Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:37:32 GMT

کشور نیاز جدی به شفاف سازی اطلاعات مالی و اقتصادی دارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۴۹۲

کشور نیاز جدی به شفاف سازی اطلاعات مالی و اقتصادی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حل مشکل کشور منوط به فهم درست آن بوده و اساسی ترین و بنیانی ترین آنها عدم عزم جدی در شفافیت اطلاعات دقیق از توزیع ثروت در کشور است.
وی تاکید کرد: نمی توان ادعای جمهوری اسلامی داشت اما با افکار التقاطی کشور را اداره کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب عظیم اسلامی ایران به علت وجود افکار و افراد التقاطی بخصوص در حوزه اقتصاد نتوانسته است استقلال خود را به صورت نظری و عملی به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهری اظهارداشت: تضاد و تناقض برنامه های اجرایی در حوزه های مختلف باعث گسست یکپارچگی کشور در زمینه های مختلف شده است. 
وی ادامه داد: بدون اینکه متوجه شویم کشور را دچار ملوک الطوایف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کرده ایم، در تلاش هستیم با وصله هایی این شبه جزیره ها را بهم وصل کنیم بدون اینکه متوجه باشیم کشور را به صورت فدراتیوهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی اداره می‌کنیم. 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل جدی‌تر این است که مرزهای فدرالیسم اجرایی مشخص نیست، گفت: نیاز جدی کشور شفاف شدن اطلاعات مالی و اقتصادی افراد، سازمان و نهادها است. 
طاهری تاکید کرد: اگر توانستیم حداقل یک تصویر روشن از این حوزه به دست بیاوریم، به حتم راه حل نیز در داخل آن قابل دستیابی بوده و نیازی به تئوری پردازی های فلسفی، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد.
وی، عدالت را در توزیع فرصت ها و امکانات و ثروت را راه حل پیش رو دانست و افزود: اگر عده ای فکر می کنند می توان با پروفسورهای هیبریدی مشکلات کشور را حل کرد به حتم اشتباه فکر می کنند چرا که این مسیر ناکجا آباد طی شده مهندس بازرگان در ابتدای انقلاب است. 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به موضوع بدهکاران بانکی اشاره کرد و گفت: چرا بانک ها از اعلام نحوه دریافت و استمهال‌های عجیب و غریب و مدت دریافت وام ها و عدد قطعی اصل و فرع آن وام های رانتی طفره می روند؟ اگر همین موضوع با جزئیات مشخص شود، راه حل نیز در داخل آن قابل جستجو است. 
طاهری ادامه داد: سپس مشخص خواهد شد که چرا بانک ها برای پرداخت وام های کوچک به صدها حیل متوسل می شوند تا یا وامی پرداخت نکنند و یا اگر پرداخت کردند کاری کنند که وام گیرنده با اولین دریافت وام به فکر توبه نصوح دریافت وام باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بدهکاران بانکی در آینده چه بخواهیم و یا نخواهیم مفتخر به نصب کروات در گردن شکسته خود خواهیم بود که باید کشور را از اپیدمی و پاندومی کروات داران اقتصادی و فرهنگی نجات داد.
 به گفته طاهری، آنهایی که حل اقتصادی کشور را پیچیده می بینند و یا پیچیده می کنند، به حتم مانند مدیران بانک های کشور آموزش فن فتیله پیچ را در سرزمین های آنگلوساکسون خوب آموزش دیده اند.
وی افزود: باید عدالت را مرحله به مرحله، یعنی قسطی اجرا کرد که قسط اول آن ساماندهی و یکپارچه سازی اطلاعات افراد و سازمان ها و نهادها و دسترسی حیطه بندی شده بدون وجود سیاه چاله های جذاب می تواند باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در دانشگاه و یا حوزه درس خوانده اند باید بتوانند در کنار شناخت دقیق درد، نسخه پیچی کنند و مسئولیت نوشتن نسخه ها را هم به عهده بگیرند البته هنر حکمرانی یک تخصص فرا رشته ای و شاید یک هنر اعلاحده باشد.
وی اظهارداشت: وقتی رهبر معظم انقلاب درباره خرمشهرها صحبت می کنند منظورشان خرمشهرهای اشغالی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی است.
طاهری با بیان اینکه ابتدا باید به اشغالگری پایان داد تا بتوان اشغال‌ها را مرتفع کرد، افزود: خداوند نصر خود را با وسیله مومنان محقق می کند و قسط اول نقطه شروع عدالت مفروض، در بخش‌های مختلف است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت مفهومی گسترده و فراگیر با مصادیق مختلف است باید به قسطی کردن عدالت بپردازیم چرا که به حتم به مفهوم شدن آن به همه آحاد جامعه کمک کرده ایم.
به گفته طاهری، لقمه بزرگ عدالت اگر قسطی نشود با قطعیت بالا منجر به خفگی اقتصادی خواهد شد و خفقان حاصل از خفگی مفهومی در مقطع کنونی بیماری است که تقریبا همه به آن خو گرفته ایم.
وی یادآوری کرد: اگر نتوانیم  فهم و اجرای عدالت را به اقساط قابل فهم و اجرایی تبدیل کنیم به یقین هیچ اقدامی در فهم و اجرای آن انجام نداده ایم.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی نماینده مجلس شورای اسلامی مصطفی طاهری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی نماینده مجلس شورای اسلامی مصطفی طاهری توسعه اقتصادی نماینده مجلس شورای اسلامی مصطفی طاهری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند