Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:17:08 GMT

یک میلیارد تومان غرامت به چایکاران گیلان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۴۳۹

یک میلیارد تومان غرامت به چایکاران گیلان پرداخت شد

پیمان عبداللهی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این میزان غرامت به ۲ هزار و ۸۸۹ نفر از چایکارانی که نسبت به بیمه باغات چای خود اقدام کرده بودند به دلیل خسارت خشکسالی پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۴۱ نفر از چایکاران گیلان تاکنون برای سال زراعی جدید نسبت به بیمه باغات چای خود اقدام کرده‌اند، افزود: بیمه باغات چای تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در این استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی‌فر بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه کشاورزی بانک کشاورزی گیلان، صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و سازمان چای کشور، چایکاران می‌توانند ابتدا بدون پرداخت حق بیمه نسبت به بیمه‌ باغات چای خود اقدام کنند، حق بیمه نیز هنگام واریز بهای برگ چای به حساب آنان کسر خواهد شد.

گیلان و مازندران روی هم رفته سالانه ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید می کنند که از این میزان ٩٠ درصد در مزارع چای گیلان حاصل می شود. از این میزان برگ سبز چای حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می شد.

علاوه بر این مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

پوشش بیمه‌ای ۳۱ هزار هکتار از شالیزارارهای گیلان

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تاکنون برای سال زراعی جدید ۳۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار شالیکار در گیلان تاکنون شالیزارهای خود را بیمه کردند، افزود: مهلت بیمه شالیزارها در این استان نیز تا پایان اردیبهشت ماه است.

عبداللهی‌فر با بیان اینکه در سال زراعی جدید تاکنون بیش از ۴۹ هزار نفر نسبت به خرید بیمه اقدام کرده‌اند، افزود: باتوجه به اینکه جبران خسارت در بخش کشاورزی تنها از طریق بیمه کشاورزی انجام خواهد شد، خرید بیمه نامه کشاورزی در تمامی محصولات کشاورزی تحت پوشش ضروری خواهد بود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت خسارت بیمه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت خسارت بیمه وزارت جهاد کشاورزی رشت خسارت بیمه گیلان باغات چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده