفت: مقامات آمریکایی اگر برای اعطای سلاح آمادگی نداشتند، نباید به اینجا می آمدند.
ولودیمیر زلنسکی هم بدون اشاره به جزئیات بیشتر در توییتر نوشت:" دوستی و همکاری بین اوکراین و آمریکا قوی‌تر از همیشه است. "
رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفته بود که یکشنبه با وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا در کی‌یف دیدار خواهد کرد.
وی افزود که با بلینکن و آستین درباره انواع تسلیحات مورد نیاز اوکراین برای مقابله با حملات روسیه گفتگو خواهد کرد.
سفر آستین و بلینکن به کی‌یف، اولین سفر نمایندگانی از دولت آمریکا به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه به شمار می‌رود..

ادعای مقامات غربی: پوتین دیگر علاقه‌ای به تلاش دیپلماتیک درباره اوکراین ندارد
سه مقام آگاه غربی ادعا کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علاقه خود را به تلاش‌های دیپلماتیک درباره اوکراین برای پایان دادن به جنگ از دست داده و به دنبال تصاحب حداکثری سرزمین‌های اوکراین است.
به گزارش فاینشنال تایمز، به ادعای این مقامات اگرچه پوتین ماه گذشته به صورت جدی یک توافق صلح را با اوکراین دنبال می‌کرد اما اکنون به افرادی که به دنبال پایان این جنگ هستند گفته است امیدی به یک توافق با اوکراین وجود ندارد.
اگرچه مسکو و کی‌یف در مورد اولین پیش نویس بیانیه خود طی نشستی در استانبول در اواخر ماه مارس به توافق رسیدند اما پس از آن که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در شهرهایی مانند بوچا و ماریوپل متهم کرد، مذاکرات متوقف شد.
به گفته دو مقام غربی، پوتین گفته است که تلاش‌های صلح به بن‌بست رسیده است. وی همچنین از غرق شدن رزم ناو مسکوا یکی از پیشرفته‌ترین رزم ناوهای روسیه به شدت خشمگین شده است.
همچنین یک مقام که نامی از او برده نشده است، ادعا کرد: امید به توافق وجود داشت. پوتین در حال بررسی آن بود. او باید راهی پیدا کند تا برنده باشد. او می‌خواهد به پیروزی بزرگی دست یابد. پس از غرق شدن رزم ناو مسکوا، پوتین مخالف امضای توافق با اوکراین شده است. غرق شدن این رزم ناو تحقیر آمیز بود.
 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه با تاکید بر ضرورت دیدار رو در رو و مستقیم با پوتین گفت که تنها آغازگر جنگ است که می‌تواند آن را متوقف کند.
رئیس جمهور اوکراین در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت که دیدار رو در رو با رئیس جمهور روسیه تنها راه دیپلماتیک برای پایان جنگ است.
زلنسکی در پاسخ به این پرسش که که آیا همچنان بر دیدار با پوتین اصرار دارد و آیا فکر می‌کند که گفت‌ وگوها به جنگ پایان می‌دهد یا خیر؟، خاطرنشان کرد: فقط آغاز گر جنگ می‌تواند آن را متوقف کند. وی همچنین افزود: هر انسان سالمی راه دیپلماتیک را بر راه حل نظامی ترجیح می‌دهد.
از سوی دیگر رئیس جمهور روسیه روز جمعه در پاسخ به درخواست شورای اروپا برای دیدار مستقیم با همتای اوکراینی‌اش، این دیدار را منوط به موفقیت در مذاکرات میان این کشور و اوکراین دانست.

انتقاد زلنسکی از گوترش به دلیل سفر به مسکو پیش از دیدار از اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به خاطر سفر به روسیه پیش از دیدار از اوکراین انتقاد کرد.
به گزارش "الجزیره"، زلنسکی یکشنبه به خبرنگاران در پایتخت اوکراین گفت: ابتدا سفر به روسیه و سپس دیدار از اوکراین اشتباه است. در این رویه عدالت و منطق وجود ندارد.
وی افزود: جنگ در اوکراین است، هیچ جنازه‌ای در خیابان‌های مسکو وجود ندارد. منطقی است که (گوترش) ابتدا به اوکراین برود و مردم این کشور و عواقب جنگ را ببیند.
این درحالی است که ایهور ژوکوا معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه "ان بی‌سی" آمریکا گفت که دبیرکل سازمان ملل "دارای اختیار لازم برای گفت وگو به نماینگی مردم اوکراین نیست. "
وی همچنین دبیرکل سازمان ملل را متهم کرد که با وجود آوارگی بیش از 10 میلیون نفر از مردم اوکراین، سازمان ملل همچنان حمایت لازم از این کشور را ارائه نکرده است.
 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل همزمان با ورود جنگ اوکراین به سومین ماه، و پیش از سفرش به مسکو و کی‌یف روز دوشنبه به ترکیه خواهد رفت.
دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد، گوترش پنجم اردیبهشت ماه (25 آوریل) به آنکارا می‌رود و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
 دبیرکل سازمان ملل متحد ششم اردیبهشت‌ماه (26 آوریل) برای دیدار با ولادیمیر پوتین به روسیه و هشتم اردیبهشت‌ماه (28 آوریل) برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی به اوکراین سفر خواهد کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد از آغاز جنگ اوکراین در24 فوریه (5 اسفند 1400) اگرچه درباره این بحران اظهارنظرهای مختلفی داشته اما عملکردش در این زمینه همچون دیگر رویدادهای بین‌المللی، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.
منتقدان عملکرد گوترش معتقدند؛ اینکه نقش میانجیگر این بحران را بازیگرانی چون ترکیه، فرانسه، اتریش و حتی رژیم صهیونیستی بازی کرده‌اند، نگران کننده است و اطلاع ندارند که آیا دبیرکل در پشت صحنه هرگونه میانجیگری دخیل است یا خیر.

جدیدترین آمار رسمی روسیه از خسارات ارتش اوکراین
 یک مقام ارشد روسیه امروز(شنبه)جدیدترین آمار از خساراتی را که ارتش اوکراین در جنگ این کشور تاکنون متحمل شده‌، ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، ژنرال "ایگورکناشنکوف" نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد:از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، نیروهای روس تاکنون 538 پهپاد یا وسیله هوایی بدون سرنشین، 2471 تانک و خودروی نظامی نیروهای مسلح اوکراین و 274پرتاب‌کننده چندمنظوره راکت ارتش اوکراین را از ابین برده اند.
این مقام روس خاطرنشان کرد: همچنین از زمان آغاز این عملیات ویژه، 141 هواپیما،110 بالگرد،261 سیستم موشکی ضدهواپیما و 2311 خودروی نظامی ویژه ارتش اوکراین نابود شده اند.
پیش از این مقام های اوکراینی و غربی مدعی موفقیت های اندک روسیه در اوکراین شده بودند.

بایدن: به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم
 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همزمان با ورود جنگ اوکراین به سومین ماه خود اعلام کرد که ایالات متحده به حمایت خود از کی‌یف ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور آمریکا در توییتی مدعی شد: دو ماه پس از این که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمله بدون دلیل و ناعادلانه خود به اوکراین را آغاز کرد، کی‌یف هنوز سقوط نکرده است.
وی افزود: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و دولت او همچنان در قدرت هستند. ما به حمایت خود از اوکراین در دفاع آن‌ها از کشورشان ادامه خواهیم داد.
 دولت بایدن از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، 3.4 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است و تقریباً 1.6 میلیارد دلار آن طی هفت روز گذشته به کی‌یف اختصاص یافته است. دو بسته اخیر تسلیحاتی شامل قابلیت‌های جدیدی بود که اوکراین به طور خاص آن‌ها را درخواست کرده بود. این قابلیت‌ها شامل توپخانه هوتزر 155 میلی متری، نفربرهای زرهی و پهپادهای انفجاری از جمله پهپادهای جدید موسوم به "فینیکس گوست" می‌شود.
بایدن روز جمعه پس از دیدار با دنیس شمیحال نخست وزیر اوکراین با بیان اینکه "روسیه کارزار خود برای تصرف سرزمین‌های جدید در شرق اوکراین را آغاز کرده است"، از اختصاص کمک جدید نظامی به ارزش 800 میلیون دلار برای جنگ در دونباس خبر داد و ورود کشتی‌های وابسته به روسیه به بنادر آمریکایی را ممنوع اعلام کرد.
بایدن پس از اعلام بسته نظامی جدید برای اوکراین به ارزش 800 میلیون دلار گفت که آمریکا و متحدان آن به سرعت به نیروهای اوکراین سلاح ارسال می‌کنند تا آن‌ها بتوانند از کشورشان دفاع کنند.
وی در توضیح بسته جدید نظامی برای اوکراین گفت: این بسته شامل تسلیحات سنگین توپخانه از جمله 12 توپ هوتزر 155 میلیمتر و همچنین 144 هزار مهمات این توپ‌ها است. در این بسته همچنین پهپادهای تاکتیکی قرار دارد.
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از ارائه کمک 500 میلیون دلاری به دولت اوکراین برای ادامه فعالیت در این کشور خبر داد.

بلینکن:دیپلمات‌های آمریکایی به کی‌یف باز می‌گردند
 پس از تغییر تاکتیک روسیه در جنگ اوکراین و تمرکز آن بر جنوب و شرق این کشور، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دیپلمات های آمریکایی این هفته به کی‌یف باز می گردند.
 بلینکن که همراه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اوکراین سفر کرده است، صبح امروز و بعد از ملاقات و گفت وگو با ولودیمیز زلنسکی رئیسی جمهوری اوکراین، در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع کشورش در مرز اوکراین- لهستان با اعلام این خبر، گفت که روسیه در رسیدن به اهداف خود در اوکراین ناکام مانده است.
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به وضعیت خیابان های پایتخت اوکراین افزود: آنچه ما در خیابان های کی‌یف دیدیم گواه این است که درگیری به نفع اوکراینی ها رقم خورده است.
بلینکن گفت روسیه از قبل شکسته خورده و اوکراین در این جنگ موفق بوده است. زندگی عادی در کی یف را شاهد هستیم اگرچه عملیات نظامی روسیه در شرق و جنوب اوکراین ادامه دارد.
وزیر خارجه آمریکا گفت اهداف این جنگ، طبق آنچه که پوتین اعلام کرده بود و قصد الحاق اوکراین به روسیه را داشت، محقق نشده و قرار هم نیست که چنین چیزی تحقق یابد.
بلینکن گفت: انتظار ما از دبیرکل سازمان ملل که قرار است به زودی با پوتین در مسکو دیدار کند ، این است پیامی قوی به او بدهد چراکه لازم است به این جنگ خاتمه داده شود. جنگ اوکراین نیازمند آتش بس است و نیازمند یک کریدور بشردوستانه هستیم . این یک پیام مستقیم و روشن از جانب دبیرکل سازمان ملل به نیابت از تمامی جامعه بین المللی خواهد بود .



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو آمریکا پوتین رئیس جمهور آمریکا دبیرکل سازمان ملل رئیس جمهور روسیه مقامات آمریکایی آنتونی بلینکن پایتخت اوکراین اتحادیه اروپا ارتش اوکراین خارجه آمریکا امور خارجه زمان آغاز لوید آستین نظامی روسیه میلیون دلار دفاع آمریکا جنگ اوکراین وجود ندارد دیپلمات ها روز دوشنبه وزیر دفاع گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد

دیمیترو کولبا، وزیرخارجه اوکراین در گفت‌وگو با فارن پالسی بار دیگر بر درخواست کی‌یف جهت دریافت سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت تاکید کرد و وجود این سیستم‌ها را برای مقابله با موشک‌های بالستیک روسی مهم خواند.

کولبا با اعتراف به کمبود مهمات توپخانه از متحدان اوکراین به دلیل عقب ماندن از برنامه‌ها برای ارائه کمک به کشورش انتقاد کرد و گفت: وقتی به دستاورد‌های روسیه در بازگرداندن تولید پایگاه صنعتی مدافعانش و آنچه که کل غرب تاکنون دست یافته نگاه می‌کنم، باید با حقیقت روبرو شویم و اعتراف کنیم که روسیه در تلاش‌های جنگی خود مؤثرتر بوده است و این سوال اساسی‌تری را برای غرب ایجاد می‌کند. اگر در این تلاش جنگی خاص نمی‌تواند به اندازه کافی کارآمد باشد، پس اگر جنگ‌ها و بحران‌های دیگری در همین مقیاس رخ دهد چقدر می‌تواند کارآمد باشد؟

کولبا بار دیگر مهمات توپخانه برای خط مقدم و سیستم‌های دفاع هوایی و رهگیر‌های موشکی و پارازیت رادیویی را مهمترین نیاز‌های ارتش کشورش عنوان کرد و گفت: جنگ مدرن عمدتاً جنگ پهپاد‌ها و نرم افزار‌ها است و بنابراین، برای مبارزه با این سلاح‌های مدرن و پیشرفته به جنگ الکترونیک فراوانی نیاز دارید. پدافند هوایی چیزی است که اقتصاد ما و همچنین شهر‌های ما و زندگی غیرنظامیان ما به آن وابسته است. من از ترغیب جهان به سخت‌تر کار کردن و دو و سه برابر کردن کار روی این موضوع خسته شده‌ام، زیرا همه می‌دانند این سیستم‌ها کجا هستند. همه می‌دانند که برای تحویل آنها به اوکراین چه باید کرد؛ بنابراین درخواست ما این است: فقط این کار را انجام دهید.

وزیر خارجه اوکراین درباره ریاست‌جمهوری مجدد ترامپ گفت: آخرین چیزی که من نگران آن هستم نتیجه انتخابات در کشور‌های دیگر است، حتی در مهمترین متحد ما، ایالات متحده؛ و این به این دلیل نیست که من به تحولات سیاسی بی احترامی می‌کنم یا نادیده می‌گیرم. فقط به این دلیل است که زندگی به ما آموخت که برای هر سناریویی آماده باشیم. نمی‌توانید تصور کنید در دو سال گذشته چند بار به ما گفته شد که از ایده الحاق کامل به اتحادیه اروپا دست برداریم. حتی نزدیک‌ترین دوستانمان به ما توصیه می‌کردند که نصفه و نیمه را بپذیریم و سازش کنیم. ما این کار را نکردیم و در مسیر عضویت هستیم. نمی‌توانید تصور کنید که در ماه‌های گذشته چند نفر به ما می‌گفتند: «بر روی بسته نظامی که ایالات متحده به شکل فعلی آن بحث می‌کند، اصرار نکنید. برای به دست آوردن آن مصالحه کنید.» ما این کار را نکردیم، زیرا می‌دانیم که در مورد بقا، باید سرسخت باشید و برای هر نوع سناریویی آماده باشید و باید روی پلن الف که بهترین طرح برای کشور شماست پافشاری کنید. این دیپلماسی زمان جنگ است. این با دیپلماسی کلاسیک متفاوت است.

او در پاسخ به نظرات و انتقاد‌های جمهوری خواهان آمریکا که می‌گویند اوکراین مدام درخواست رهگیر‌های پاتریوت بیشتری می‌کند، در حالی که آمریکا فقط ۵۵۰ فروند در سال تولید می‌کند، گفت: وقتی به آرای اعضای حزب جمهوری‌خواه در هر دو مجلس کنگره نگاه می‌کنم، تصور نمی‌کنم نظری که شما ذکر کردید نماینده اکثریت باشد. دوم، اگر جنگ فقط در مورد ریاضی بود، من و شما امروز با هم صحبت نمی‌کردیم، زیرا پست وزیر امور خارجه اوکراین دیگر وجود نداشت. ما قبلاً جنگ را باخته بودیم. استدلال سوم: چه جمهوری خواه باشید چه دموکرات، باید یک چیز را به خاطر بسپارید. امنیت و رفاه آمریکا ناشی از نظم جهانی کنونی است. اگر این نظم جهانی از بین برود، امنیت و رفاه مالیات دهندگان آمریکایی بلافاصله مورد حمله قرار خواهد گرفت و اگر نمی‌توانید نیاز‌های نظامی را برآورده کنید، اگر نمی‌توانید رهگیر‌های کافی برای کمک به اوکراین برای پیروزی در جنگ تولید کنید، پس چگونه می‌خواهید در جنگ علیه دشمنی که احتمالاً قوی‌تر از آن است پیروز شوید. دو قدم جلوتر فکر کنید. واقعیت بسیار ساده این است که اگر در اوکراین شکست بخورید، یک اثر دومینویی خواهد داشت و در همه جا شروع به باخت خواهید کرد. به همین دلیل است که من به تفاوت پایگاه صنعتی دفاعی روسیه و همه متحدان غربی ما با هم اشاره کردم.

کولبا گفت: در دو سال جنگ، روسیه در تولید تسلیحات از کل اتحاد غربی کارآمدتر شده است. اگر توقعات خود را پایین بیاورید و با چیزی که معمولاً پلن B نامیده می‌شود شروع کنید، در نهایت به پلن B خواهید رسید. پس باید با برنامه A شروع کنید. دوم، نگاه کردن به اوکراین از منظر روابط با روسیه را متوقف کنید. من می‌دانم که هنوز ایده‌هایی وجود دارد که نتیجه این جنگ هر چه باشد، ایالات متحده باید روابط خود را با روسیه حفظ کند و بنابراین باید از خراب کردن پل‌ها اجتناب کند. اما شما نمی‌توانید در زمان ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین روابط مناسبی با روسیه داشته باشید. روسیه در زمان پوتین را به عنوان یک دشمن در نظر بگیرید. قرار دادن تمام مسئولیت بر دوش اوکراین به معنای چشم پوشی آگاهانه از مسئولیت است.

بعید است که اوکراین در اجلاس سران که در ماه ژوئیه برنامه ریزی شده، دعوت رسمی برای پیوستن به ناتو دریافت کند. کی‌یف همچنین خواهان عضویت در نیروی اعزامی مشترک بود که یک مشارکت نظامی چندملیتی به رهبری بریتانیا است، اما به نظر می‌رسد واشنگتن نیز اجازه این کار را نخواهد داد. دیپلمات ارشد اوکراین همه اینها را سیگنالی برای مسکو دانست و گفت: قانون جنگ ساده است. هر چه عدم اطمینان بیشتر باشد، دشمن عزم بیشتری پیدا می‌کند. همه ما باید راهبردی را دنبال کنیم که بر اساس آن دشمن درک روشنی داشته باشد که اوکراین بخشی از غرب است و متحدان در کنار اوکراین خواهند ایستاد. نه آنقدر که طول می‌کشد، بلکه تا زمانی که برای پیروزی اوکراین لازم است.

او همچنین با درخواست مسدود شدن دارایی‌های روسیه از آمریکا خواست بیشتر با متحدان اروپایی کار کند تا برخی از نگرانی‌های آنها را برطرف کند و این پول را برای تلاش‌های جنگی در دسترس قرار دهد.

کولبا در باره کنفرانس صلح سوئیس که قرار است ماه آینده در سطح عالی و بدون حضور روسیه برگزار شود، گفت: بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، ما تقریباً ۲۰۰ دور مذاکره با روسیه در قالب‌های مختلف، با میانجی‌گری و دوجانبه داشتیم. اما نتیجه‌ای نداشت. تنها دو راه داریم یا موفقیت در میدان جنگ یا داشتن ائتلافی از کشور‌هایی که اصول و رویکرد‌های مشابهی دارند؛ بنابراین به همین دلیل است که اجلاس قصد ندارد روسیه را به عنوان شرکت کننده داشته باشد. زیرا هدف این اجلاس اتحاد کشور‌هایی است که اصول و رویکرد‌های مشترکی دارند که اقدامات بعدی را بر اساس آن بنا خواهند کرد. پس از آن ممکن است ارتباط با روسیه برقرار شود و روسیه بتواند بخشی از مذاکرات باشد. زیرا در نهایت، شما نمی‌توانید بدون هر دو طرف جنگ را به پایان برسانید.

 وزیر خارجه اوکراین چین را اهرم فشاری بر روسیه دانست که می‌تواند برای متقاعد کردن روسیه به تغییر رفتار اقداماتی انجام دهد و به همین دلیل از چین برای شرکت در نشست فرمول صلح دعوت شده است. اما نگرانی‌های دیگری هم هست اینکه روسیه در دست چین باشد همین نگرانی برخی محدودیت‌ها را باعث شده است.

کولبا در توجیه شکست کی‌یف در دستیابی به جنوب جهانی گفت: در جنگ حمایتی که دریافت می‌کنید چند لایه است. برخی به شما اسلحه می‌دهند. دیگران خود را فقط به فشار دادن دکمه سبز در مجمع عمومی سازمان ملل دو بار در سال محدود می‌کنند؛ بنابراین چیزی که در دو سال گذشته در مورد جنوب جهانی یاد گرفتم این است که وجود ندارد و ما باید با هر کشوری جداگانه رفتار کنیم. باید اعتراف کنم، روس‌ها در آنجا موقعیت بهتری دارند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه